Auteur |
Bericht |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: Adios KJN
Nee dat zijn de groen, de socialisten was de partij die vroeger op kwam voor de werkende bevolking.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
09 feb 2011 9:51 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: Adios KJN
Mooie verwoording, maar spijtig genoeg is vandaag de dag elke partij mijlenver van zijn originele standpunten afgedreven. Het politieke landschap is centraliseerd en erg vlak met uitzondering natuurlijk van wat extremere ideologieën ... Enja, een pikant detail is dat het bij het ongeluk van afgelopen weekend (zo ik in de krant las) ging om een Toyota Tundra. Dus een pick-up voor de Amerikaanse markt die een maatje groter is dan onze Hilux en waarschijnlijk via parallelimport hier is geraakt. Maar dan nog moeten consumenten een keuzevrijheid hebben. Alleen zouden ook pick-up's en bestelwagens aan de veiligheidsnormen van personenwagens moeten voldoen. Verder denk ik dat het toch slechts om een trend gaat, tegen de tijd dat een wet gestemd is hebben deze vervoersmiddelen al 50% van hun aantrekkingskracht verloren...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
09 feb 2011 9:57 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Adios KJN
het is wel iets genuanceerder - er zijn terreinwagens die ontsnappen aan de Europese regels qua veiligheidsvoorschriften & die wil men (terecht) van de openbare weg. Het gaat hier dan NIET over the usual suspects zoals KJN / X5 / XC90 / ML etc die hier wel degelijk aan moeten voldoen om gehomologeerd te worden.
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
09 feb 2011 10:09 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Adios KJN
Eeuwenoude discussie... Met een paar kanttekeningen: 1. Je zit hoger, dus je "dode hoek voor de auto" is groter 2. JIJ ziet wel meer, maar de rest om je heen Ik ben voor iedereen weer in een normale auto Maar het is een beetje net als Twitter, ze zijn er, je zult eraan moeten wennen, maar je hoeft er niet aan mee te doen
|
09 feb 2011 10:28 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: Adios KJN
Exact ook mijn gedachtengang over SUV's en dergelijke Pascal.
Elke constructeur probeert ook telkens weer om de gezinswagen opnieuw uit te vinden terwijl dat concept van de berline nog helemaal niet zo gek is. Die opdeling in drie volumes met achteraan een koffer is in mijn ogen ook wat beter dan bijvoorbeeld monovolumes waar de kinderen tot tegen de achterbumper zitten.
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
09 feb 2011 10:49 |
|
|
DeRRis
Porsche 911 1986
Porsche 911T 1972Uddel
|
Re: Adios KJN
Kunnen ze in Belgie geen kleuters verbieden
_________________________________________ Mooi Spul
|
09 feb 2011 10:53 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Adios KJN
Als je een gezin hebt met kleine kinderen is een hoge zitpositie in combinatie met veel ruimte ideaal. Als je een klein kind in een zitje moet doen in een lage auto sta ik me met mijn 192 cm een hernia te bukken. Mijn volgende gezinsauto wordt in elk geval weer groot en hoog
|
09 feb 2011 10:57 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Adios KJN
ik ben voor open uitlaten.. loud pipes save lives..
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
09 feb 2011 11:05 |
|
|
PEC
ex boxster
|
Re: Adios KJN
zoiets kan dus ook in NL gebeuren, er gebeurt 1 incident en dan moet alles maar weg of veranderd, wat een idioten.
|
09 feb 2011 11:13 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Adios KJN
|
09 feb 2011 11:14 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Adios KJN
Uiteindelijk verandert er natuurlijk niets en is deze hele discussie ook zinloos.
|
09 feb 2011 11:17 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Adios KJN
klopt.. kansloos,
er was laatst een 11 jarige onder een vuilniswagen gekomen, echt je grootste nachtmerrie als ouder, maar de vuilniswagens afschaffen heeft niemand het over..
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
09 feb 2011 11:23 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Adios KJN
die hele grote auto's is natuurlijk ook een beetje " kijk mij eens in mijn fort rondrijden"; "wie maakt me wat" ; "nee liever geen contact met vreemde mensen" qua grondstoffen ook niet zo zuinig
_________________________________________ oud is beter
|
09 feb 2011 11:32 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Adios KJN
hou nou toch op man.. ruimte zit je nooit in de weg
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
09 feb 2011 11:34 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: Adios KJN
Voor de goede orde, ik zit niet hoger en ik zie niks meer, want ik rijd in een gewone sedan (mijn favo daily driver vanwege afsluitbare koffer uit het zicht, betere akoestiek van de audio, meer rust in interieur, knus, wegligging, acceleratie etc.) ... Ging mij meer om het statement van SUV rijders dat hoog zitten meer overzicht zou geven. Als family mover hebben wij een ideale cross over vind ik zelf. XC70. 4x4, Iets hoger, dus handig met kids, veel bagage ruimte voor kinderwagens, boodschappen, IKEA e.d. Had ook zo maar een gewone V70 kunnen zijn, maar liep toevallig tegen deze aan. Ik vind het best als mensen een SUV willen rijden, ga je gang. Ik stoor me er niet aan. Wel aan sommige (let op! niet alle) aso chauffeurs in busjes. Maar goed, monteursbusjes zijn niet duur en luxe, dus minder weerstand van sommige politici. Vind het wel vreemd dat SUV vaak allerlei negatieve effecten worden toegedicht welke meestal in dezelfde of nog extremere mate ook gelden voor bestelbusjes. Maar daar hoor je niemand over. Want men is niet jaloers op een verwarmingsmonteur, soms wel op een X5 of KJN. Tevens is een 15 jaar oude fiesta of golf ook slechter voor het milieu dan een SUV, maar ook is schijnbaar niet erg, want anders stoot je de achterban van sommige politieke partijen tegen het hoofd. Ach ja, never ending story.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
09 feb 2011 11:44 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Adios KJN
Inderdaad, opzouten met die SUV's, wordt de wereld (Belgie) toch een klein beetje minder lelijk
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 feb 2011 11:46 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Adios KJN
zit je wel hoog he Cazzo
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
09 feb 2011 11:48 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Adios KJN
Ach, ik hou van de mooie dingen in het leven, en SUV's horen daar dus niet bij...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 feb 2011 11:51 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Adios KJN
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
Laatst bijgewerkt door $TEEF op 09 feb 2011 12:47, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 feb 2011 11:53 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Adios KJN
maar als je laag zit kun je er beter onder(door) kijken.....
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 feb 2011 12:03 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Adios KJN
heb je nog een ligfiets erbij ja? die hoogte is juist top, tillen, bukken enz.. je drukt alles er zo in
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
09 feb 2011 12:10 |
|
|
Erwin C2
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4SDenHaag
|
Re: Adios KJN
Ooohhhhhhhhhhhh gelukkig.Dan mag ik blijven rijden HAHAAAAAAAAAAAAAAHA
_________________________________________ RESPECT 2 ALL
|
09 feb 2011 13:17 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: Adios KJN
Wat is een normale wagen? Een 911 die over de 300km/u gaat, een Chevrolet Spark die van 0-100 gaat in 15.5sec, trager als het gemiddelde busje en bij 100 de bocht uit gaat?? Ik merk dat ik in mijn G-klasse een veel rustiger bestuurder ben dan in een van mijn andere wagens. Het lijkt me vrij duidelijk dat meestal niet de auto, maar wel de chauffeur de oorzaak van het ingeval is. Ik blijf erbij , we leven in een zeer onverdraagzame maatschappij, wat ik heb is goed en al de andere rest is slecht en mag verboden worden Moet er niet aan denken dat we binnenkort allemaal in een GEWONE BMW moeten gaan rijden
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
09 feb 2011 13:27 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Adios KJN
Paul Peeters in een BMW...dan zie ik nog eerder Johan Cruijff trainer van Feyenoord worden
|
09 feb 2011 13:50 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: Adios KJN
Hé Nynke is terug van de kapper! Extensions en kleurspoeling, ziet er goed uit!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
09 feb 2011 14:01 |
|
|