Auteur |
Bericht |
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
Re: Adios KJN
verbieden moeten ze die 4x4's in Belgie zeker niet. iedereen heeft de vrije keuze. wel mogen ze, samen met alle bestelwagens, dezelfde snelheidslimieten opgelegd krijgen als het zwaardere vrachtverkeer. zij die de off-roader echt nodig hebben, kunnen ermee rijden. zij hoeven ermee niet persé tegen 200 km/h over de snelweg toch? voor de anderen is er de lol dan in één keer af. eens kijken hoeveel KJNen, Rang..ers en andere luxe-camionetten er nog verkocht zullen worden om daarna in te schrijven als bestelwagen om taksen te ontwijken? dan zijn we ineens ook verlost van de wegenbouwcamionetten die vol met personeel tegen 150 km/h je van het linker rijvak willen bumperen. ook voor prioritaire voertuigen geen probleem, want die mogen de verkeerswet overtreden onder zwaailicht en sirene (mits de nodige voorzichtigheid). is dat geen compromis à la Belge zoals er al lang geen meer gezien is (polderen voor de NL-ers )
|
09 feb 2011 14:06 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Adios KJN
En waarom denk je dat deze lieden zich dan wél aan een snelheidslimiet houden? Los van dat ben ik 't niet met jouw stelling eens, twijfel zelfs of je 't serieus meent. Zou anders eens een keertje meerijden in een Cayenne
|
09 feb 2011 14:17 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Adios KJN
Liever 150 in een KJN, dan 120 in een Alto.
|
09 feb 2011 14:20 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: Adios KJN
"Voordeel" van NL, dankzij ZZP, zitten onze camionetten niet vol met personeel, maar zit de ZZP DGA alleen in het voorzien van dikke wielen en treeplanken ge-chiptunede busje. Met als resultaat niet één busje, maar vier busjes met één ZZP-er achter het stuur. Meer files, meer duwende busjes en gebrek aan parkeerplaatsen rondom iedere bouwput. Maar goed, dat is allemaal nog lang niet zo erg als die paar SUV-jes!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
09 feb 2011 14:24 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
Re: Adios KJN
@ Jurgen en Ewout
jawel ik meen dit heel serieus, de discussie is niet ontstaan nav de veiligheid IN de 4x4 maar gaat over de impact bij een aanrijding jegens het andere voertuig of zwakke weggebruiker. dus is er maar één oplossing: de snelheid omlaag. en handhaving zou in Belgie moeten lukken met het aantal flitspalen en trajectcamera's die nog sneller opschieten dan paddenstoelen in de herfst.
|
09 feb 2011 14:30 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: Adios KJN
Nynke vind een KJN helemaal geweldig. Best apart, want verder geeft ze eigenlijk niks om auto's. Ik vind ze wel geinig, maar niet echt veel interessanter dan een normale station, al dan niet voorzien van 4x4.
Werd me laatst een KJN aangeboden met weinig km voor een erg scherpe prijs. Best even over getwijfeld, maar ik doe het vanwege het extreme benzine gebruik (XC70 is een D5) i.c.m. onderdelen prijzen KJN versus XC toch niet.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
09 feb 2011 14:31 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Adios KJN
Mag ik wel gewoon 130 blijven rijden in mijn Espace? Dit is namelijk geen SUV, maar een MPV. Of gaan we de snelheidslimiet afhankelijk maken van het wagengewicht en mogen de bezitters van een A8 of S-klasse zich ook tussen het rijtje vrachtwagens gaan begeven...
Ik zie bij de school van mijn kinderen nog al eens een paar mamma's vol gas wegrijden met één hand aan het stuur en een telefoon in de andere hand aan het oor in hun clio. Veiligheid voor anderen begint bij de bestuurder van het voertuig.
|
09 feb 2011 14:36 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Adios KJN
In twee zinnen de essentie van dit forum weergegeven
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 feb 2011 14:54 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: Adios KJN
Het is allemaal niet zo moeilijk jongens: Iedereen die een auto rijdt met een catalogus waarde van >€ 50.000,- mag het liefst helemaal niets meer. Niet meer harder dan 120, moet 200% betalen voor parkeren, mag de binnenstad van Nijmegen niet meer in. Niet omdat dit ergens logisch is, maar omdat het gewoon leuk is om onze afgunst te botvieren. Ben je dat zat, koop iets ouds zonder ABS, ESP, airbags, cats, filters etc. en scheur rustig verder met 150! Dit mag ook best een hele oude benz of beemer zijn hoor, geen wegenbelasting, oldtimer verzekering, lekker op gas, prima allemaal. Als het er maar niet te duur uitziet van de buitenkant, want dan worden we jaloers. It's that simple! (nu alleen nog even mijn C3.o ombouwen op gas... )
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
09 feb 2011 14:56 |
|
|
lsv
Porsche 928 4.7i
Lotus Esprit Turbo 2.2Amstenrade, Zuid-Limburg
|
Re: Adios KJN
Zouden ze dan ook met een inruilactie komen?
Ik bedoel, mijn o zo gevaarlijke Landrover inruilen voor een voetgangerveilige 964 C4, liefst in het zwart? Past hij mooi bij die andere P:)
|
09 feb 2011 15:53 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Adios KJN
nee hoor, liever 150 in een Alto dan 120 in een KJN
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 feb 2011 16:02 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Adios KJN
... zo'n Alto is begrensd op 115 Km/uur
|
09 feb 2011 16:38 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Adios KJN
En welke Belgische regering gaat dit dan invoeren....
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
09 feb 2011 16:42 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Adios KJN
1.0 Base Type K10B Cilinders 3 in lijn Brandstofsysteem Multipoint-injectie Aantal kleppen 12 Cilinderinhoud 996 cm3 Boring x slag 73,0 x 79,4 mm Compressieverhouding 11,0 : 1 Maximumvermogen 50 / 68 kW/pk Maximumvermogen 6.000 t.p.m. Maximumkoppel 90 Nm Maximumkoppel 3.400 t.p.m. Topsnelheid 155 km/u Acceleratie 0-100 km/u 14 sec N.B. De Alto-motoren zijn niet geschikt voor toepassing van LPG. Need I say more???
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 feb 2011 16:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Adios KJN
Je moet dan voor de aardigheid ook even de testverslagen lezen ... lange 5 ... komt niet in de buurt van de 120 Km/uur met 'n beetje wind tegen
|
09 feb 2011 16:51 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Adios KJN
Oóít komt er wel weer een regering...maar tegen die tijd kan de wereld er wel heel anders uitzien.
|
09 feb 2011 17:04 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Adios KJN
.. doet me denken aan 'n erg populaire film uit 1979 .. ... niks geen 'vriendelijke' auto's
|
09 feb 2011 17:12 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: Adios KJN
En geef dan eens een reden waarom jij in je ondertussen verouderde wagen wel snel zou mogen blijven rijden. Ben trouwens benieuwd naar de remafstand van een KJN turbo versus een 993 of 944 van 200 naar 0.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
09 feb 2011 17:48 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: Adios KJN
Als er iets is wat enkele jaren geleden veel indruk op me heeft gemaakt, dan is het wel de remvertraging van een (witte) KJN (Turbo), man wat stond die rap stil
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
09 feb 2011 17:51 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Adios KJN
... bijna onveilig om daar als passagier in te zitten
|
09 feb 2011 18:10 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: Adios KJN
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
09 feb 2011 18:22 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Adios KJN
vooral ACHTER in...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 feb 2011 18:38 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: Adios KJN
Is het alweer vrijdagmiddag? Na een weekje Polen ben ik er wel achter dat Cayenne Turbo the car of choice is voor boefjes uit de UA, LT en RUS. Wat een frustratie/woede zit daar in die ex-commies.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
09 feb 2011 18:46 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Adios KJN
En niet alleen rap stil...mán, zoals die chauffeur toen die kleine vrachtwagen door de bochten stuurde...ongehoord
|
09 feb 2011 19:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Adios KJN
Inderdaad
|
09 feb 2011 19:29 |
|
|