Auteur |
Bericht |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Twitter: de discussie
Ik zoek nog wat toegewijde volgers, enige onderdanigheid is een pré, dan kunnen we misschien een nieuwe sekte oprichten. Het kerkgenootschap van de heilige Lufti ofzo. Iemand interesse?
|
09 feb 2011 1:00 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Twitter: de discussie
Bij mijn tweets gaat er gelijk een tweet uit naar Buzz, Linkedin, Facebook, Foursquare and Waze.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
09 feb 2011 1:34 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Twitter: de discussie
Ik weet dat ik er niets tegen aan moet zeggen, omdat ik er zelf niet aan mee doe, maar wat is het voordeel van "alles overal nog een keer" zetten? Buiten dat dezelfde informatie op zes plekken staan (toch?)... Het is een oprechte vraag hoor, maar ik zie hier echt het voordeel niet van in, of doe je dan een melding dat je een tweet gedaan hebt? Overigens, @MS... Ja, je geeft een aantal voordelen aan, maar die zijn mijn inziens vooral interessant als je "content" aan wilt bieden (lees: reviews van restaurants, dat idee), niet als je "gewoon normale zaken" doet ... Toch?
|
09 feb 2011 9:51 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Twitter: de discussie
Twitter is mss zakelijk wel interessant, maar erg branche-afhankelijk. Voor mij i.e.g nvt. Het doorsturen van tweets naar allerlei andere social sites kan overigens behoorlijk irritant zijn.
|
09 feb 2011 10:37 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Twitter: de discussie
ach, ik heb linkedin en verder niet. daar zie ik van de mensen waar ik mee gelinked ben hun tweets. vind ik vooralsnog genoeg.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 feb 2011 13:21 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Twitter: de discussie
AH Horn twittert dus ook. Het voordeel van meerdere twitteraccounts is dat je in staat bent om je doelgroep nog beter te bereiken. Voorbeeld de wijnleverancier: Die heeft een Facebook, Linkedin, Buzz, Foursquare en Twitteraccount. Hij gaat een diner organiseren met een wijn arrangement. Op zijn wijnblog (wordpress) doet hij de aankondiging met alle details. Op zijn twitteraccount doet hij de aankondiging en zet die meteen door naar zijn Buzz, facebook en linkedin account. Voor de RT (retweets) biedt hij een goed glas dessert wijn aan. Binnen een dag bereikt de goede man meer dan 10.000 lezers. Binnen 1 week is alles volgeboekt en kan de wijnleverancier terugkijken op een succesvolle commerciele aktie. Ook voor B2B werkt dit uitstekend. PS: Die Opel kadett is zo snel teruggevonden omdat zijn opsporingstweet 100.000 x geretweet is. Dat is de kracht van twitter.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
Laatst bijgewerkt door barolo op 09 feb 2011 14:53, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 feb 2011 14:45 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Twitter: de discussie
blonde vraag: is retweet het forwarden van een door jou ontvangen tweet aan je volgers? (kan het op google opzoeken, maar kan me voorstellen dat meerdere mensen het hier niet weten)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 feb 2011 14:49 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Twitter: de discussie
Jazeker
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
09 feb 2011 15:02 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Twitter: de discussie
Retweet is een standaard functie met twitter. Door op RT te klikken wordt de tweet geretweet. Je twittert dus het bericht van een ander naar jouw contactpersonen. Zie mopje over twitter van Erick. Die kwam ik gisteren ook een paar keer tegen. De man van de Opel kadet had 30 volgers. Hij vroeg aan zijn volgers om zijn opsporingsbericht te RTen. Dat bericht werd 30 x 30 x 30 x 30 geretweet. Dat is 100.000 tweets. Open een twitter account en ga met Seesmic op je PC aan de slag en met tweetdeck op je smartphone. Op mijn smartphone kijk ik voordat ik mijn auto instap op de standaard ingestelde zoek pagina's: #N209, #A16 en #A20. In 10 seconden tijd heb ik alle files, ongelukken, opstoppingen en snelheidscontroles kunnen bekijken. Dat heeft mij gisteren minimaal 45 minuten reistijd bespaard.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
09 feb 2011 15:03 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Twitter: de discussie
Ik fiets naar mijn werk, dus voor mij voldoet een oude nokia Ik snap het principe wel hoor Edwin, en in bepaalde gevallen kan Twitter misschien best handig zijn, maar ik red mij momenteel prima zonder. Over een paar jaar koop ik misschien ook wel een smartphone, neem ik speciaal voor jou zo'n android-geval
|
09 feb 2011 15:10 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Twitter: de discussie
Gisteravond me weer Kosterlijk vermaakt dmv Twitter. Onder #nedoos kwamen weer geweldige grappen voorbij.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
10 feb 2011 10:38 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Twitter: de discussie
Ondertussen schiet het nog niet erg op met het aantal volgers voor mijn nog op te richten sekte, jammer
|
10 feb 2011 13:55 |
|
|
Ruudje
|
Re: Twitter: de discussie
|
10 feb 2011 14:06 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Twitter: de discussie
+1 Zoals het hoort !!!
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
10 feb 2011 15:29 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Twitter: de discussie
Net zoiets als 'wisselgesprek'. Als ik met iemand in gesprek die na het horen van prietpriet zegt 'een moment, ik heb een wisselgesprek' flikker ik altijd de hoorn erop. Als je ons gesprek zo onbelangrijk vindt, bel je maar lekker verder met die ander...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 feb 2011 15:58 |
|
|
patrickv
Op zoek naar mijn eerste 996Amsterdam
|
Re: Twitter: de discussie
Twitter is weer een extra communicatie kanaal.. net als FaceBook, LinkedIn, YouTube.. etc. Afhankelijk van wat jij als individu wil bereiken als individu of als bedrijf kan het ene platform beter zijn dan het andere. Maar dat heeft te maken met de doelgroep die je wilt bereiken. Als je weet wat je zelf wilt bereiken met jouw online presence (als je deze wilt of nodig hebt), weet je snel genoeg of jouw doelgroep op Twitter of op andere kanalen zitten. Dat Twitter een blijvertje is, voor het komende jaar in ieder geval, is wel duidelijk door de groeicijfers. Zoek je een bep-kanaal? Dat kan ook via Twitter, net als hier bij het Porsche Forum Want volgens mij heeft Twitter TOTAAL NIETS te maken met Porsche.. toch? Was iedereen trouwens ook meteen overtuigd van e-mail toen dat uitkwam? Ik heb verschillende aanpakken geprobeerd op Twitter: van "ik ga naar de WC" tot nieuws doorsturen. Bij alle aanpakken waren de reacties van mijn publiek te lauw om die activiteit door te zetten. Voorlopig post ik eens in de week iets op Twitter.. Maar krijg vaak via FaceBook (omdat Twitter automatisch op FaceBook kan posten wanneer je dit wil) een antwoord. FaceBook werkt dus voor mijn vriendenkring beter, als ik kijk naar de interactie op de verschillende platformen. Op FaceBook laat ik bijna iedereen toe tot mijn netwerk, maar post ik alleen dingen die ook in een werkomgeving besproken kunnen worden. LinkedIn werkt erg goed op professioneel gebied; het is mijn online CV en netwerk club. Daar ben ik heel strikt in wie ik toe laat tot mijn netwerk. Twitter gebruik ik bijna niet. Andere platformen heb ik zonder succes geprobeerd. Wel ben ik sinds begin dit jaar bezig met Tumblr: een eenvoudig blogging platform. Maar doe ik dit voor anderen? Nee.. Mijn doel is om een jaar van mijzelf in beeld te brengen. Alle belangrijkere gebeurtenissen komen erop te staan, zodat het uiteindelijk een kunstwerk wordt over mijn "true self"/ ware ik. @patrickveenhoff
_________________________________________ Op zoek naar mijn eerste 996...
|
10 feb 2011 16:07 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Twitter: de discussie
Zit Barolo nu gewoon onder een andere naam te posten, de stouterd?
|
10 feb 2011 16:10 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Twitter: de discussie
Wil jij ook zakelijk profiteren van de mogelijkheden van Twitter? In dit boek lees je hoe je met de consumenten en zakenrelaties communiceert, hoe je je netwerk snel en makkelijk uitbreidt en hoe je een unieke online identiteit ontwikkelt. Leg contact met andere twitteraars en houd elkaar op de hoogte van nieuwtjes, meningen en initatieven. Geschreven door Carlijn Postma @carlijnpostma ISBN: 9789077881750 NUR: 800 151 pagina's 11,95
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
10 feb 2011 16:54 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Twitter: de discussie
Dit boek schijnt ook aardig te zijn:
|
10 feb 2011 18:01 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Re: Twitter: de discussie
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
10 feb 2011 20:21 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Twitter: de discussie
Kunnen we je i.i.g. wel verstaan...
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
10 feb 2011 20:24 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Twitter: de discussie
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
10 feb 2011 23:43 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Twitter: de discussie
De oude wereld tiert nog welig hier De afgelopen maanden 4 nieuwe medewerkers gevonden via Twitter. 3 opdrachtgevers hebben aangegeven ons bedrijf via Twitter op het spoor te zijn gekomen. Ik denk dat Twitter voor sommige mensen /entiteiten wel degelijk toegevoegde waarde heeft Tip #1: zodra iemand " mogguh" post: direct unfollowen!!
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
11 feb 2011 0:43 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: Twitter: de discussie
"mogguh"
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
11 feb 2011 0:53 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Twitter: de discussie
Welkom in dit draadje Rad911! @arenarood: #LOL
|
11 feb 2011 10:28 |
|
|