Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:34

Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Adios KJN 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Adios KJN
ppp 356 schreef:
deepee schreef:
@ Jurgen en Ewout

jawel ik meen dit heel serieus, de discussie is niet ontstaan nav de veiligheid IN de 4x4 maar gaat over de impact bij een aanrijding jegens het andere voertuig of zwakke weggebruiker. dus is er maar één oplossing: de snelheid omlaag.
en handhaving zou in Belgie moeten lukken met het aantal flitspalen en trajectcamera's die nog sneller opschieten dan paddenstoelen in de herfst.

En geef dan eens een reden waarom jij in je ondertussen verouderde wagen wel snel zou mogen blijven rijden.
Ben trouwens benieuwd naar de remafstand van een KJN turbo versus een 993 of 944 van 200 naar 0.

Daar heeft het toch allemaal niets mee te maken? Het gaat er gewoon om dat de gemiddelde SUV niet veilig genoeg is voor de andere weggebruikers bij een aanrijding. Je mag het onzin vinden of er laconiek over doen maar feit is wel dat verschillende onderzoeken dit hebben uitgewezen. Zelfs de ANWB heeft dit laten onderzoeken dmv een aantal tests. Om nu meteen alle SUV's te verbieden van de snelweg is natuurlijk onzin maar ze zullen toch zeker veiliger moeten worden voor de medeweggebruiker. Die signalen uit België begrijp ik wel.....zo werkt de politiek nu eenmaal. Je moet nu eenmaal hoog inzetten om er een minimale winst uit te kunnen halen.

09 feb 2011 20:13
Profiel
Westervoort
Franz schreef:
Je moet nu eenmaal hoog inzetten om er een minimale winst uit te kunnen halen.

Er zit jammer genoeg zó'n verschil tussen hoog inzetten en jezelf belachelijk maken, en dit voorstel valt mijn inziens in de laatste categorie.

09 feb 2011 21:40
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Nog maar heel kort geleden had het in NL weinig gescheeld of alle vierwielers hadden verplicht een airbag op de voorruit gehad. Ook een fijne polder-oplossing. :roll:

09 feb 2011 21:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Als ik ergens moe van wordt dan is het wel de betutteling van de overheid. :ass:

Als fanatiek motorrijder me altijd al geërgerd aan die opmerkingen die met regelmaat uit Brussel komen over bv het gevaar van het motorrijden met de daarbij behorende kosten die de samenleving moet dragen. Snelheidsduivels die zich zelf het ziekenhuis in rijden kosten te veel daar moeten we maar eens iets aan doen.

Het is nu weer de tijd van de wintersport en ieder jaar komen ze weer binnen de zo genaamde gipsvluchten. Maar daar hoor je niemand over, de gemiddelde ambtenaar staat zelf maar als te graag op de lange latten....

Heb op zich niets tegen suv's als de belasting en verbruik niet zo hoog was had ik er voor dd ook best één aan willen schaffen.
Maar de voor de USA markt gemaakte picups horen hier niet echt thuis, deze zal ik dan ook niet missen. Er rijdt hier bij mijn in de wijk ook zo'n Toyota Tundra, voor mij echt te groot en te lomp :bang:

09 feb 2011 22:04
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Voor diegenen die denken dat een verbod op SUV's wel wat is: sta dan ook niet te kijken als er straks iemand is die iedere auto die harder kan dan 120 km/u veel te gevaarlijk vindt voor de openbare weg.

Niet de auto is gevaarlijk, maar de bestuurder.

Ik heb niets met SUV's, maar vrijheden worden in rap tempo afgenomen door de overheden en dat zou wat mij betreft nu moeten stoppen! Als iemand graag een SUV rijdt: prima. Net zoals ik graag voor een sportauto kies.

Laatst bijgewerkt door Devils son op 09 feb 2011 23:38, in totaal 1 keer bewerkt.

09 feb 2011 23:33
Profiel
Moderator
PF # 136
100% mee eens!

09 feb 2011 23:36
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
+1 :cheers:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

10 feb 2011 1:19
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Devils son schreef:
Voor diegenen die denken dat een verbod op SUV's wel wat is: sta dan ook niet te kijken als er straks iemand is die iedere auto die harder kan dan 120 km/u veel te gevaarlijk vindt voor de openbare weg.

Niet de auto is gevaarlijk, maar de bestuurder.

Ik heb niets met SUV's, maar vrijheden worden in rap tempo afgenomen door de overheden en dat zou wat mij betreft nu moeten stoppen! Als iemand graag een SUV rijdt: prima. Net zoals ik graag voor een sportauto kies.

+1

Maar daar hebben we natuurlijk niks aan. Nu die afgunstige ambtenaren nog en die vinden alles wat jalouzie op wekt/kan wekken "onveilig" en "milieu belastend". Wel veilig en goed voor milieu: Peugeot 205, Suzuki Swift etc. zolang het maar van voor 1995 is, liefst zonder kat. Worden in Duitsland vanwege Umwelt plakette geweerd en verstoten. Maar dat is alleen maar mooi, kun je ze lekker goedkoop kopen in gewoon invoeren in NL! Lekker voor een appel en een ei rondtuffen. Hoezo milieu is belangrijk? Als cash cow ja. Beleid? mwah.... :lol: :wink:

10 feb 2011 11:18
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Devils son schreef:

Dat zal niet gebeuren want dan loopt onze (r)overheid veel centjes mis in de vorm van snelheidsboetes.

10 feb 2011 13:08
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Goed idee, want met 120 km/h kun je niet iemand doodrijden? :roll:

10 feb 2011 13:13
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Franz schreef:
Dat zal niet gebeuren want dan loopt onze (r)overheid veel centjes mis in de vorm van snelheidsboetes.

Het gaat natuurlijk om het volgende:

When they came for the Jews I said nothing because I wasn't a Jew.

When they came for the Catholics I said nothing because I wasn't Catholic

When they came for the Protestants I said nothing because I wasn't a Protestant.

When they came for the Baptists I said nothing because I wasn't a Baptist.

When they came for the Lutherans I said nothing because I wasn't a Lutheran.

When they came for the Hindus I said nothing because I wasn't a Hindu.

When the came for the Methodists I said nothing because I wasn't a Methodist.

When they came for the Mormons I said nothing because I wasn't a Mormon.

When they came for the Atheists I said Nothing because I wasn't an Atheist.

When they came for my neighbor I said nothing because it wasn't me.

Then, when they came for me, there was nobody left to say anything for me....

10 feb 2011 14:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Citaat:
Als er iets is wat enkele jaren geleden veel indruk op me heeft gemaakt, dan is het wel de remvertraging van een (witte) KJN (Turbo), man wat stond die rap stil

bij het ongeval waarmee de discussie op gang kwam, waren helemaal geen remsporen, de bestuurder beweert zelfs dat hij niet doorhad dat hij iemand had aangereden (hij was dan ook doorgereden, maar ze hebben hem vrij snel gevonden, geen drank, geen drugs in bloed etc).

Ik word eerlijk gezegd nogal lastig van die grote pickups en Hummer toestanden ja, idd meestal voor de US markt gebouwd en via parallel-import naar hier gebracht. Ik zou er niks op tegen hebben dat die verboden worden. Hier in Belgie vallen ze dan ook nog onder een gusntig belastingsregime, want ze kunnen ingeschreven worden als lichte vrachtwagen (gezien de laadbak). En dan natuurlijk een grote LPG tank erin...... Die autos hebben een stalen ladderchassis, hebben veel minder kreukelzones etc, je zal er maar met je - ik zeg maar wat - 911 tegenaan knallen :bang: . Dit soort autos vergelijken met (normale)bestelwagens, monovolumes etc is totaal naast de kwestie, zelfs de meeste SUV's zijn niet te vegelijken met die "tanks". En het voorstel gaat wel degelijk over het verbieden van dit soort autos ! Er wordt hier dus weeral bijna 4 paginas naast de kwestie ge***d.
Hoewel ik ook nooit begrepen heb wat iederen in die SUV's gezien heeft :roll: :flush: Kan het nog lelijker en dommer dan een bmw X6 ?

10 feb 2011 16:39
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Het gaat toch niet enkel om hard rijden ?

En zoals je zelf zegt voel je je veiliger in de V70, zegt toch ook iets over het rijgevoel dat je als bestuurder hebt (of net niet) in zo'n pickup ?

Die quad wegdoen was al een goede zet, nu dat Dodge onding nog :mrgreen:

10 feb 2011 19:34
Profiel
993 4S
kristof schreef:
Citaat:
Hoewel ik ook nooit begrepen heb wat iederen in die SUV's gezien heeft :roll: :flush: Kan het nog lelijker en dommer dan een bmw X6 ?

Een KJN???

10 feb 2011 20:05
Profiel
993 4S
Airhead schreef:
Is het alweer vrijdagmiddag? :scratch:

Na een weekje Polen ben ik er wel achter dat Cayenne Turbo the car of choice is voor boefjes uit de UA, LT en RUS.
Wat een frustratie/woede zit daar in die ex-commies. :wink:

Zou dat alleen voor ex-commies gelden???

10 feb 2011 20:07
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
@ henkie : laat ons dan allemaal morgen zo'n tank kopen, dan rijden we allemaal voorzichtiger en zijn alle problemen opgelost :?

Citaat:
En als ik als voetganger wordt aangereden door een suv of een sportwagen maakt volgens mij weinig verschil!!

ik denk het toch wel : een dikke chrome bumper op heuphoogte raken en dan onder de auto terecht komen of een PU (deels) indrukbare kunststofbumper op kniehoogte raken en dan op de motorkap terechtkomen, geeft toch andere kansen denk ik. Veel hangt dan weer van de snelheid af, weet ik ook wel.

En de zitpositie in een 968 is geweldig, je zit zo laag tegen de grond in die kuipstoelen dat je het gevoel hebt onder een SUV onderdoor te kunnen.......heel veilig gevoel is dat :mrgreen:

10 feb 2011 20:33
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
omdat de 968 een mooie auto is en de Dodge niet :?:

10 feb 2011 20:51
Profiel
Moderator
PF #57
mooi is in the eye of the beholder. ik vind die grote amerikaanse pickups erg stoer. en voor aannemers etc ook net zo nuttig als een busje. Waarom een transport busje niet verbieden (kunnen ook hard, zit je ook hoog in en heb je ook slecht zicht rondom) en zo'n suv wel? meten met 2 maten wat mij betreft. Als je je realiseert in wat voor bak je rijdt, rij je defensief. als je je dat niet realiseert, rij je in geen enkel voertuig defensief. en met een Toyota Aygo kan je ook een kleuter doodrijden als je niet oplet... :idea:

10 feb 2011 21:13
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Een schande, dat is het.

10 feb 2011 21:21
Profiel
‘64 Kever
ppp 356 schreef:
Pascal schreef:
Ik ben voor iedereen weer in een normale auto ;) Maar het is een beetje net als Twitter, ze zijn er, je zult eraan moeten wennen, maar je hoeft er niet aan mee te doen :cheesy:
Wat is een normale wagen? Een 911 die over de 300km/u gaat, een Chevrolet Spark die van 0-100 gaat in 15.5sec, trager als het gemiddelde busje en bij 100 de bocht uit gaat??
Ah, kleine aanvulling/verbetering... Met "normale auto" bedoelde ik een niet-SUV/MPV/Jeep... Gewoon een hatchback,sedan of station dus ;)

ppp 356 schreef:
Ik merk dat ik in mijn G-klasse een veel rustiger bestuurder ben dan in een van mijn andere wagens.
Niet helemaal waar, in de AM rijdt je nog rustiger ;)... Maar voor de rest :cheesy:.....

Ben het overigens met veel mensen hier eens, het is niet de auto, maar de bestuurder die het gevaar is.... Echter, zet diezelfde gevaarlijke bestuurder in een Aygo of in een Toyota Tundra... ;).... Ach, verschil moet er zijn, ik ben er niet jaloers op.... De KJN Turbo (toen ie nieuw was) was wel errug gaaf... Ligt overigens ook aan het hart van de bestuurder :cheesy:

10 feb 2011 22:19
Profiel Facebook 
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Zo is het, en het is nog steeds gaaf om op de teller bijna 300 te rijden met een kjn turbo s.. :mrgreen:

10 feb 2011 22:27
Profiel
Westervoort
Op de GPS 300 gaan...dá's pas gaaf :wink:

11 feb 2011 1:12
Profiel
Moderator
PF # 136
Zeker wanneer er een SLR McLaren naast je rijdt waarvan de inzittenden hun duim naar je opsteken :-)
Brings back good memories :drive:

11 feb 2011 8:51
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Laat Femke het maar niet horen...
:wink:

11 feb 2011 10:33
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Die moet niet zeuren, heeft verkiezingsstunt imago booster prius weg gedaan en rijdt privé samen met haar vriend in een oude belastingvrije mercedes op gas zonder kat, filters of wat dan ook. Dus dat is pas schijnheilig. Wel lekker goedkoop, dat dan weer wel....

Afbeelding

11 feb 2011 10:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende