Auteur |
Bericht |
993turbopeter
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
dan moet je je geen zorgen meer maken Ferdinand
_________________________________________ ex 964; ex 993; ex 993turbo nu 997 4S en 993 4S
|
08 feb 2011 22:33 |
|
|
Erwin C2
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4SDenHaag
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
_________________________________________ RESPECT 2 ALL
|
08 feb 2011 23:39 |
|
|
rayporsche
moment geenbrunssum (limburg)
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
in porsche scene live nr1 januari 2011 bladzijde 21 rechtsonder: in de leeftijdscategorie 10-11 jaar,8-9 jaar en 6-7 jaar behaalde de porsche 996 de titel minst pechgevoelige auto???
|
09 feb 2011 0:09 |
|
|
rien911
964 c4hoogvliet
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
Volgens mij voldoet een plof niet aan de definitie van pech, pech komt immers onverwacht?
|
09 feb 2011 0:23 |
|
|
drietwee
3.2 wit, '86Amsterdam
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
ik geloof dat alleen een 3.2 niet ploft.....
|
09 feb 2011 9:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
Tot hier ging het nog ergens over. Informatie over het risico van de diverse motoren. Het verbaast me dat er steeds maar weer grappig/cynisch/sarcastisch/leedvermaak wendingen aan elk topic over 996/997 motoren wordt gegeven. De grap is nu toch wel bekend? Blij dat ik niet meer hoef te vegen, anders had ik alles onder de post van ZegmaarMaurice zo in de kliko gepleurd. Hoewel ik zelf geen fan van de 996 ben, kan ik me steeds beter voorstellen wat je als 996 eigenaar voor gevoel moet krijgen op dit forum...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 feb 2011 13:26 |
|
|
Clockwork
05' 996 C4S Cab
'73 Jaguar e-type serie III
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
Je brengt hier inderdaad goed onder woorden welk gevoel deze discussies bij mij, als net beginnende en trotse 996 4S eigenaar, opwekken. Heb daarom ook nog geen behoefte gehad om me voor te stellen. Weet namelijk niet of ik een 'blijvertje' ben als elke discussie hier eindigt met 'plof' grappen. Om een of andere reden zit ik hier dan toch met 'buikpijn'. Zo: een lekker positieve eerste post.
|
09 feb 2011 15:11 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
Welkom hoor, laat je neus eens zien op een meeting
|
09 feb 2011 15:13 |
|
|
Clockwork
05' 996 C4S Cab
'73 Jaguar e-type serie III
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
Dank je. Was ook zeker wel de bedoeling. Die lijken me namelijk erg gezellig.
|
09 feb 2011 15:14 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
nee joh, beginnen ze weer over "gevoelige IMS Lager" e.d. Het wordt tijd voor een 996 meeting denk ik Geen luchthappers meer toegelaten
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
09 feb 2011 15:48 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
een plofneus
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
09 feb 2011 18:18 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
Yep, daar plof je lekker mee op de deurmat Nee hoor, welkom. En ik kan plofgrappen in een daarvoor bestemd topic - waar alle olieboot-, kappersauto-, plof- en nepaudi-eigenaren elkaar lekker afzeiken - best waarderen. Maar om nou in ieder topic waar een 996 genoemd wordt of waar iemand met een 996 zich voorstelt meteen weer 20 posts met plofgrappen van stal te halen, wordt zelfs mij een beetje té. Vandaar. Enfin, van harte welkom en geniet van je 4S.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 feb 2011 18:20 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
En daar ben ik het weer helemaal mee eens. Leg die opmerkingen naast je neer, een 4S is een superauto!
|
09 feb 2011 21:58 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
Ze klitten wel bij elkaar he die 996 jongens
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
09 feb 2011 22:32 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
Birds of a feather...
_________________________________________ Got coffee?
|
09 feb 2011 22:36 |
|
|
Leonardo
911 991.2 Carrera 2018
Ex. 911 991 Carrera 4S Coupe PDK 2013
Ex. Cayenne 3.0 V6 diesel 2012
Ex. 911 (996) 3,4 C2 1998
Ex. Boxster 2.5 1997Leerdam
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
@Horn & Co
+ 1!!!
_________________________________________ Zou die grijns nog verdwijnen denk je...? Begint pijn te doen...!!!
|
09 feb 2011 22:53 |
|
|
Clockwork
05' 996 C4S Cab
'73 Jaguar e-type serie III
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
Dank je. Vind ik ook. Oke. Over tot de orde van de dag. Ik heb het artikel in de total911 net gelezen. Er staan nog wat tips in die ik ter harte zal nemen zoals het regelmatig verversen van de olie en een beetje dikkere olie gebruiken. Het opwarmen en toeren laten draaien spreekt voor zich. Mijn auto heeft nog maar 37k gelopen en behoort tot een van de laatste 996'en dus voorlopig zit ik hopelijk nog niet in de gevarenzone.
|
09 feb 2011 22:58 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: betrouwbaarheid 996-997
Neem aan dat dit een MKI is met 355 pk, dan gaat dit in essentie om een 996 3.4 blok. Zoals al enkel malen geschreven, er zijn verbeteringen aangebracht, uiteraard, de 'grote' ontwerpfouten konden met verbeteracties niet worden opgelost. Zie ook draadje over 997 MII.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
Laatst bijgewerkt door Paul II op 09 feb 2011 23:18, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 feb 2011 23:02 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
Het is blijkbaar onmogelijk om een serieus draadje te starten over de vermeende zwaktes van de 996. Er wordt steeds weer gehapt door dezelfde 996 guys terwijl daar helemaal geen reden toe is. Ik ben erg benieuwd: waarom staan deze heren hier niet gewoon boven? Waarom voelen jullie je steeds zo op de staart getrapt? Toch een stukje onzekerheid?
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
09 feb 2011 23:17 |
|
|
Leonardo
911 991.2 Carrera 2018
Ex. 911 991 Carrera 4S Coupe PDK 2013
Ex. Cayenne 3.0 V6 diesel 2012
Ex. 911 (996) 3,4 C2 1998
Ex. Boxster 2.5 1997Leerdam
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
Nee, tuurlijk... Het irritante is inderdaad het happen...
_________________________________________ Zou die grijns nog verdwijnen denk je...? Begint pijn te doen...!!!
|
09 feb 2011 23:19 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
Ongemakkelijk kunnen velen zich vast wel voorstellen.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 feb 2011 23:19 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
Als je er voortaan wakker van ligt kun je 'm wellicht beter verkopen...?
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
10 feb 2011 0:16 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
Aangezien jij de enige hier bent die er ECHT verstand van heeft... Noem effe wat "ontwerp fouten" van het lucht gekoelde blok dan? Ik weet er wel een paar, maar kan er zo 1-2-3 niet één verzinnen die zo desastreus is/was dat het blok spontaan, zonder verdere waarschuwing klapte
En als je toch bezig bent met het verspreiden van je wijsheid, leg meteen even uit Waarom hebben de GT3 en Turbo nooit het M96 blok gehad? Waarom zijn de laatste generatie blokken dan zo ingrijpend veranderd qua ontwerp?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
10 feb 2011 2:20 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
Samengevat: Marcel heeft een nogal gevoelige plek op dit gebied waarbij de nuchtere geest van een 'oosterling' hem compleet in de steek heeft gelaten
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
10 feb 2011 11:28 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: betrouwbaarheid 996-997 motoren
Afgelopen week weer een slordige 2000km door Duitsland gemaakt en ik heb de 996 echt niet ontzien.
Wel een hele goede discussie in Stuttgart gehad met mensen die hun verhalen niet op aannames baseren maar op hetgeen ze dagelijks vanuit hun expertise tegenkomen zoals de crash engineers en vertegenwoordiging van Hartech. Het begint mij nu wel duidelijk te worden cq mijn veronderstellingen worden steeds meer bevestigd. Maar of ik de uitspraken van de heren engineers hier moet melden vraag ik mij sterk af. Ze worden zowieso weinig serieus genomen en alles wordt op de grote hoop gegooid met een sausje sensatie er over heen.
Paul die 997 waar Pat Carrera 4S het over had is volgens mij net als het exemplaar dat ik in een ander draadje al noemde een MKII. Ook in Stuttgart stonden er een aantal met fikse motorschade. Dus ook die geruchten beginnen nu een eigen leven te leiden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
10 feb 2011 11:59 |
|
|