Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:55



Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Roestplekjes op plaatwerk 911 --- 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
Dames, heren: ik ben weer eens aan het kijken naar een nette 911. De auto die ik laatst zag, heeft twee roestplekjes: één bij de voorraamlijst en één op de portier, nabij de aansluiting met het raam. Zijn dit plekken die netjes te maken zijn? En is dat een dure grap? Of is het beter om ze 'gewoon' bij te houden en moet je er verder niet zo wakker van liggen?
Een tweede vraag betreft de gebruiksfrequentie. Ik zal een 911 erbij rijden, en dat betekent dat ie ook veel stil staat. Kan de auto daar wel tegen? Moet ie per sé aan een druppellader, of volstaat het de accu los te koppelen? Wie heeft hiermee de nodige ervaring? En wil die ervaring met me delen? Ik heb nu een cabrio uit 98 die goed tegen stilstand kan. Maar een 911 van begin jaren 90 of eerder is natuurlijk een ander kopje thee...
Bij voorbaat dank!


11 feb 2011 0:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Bericht Re: Plaatwerk
Auto kan heel best zonder accu lader, zelf staat de auto hier wel 3 tot 4 week stil zonder maar gestart te worden, hierna is starten ook geen probleem. Qua roest plekjes, zijn bekende plekken waarvan kosten zeker wel kunnen oplopen maar wanneer het nog niet zo vergevorderd is makkelijk op te lossen, foto's misschien?

Wat voor auto zoek je, SC, 3.2 of misschien een 964?
_________________________________________
Ben jij soms nieuw(s) hier?


11 feb 2011 2:24
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
Roestplekje bij de voorraamstijl kan onderhuids nog weleens iets meer zijn dan je verwacht ... maar is vaak goed te herstellen .. en je hoeft bijv. alleen maar de parafan over te laten spuiten ..


11 feb 2011 4:18
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
je kan een stroomonderbreker monteren (zo'n kunststof rode sleutel) waardoor je je auto als je niet rijdt zonder stroom zet. moet je wel steeds je klokkie gelijk zetten als je gaat rijden. druppellader is handiger maar geen must.
roest, zou ik een specialist naar laten kijken... kan wel eens heel erg tegenvallen. kan de foto zo niet vinden maar ik herinner me nog iemand die een beetje roest rond zijn slotvanger te lijf wilde gaan. bleek uiteindelijk een halve nieuwe auto tegenaan gelast te moeten worden... :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 feb 2011 6:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
El René schreef:
. . . twee roestplekjes: één bij de voorraamlijst . . .

Bekende plaats, is al genoeg over geschreven, kan mee- maar ook een beetje tegenvallen.

El René schreef:
. . . twee roestplekjes: en één op de portier, nabij de aansluiting met het raam . . .

Volgens mij is dit een weinig voorkomende plaats, als ik het goed lees zit deze bovenaan de deur t.p.v. de aansluiting met de raamsierlijst.
Heb ik geen ervaring in, maar is zeker geen specifiek roestgevoelige plek.

El René schreef:
Een tweede vraag betreft de gebruiksfrequentie. Ik zal een 911 erbij rijden, en dat betekent dat ie ook veel stil staat. Kan de auto daar wel tegen? Moet ie per sé aan een druppellader, of volstaat het de accu los te koppelen? Maar een 911 van begin jaren 90 of eerder is natuurlijk een ander kopje thee...

In mijn beleving kan de auto daar goed tegen, neem bij langdurige stilstand (bijv. 's winters) wel extra maatregelen zoals voltanken en banden op een hogere spanning. Bij langduriige stilstand is een druppellader wel aan te bevelen..

Bij mij staat de 993 altijd aan de druppellader aangezien ik nooit weet wanneer deze weer uit de garage komt en mijn 993 toch wel wat stroom verbruikt (o.a. alarm) en ik het vervelend vind om met een lege accu te staan. Net natuurlijk als ik de deur uit wil :wink:
Als zuinige Hollander staat de druppellader ook nog eens op een schakelklok, twee uurtjes per dag is meer dan voldoende om de boel op peil te houden.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


11 feb 2011 9:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
.. en jij denkt, als zuinige hollander, dat die schakelklok geen stroom verbruikt :?: :cheesy:


11 feb 2011 9:27
Profiel WWW Facebook 
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
Bekijk dit draadje maar eens, weet je gelijk waar je op moet letten, en hoe erg het kan zijn onderhuids.
Porsche is een meester in het roest naar binnen te laten werken. :mrgreen:

viewtopic.php?f=33&t=21236


11 feb 2011 9:30
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
Olaf schreef:
.. en jij denkt, als zuinige hollander, dat die schakelklok geen stroom verbruikt :?: :cheesy:


:shock: :shock: :shock: meer of minder dan een druppellader :?:

:idea: dan haal ik 'm er weer tussenuit
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


11 feb 2011 9:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
@cabriowim: oef. Als je dat ziet zou je nooit een oude 911 kopen! Zelfs als je niets ziet, kan je een hoop roest in huis halen. Komt dat bij een AKK naar boven? Ik dacht dat verzinkte carrosserieën roestvrij bleven...
_________________________________________
Nog immer zoekende.


11 feb 2011 11:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
Verf (lak) en Zink beschermen het metaal tegen corrosie .. voor zolang de verflaag heel blijft en de zinklaag bestaat ... het zogeheten "duplex" systeem zorgt voor 'n langere levensduur - maar niet voor 'n oneindige levensduur :wink:

Bij 'n AKK kan 'n hoop naar voren komen - maar niet alles is zichtbaar totdat je daadwerkelijk gaat slopen :|

Nine-eleven schreef:
:shock: :shock: :shock: meer of minder dan een druppellader :?:


Hangt van het type druppellader (en tijdklok) af, zuinigerd :twisted:


11 feb 2011 12:38
Profiel WWW Facebook 
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
@El René, op deze foto zie je mijn cabrio, en zag er perfect uit, nergens geen roest te bekennen aan de buitenkant.
Tot ik aangereden werd op het rechter achterscherm en dat ging vervangen voor een nieuw.

Afbeelding

Klik op link, kijk en huiver. :wink:

http://www.mijnalbum.nl/Album=BSH7ZYWV


11 feb 2011 13:59
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
Zeg jongens, wordt hier soms een actief ontmoedigingsbeleid gevoerd? :roll:
Zijn bepaalde bouwjaren gevoeliger voor roest dan andere? Bij Kooren staat n Targa 3.0SC, bij Van Krey twee Coupé's 3.2 (86 en 87), en her en der interessante 964-tjes. Enig idee van de roestgevoeligheid van al dit moois, iemand?
_________________________________________
Nog immer zoekende.


11 feb 2011 14:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
ik zou er niet aan beginnen hoor, wat een ellende die ouwe zooi...









gewoon altijd laten keuren, dan heb je een iets betere inschatting... maar erin kijken kan je niet helaas...
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


11 feb 2011 14:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
Je praat hier over auto's van 20 tot bijna 30 jaar oud. Als je zoiets uit elkaar haal dan zul je zeker wat vinden. Ik heb zelf een targa van 1984. Zitten opties 2 plekjes op. Ik weet zeker dat als ik hier aan ga beginnen deze plekjes groter zijn dan dat het lijkt. Het stoort mij niet.

Ik zou zeggen, alle waar voor zijn geld. Tuurlijk als je een auto koopt zoals Wim heeft gehad, mag je verwachten dat deze roestvrij is, maar daar was de prijs ook naar. Voor de gangbare marktprijze van niet gerestaureerde 911-jes, zul je bij het demonteren van de auto, zeker zaken tegenkomen. Maar je koopt hem om te rijden neem ik aan?

Ze hebben alle zo hun specifieke plekjes waar roest kan optreden, Raamslijl, slotplaten, onder de koplampen, enz. Bij een targa ook nog ter hoogte van de targabeugel ( bij die van mij dus).

Niet te veel laten ontmoedigen, maar goed opletten wat je koopt.

Succes.
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


11 feb 2011 15:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
positieve ontwikkeling :thumleft: zie je wel marcel dat je van die oudjes met alle roest /dme perikelen/ lekkages / revisies veel gelukkiger wordt uiteindelijk, het is een soort ontspanning.. :mrgreen: en zie die vele krentebollen die je erin stopt niet als kosten maar als diepte-investeringen, dat lucht ook op :mrgreen:
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


11 feb 2011 15:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
El René schreef:
Zijn bepaalde bouwjaren gevoeliger voor roest dan andere?


Elke oudere porsche roest, maar om het enigzins beperkt te houden niet gaan kijken naar 911-jes van voor '76. Deze zijn of niet of heel beperkt verzinkt en dit merk je. Of ze moeten natuurlijk al gerestaureerd zijn. Tevens zou ik zo'n oudje niet buiten laten staan. (Is misschien ook persoonlijk)

Roestvrij of roestarme klassiekers zijn er niet. Ook al zijn ze gerestaureerd, je komt nooit overal bij.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


11 feb 2011 15:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
In mijn album staat ook nog wat "porno". :wink:
Gewoon goed uitkijken wat je koopt en laten keuren.
Een 996 met slecht herstelde schade roest nog steeds als een Simca.
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


11 feb 2011 15:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
utrecht
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
El René schreef:
Dames, heren: ik ben weer eens aan het kijken naar een nette 911.


Als je in een roestvrije rode durft te rjjden ben je van harte welkom in utrecht...
_________________________________________
Make the most of now!


11 feb 2011 16:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
die rode roesten altijd minder toch :mrgreen:
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


11 feb 2011 16:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
@donkey: dank voor je aanbod, maar ik hoop voor wat minder te slagen en mijn voorkeur gaat denk ik toch wat meer uit naar een 3 of 3.2. Komen kijken is dan voor mij leerzaam, maar voor jou weinig zinvol...
_________________________________________
Nog immer zoekende.


11 feb 2011 18:03
Profiel
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
El René schreef:
Zeg jongens, wordt hier soms een actief ontmoedigingsbeleid gevoerd? :roll:


Helemaal niet, ik wil je alleen maar waarschuwen voor een miskoop. :idea:

Bedenk wel als je zoiets meemaakt en je wilt hem daarna dan perfect, dat het snel richting de 20k mag denken als je zelf niks kunt.
Maar dan heb je ook een nieuwe en die verkoop je dan weer voor in de 30K. :wink:


11 feb 2011 19:02
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
@cabriowim: dat laatste is volgens mij weinigen gegeven...

Dank voor de getipte zwarte Targa. Maar is een 2.7 qua beleving wel gelijkwaardig aan een SC of 3.2? De auto ziet er wel heel mooi uit.
_________________________________________
Nog immer zoekende.


11 feb 2011 19:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
@Wim. Die 20k, is dat inclusief motorrevisie of niet?
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


12 feb 2011 2:01
Profiel
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
@Franz, is puur carrosserie werk, materialen (alle lakken, stukken enz.) nieuw bevestigings materiaal rubbers e.d, en de werkuren.
Motor en alles word dan wel optisch netjes gemaakt.

Praten dan wel over de projecten die hier bovenstaand aangehaald zijn, en net als bij de mijne red je het niet met 20K.

Dus bij motor of bak problemen nog wat meer kwijt.


12 feb 2011 9:04
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
El René schreef:
Zeg jongens, wordt hier soms een actief ontmoedigingsbeleid gevoerd? :roll:
Zijn bepaalde bouwjaren gevoeliger voor roest dan andere? Bij Kooren staat n Targa 3.0SC, bij Van Krey twee Coupé's 3.2 (86 en 87), en her en der interessante 964-tjes. Enig idee van de roestgevoeligheid van al dit moois, iemand?


Ik denk dat het erg afhankelijk is van hoe de auto is gebruikt.
In de onderste hoeken van de voorruit kan makkelijk water blijven staan achter het rubber dat pas heel langzaam weer opdroogt (zit opgesloten). Voor autos die alleen met mooi weer buiten kwamen / komen is dat dus niet zo'n issue.

Als het daar begint te roesten, dan is dat in eerste instantie geheel uit het zicht in de sponning achter het rubber. Als de roest dan als klein plekje zichtbaar wordt aan de rand van het rubber, dan is het daarachter al een aardig rommeltje aan het worden dat je echt niet meer kunt negeren.
Voorruit MOET er uit en dan saneren. Als je er op tijd bij bent is dat geen drama maar je moet het wel even doen. Alleen de zichtbare roest oplappen heeft geen enkele zin, het komt net zo hard weer terug. Als de roest nog niet ver onder het rubber vandaan zichtbaar is, dan is het goed te herstellen zonder dat je zichtbare delen echt helemaal over hoef te spuiten.

Verder kwam ik de nodige roest tegen op de plaats waar de voorschermen tegen de binnenschermen zitten geschoefd, dit werd pas in omvang zichtbaar toen ik de voorschermen had gedemonteerd. Ik had de voorschermen losgenomen om wat beginnende roest aan te pakken, ook hier was op onzichtbare plekken al meer aan de gang dan ik dacht.
Ik heb toen de parafan (rand tussen voorklep en voorruit) opnieuw gespoten, van de onzichtbare delen de roest weggeslepen, met prof primer en lak weer gesaneerd. Verder heb ik er een 993 ruit ingelijmd; deze zit rondom afgekit zodat er geen water meer kan blijven staan.

Auto is een 1989-er 3.2 dus met verzinkte carrosserie, 225.000 km, de eerste jaren intensief gebruikt als daily driver in regio de Hamburg, zelf ook regelmatig mee op wintersport geweest al baggerend door de pekel ....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


12 feb 2011 12:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: henkie


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.