Re: Roestplekjes op plaatwerk 911 ---
Ik denk dat het erg afhankelijk is van hoe de auto is gebruikt.
In de onderste hoeken van de voorruit kan makkelijk water blijven staan achter het rubber dat pas heel langzaam weer opdroogt (zit opgesloten). Voor autos die alleen met mooi weer buiten kwamen / komen is dat dus niet zo'n issue.
Als het daar begint te roesten, dan is dat in eerste instantie geheel uit het zicht in de sponning achter het rubber. Als de roest dan als klein plekje zichtbaar wordt aan de rand van het rubber, dan is het daarachter al een aardig rommeltje aan het worden dat je echt niet meer kunt negeren.
Voorruit MOET er uit en dan saneren. Als je er op tijd bij bent is dat geen drama maar je moet het wel even doen. Alleen de zichtbare roest oplappen heeft geen enkele zin, het komt net zo hard weer terug. Als de roest nog niet ver onder het rubber vandaan zichtbaar is, dan is het goed te herstellen zonder dat je zichtbare delen echt helemaal over hoef te spuiten.
Verder kwam ik de nodige roest tegen op de plaats waar de voorschermen tegen de binnenschermen zitten geschoefd, dit werd pas in omvang zichtbaar toen ik de voorschermen had gedemonteerd. Ik had de voorschermen losgenomen om wat beginnende roest aan te pakken, ook hier was op onzichtbare plekken al meer aan de gang dan ik dacht.
Ik heb toen de parafan (rand tussen voorklep en voorruit) opnieuw gespoten, van de onzichtbare delen de roest weggeslepen, met prof primer en lak weer gesaneerd. Verder heb ik er een 993 ruit ingelijmd; deze zit rondom afgekit zodat er geen water meer kan blijven staan.
Auto is een 1989-er 3.2 dus met verzinkte carrosserie, 225.000 km, de eerste jaren intensief gebruikt als daily driver in regio de Hamburg, zelf ook regelmatig mee op wintersport geweest al baggerend door de pekel ....