Auteur |
Bericht |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 997 turbo gekocht
ben het met je eens hoor, was puur ter aanvulling op het "lipje"verhaal.. zijn ook alleen "borrel"verhalen wat mij betreft..
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
17 jan 2011 15:35 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: 997 turbo gekocht
en daarnaast begreep ik dat tegenwoordig door de douane vaak even bij de importeur van de betreffende auto een overzicht op chassisnr wordt opgevraagd met daarop de opties die af fabriek op de auto zaten.. Dan kun je dus mooi gaan uitleggen waar het navi of de duurdere velgen zijn gebleven.. Maar laten we on topic blijven..
|
17 jan 2011 15:42 |
|
|
blaauw
991 GT3
|
Re: 997 turbo gekocht
het demonteren van accesoires e.d. gaat mij allemaal wat te ver. Natuurlijk wil ik, binnen de mogelijkheden van de wet,ik zo min mogelijk BPM aftikken en daarvoor schakel ik dan ook een gespecialiseerd bedrijf in, maar ik heb geen zin in problemen met de fiscus. De fiscus kan overigens inderdaad via de dealer alle fabrieksopties zo op vragen en bij Porsche is dat zelfs nog makkelijker dan bij andere merken heb ik mij laten vertellen. Gelet op de leeftijd/waarde zullen ze dat ook ongetwijfeld ook doen. Door even te wachten met de aangifte tot media maart bespaar ik overigens meer BPM dan een lagere schadetaxatie.
Wel fijn dat iedereen hier probeert zo aktief mogelijk mee te denken!
|
17 jan 2011 16:04 |
|
|
blaauw
991 GT3
|
Re: 997 turbo gekocht /BPM dilemma
Zoals bekend sinds vorige maand eigenaar van een fraaie 997 TT. Inmiddels is de BPM calculatie bekend en is het nog even wachten op de daadwerkelijke aangifte.
De auto is net zoals bij velen puur voor het plezier aangeschaft en als ik de jaarlijkse kilometertrage van mij vorige Porsche als uitgangspunt neem dan rij ik ongeveer 5.000 kilometer per jaar met de auto. De meeste kilometers worden vrijwel allemaal in het buitenland gereden. Niet alleen omdat ik in een grensgebied (< 3 km tot grens belgie) woon maar vooral ook omdat de auto ook ingezet wordt tijdens buitenlandse trips in clubverband.
Als je de beperkte kilometers in Nederland afzet tegen de nog af te tikken BPM begin ik me af te vragen of ik de komende tijd niet beter mijn auto 3 kilometer verder kan stallen en 1 keer per jaar twee weken ontheffing kan vragen voor het in Nederland rijden met (duits) exportkenteken.
Dus kortgezegd .... als ik voor wat plezier kilometers aan het einde van de straat links af sla dan moet ik de BPM betalen en als ik rechts af sla ..... Hmmm.... moreel danwel ethisch dilemma?
|
12 feb 2011 16:27 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Re: 997 turbo gekocht / BPM dilemma
dat exportkenteken is toch ook eindig, als ik mag vragen hoeveel is de BPM nog, bij PZ Dusseldorf staat nu een een 997 turbo cabrio en dan weet ik wat er ongeveer nog bovenop komt
|
12 feb 2011 17:21 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: 997 turbo gekocht / BPM dilemma
Ik begrijp je dilemma maar je auto heeft toch geen permanentkenteken op dit moment, welk kenteken wil je voeren als je in het buitenland rijdt? De auto zal toch ook verzekerd moeten zijn. Indien je de auto op 12-04 zou invoeren komt er ongeveer 23.000 euro aan BPM bij.
_________________________________________ Mvg,
René
|
12 feb 2011 17:43 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: 997 turbo gekocht / BPM dilemma
mooi verhaal en mooie auto hij is alleen niet blaauw
veel rijplezier maar dat moet wel gaan lukken
|
12 feb 2011 17:56 |
|
|
blaauw
991 GT3
|
Re: 997 turbo gekocht / BPM dilemma
Het kenteken is geen probleem. Je kunt gewoon een export kenteken ( b.v. http://www.exportkentekens.com/) aanschaffen voor de periode waarin je wilt rijden. In mijn geval zou een kenteken voor de periode april t/m oktober voldoen. Deze kosten voor deze export verzekering zijn overigens inclusief wegenbelasting en WA verzekering. Als ik goed ben geinformeerd is een allrisk verzekering op chassisnummer ook goed mogelijk. Al met al zijn de kosten van een export kenteken veel lager dan de BPM afbouw in dezelfde periode. De calculatie van 23K klopt overigens wel ongeveer. Voor alle duidelijkheid: ik heb deze kosten uiteraard wel begroot en de afdracht op zich is dus ook niet het probleem. De vraag alleen is heb ik dit kenteken wel zo hard nodig!
|
12 feb 2011 20:21 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: 997 turbo gekocht / BPM dilemma
invoeren met tegenbewijs
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
12 feb 2011 20:42 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Re: 997 turbo gekocht / BPM dilemma
Als je hem op een buitenlands kenteken kan laten staan, dan zou ik dat niet laten, zeker als de P niet zichtbaar is vanaf de straat. Als het een Duits kenteken is moet je alleen wel terug voor de Tüv/AU keuring, maar dat moet toch geen probleem zijn Succes!
|
13 feb 2011 1:29 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: 997 turbo gekocht / BPM dilemma
Wou het al gaan navragen hoe een oude bekende dit doet, hij heeft voor in zijn huis een frankrijk een XC90 V8 waarvoor hij geen BPM heeft betaald staan en rijdt er alleen maar in Frankrijk mee. Dit had ik al begrepen. Denk dat het antwoord geheel persoonlijk wordt, hoeveel is het waard om (bijna) niet met de auto in NL te kunnen rijden. Persoonlijk zou ik het doen, de BPM afdracht.
_________________________________________ Mvg,
René
|
13 feb 2011 10:13 |
|
|
morriz74
964 C4 Coupé 1990
911 Carrera 1975
NPC #1972
|
Re: 997 turbo gekocht / BPM dilemma
Dat scheelde met mijn BMW uit DE de helft (ruim 4500 euro) van de BPM.
_________________________________________ Tach in the middle, key on the left.
|
13 feb 2011 12:35 |
|
|