Auteur |
Bericht |
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
@ wolf geschiedenis heb ik niet compleet . Ik mis de laatste 5 jaar voor mijn aanschaf.
Vandaag heb ik een vrije dag genomen en ben de dynamo gaan ophalen . De sleepringen , lagers , spanningsregelaar en beide diode bruggen zijn vernieuwd. Ook is alles gestraald en opnieuw gespoten. . Bij van kessel een nieuwe kabelboom voor de dynamo gehaald samen met een nieuw stuk van de motor beplating. Dit heb ik samen met de andere beplatingsdelen en het dynamohuis weg gebracht om te laten stralen en poedercoaten. Bij fabory lag mijn bestelling klaar met ringen , veerringen , moeren en borgmoeren in M6 en M8 . Verder nog een nieuwe verdelerkap met rotor besteld , en die kan ik morgen ophalen. Tevens nog een bestelling geplaatst bij het porsche centrum in aken , dit is maandag binnen. Al met al een uurtje of 5 op de weg geweest en een halve tank diesel er doorheen gejaagd. Omdat er in de motorophanging van de cabrio een kunststof lager zit moest ik deze er vandaag nog even uit persen , dit heb ik gedaan bij de kennis waar het blok en de motor ligt. Halverwege volgende week had hij het rustiger en zou dan kunnen beginnen aan de bak. Ik kan niet wachten tot het zover is.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
04 feb 2011 22:36 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Gisteren zijn eindelijk de bestelde onderdelen binnen gekomen , een deel; kwam via een internet winkel in duitsland en een deel van Porsche centrum Aken. Was toch even slikken , alles bij elkaar voor bijna €3000,- en we zijn er nog niet. Maar dan wordt hij ook weer als nieuw en denk er toch niet aan om hem te verkopen De bak blijft nog even liggen . Als eerste toch maar het blok onder handen nemen. Als dit namelijk in elkaar zit kan ik hem thuis rustig verder opbouwen , in de tussentijd kan dan de bak onder handen genomen worden. Deze week ben ik begonnen met het demonteren van de koppen en nokkenas huizen. De losse spullen zijn samen met de zuigers en cylinders gewassen. Iedere keer als er plaats is in de wasmachine gaan er nu diverse losse onderdelen in zoals beplatingen , hitteschilden , differentieel ed. De kleptuimelaars en tuimelaarassen waren in prima staat en kunnen hergebruikt worden . Dit in tegenstelling tot de zuigerveren , deze waren op Nadat het spul schoon was begonnen met polijsten van de nokkenassen Ze zijn beide nog in prima staat en kunnen weer terug geplaatst worden. De kleppen zijn uit de koppen geperst , gepolijst en opnieuw geslepen Ook deze kunnen weer gewoon terug geplaatst worden. In de koppen zijn de klepgeleiders er uit gehaald en worden later voorzien van nieuwe . Ze hadden toch redelijk wat speling en samen met de keiharde klepsteelrubbers en versleten zuigerveren zorgden deze voor het olieverbruik. Ook zijn de verbrandingsruimtes weer blank en ontdaan van de roetaanslag. Verder heb ik de nieuwe drukgroep van het nieuwe lager voorzien .Nu worden deze week overdag de tapeinden van de uitlaatzijde uit de koppen geboord , martin had liever niet dat ik dat zelf deed. PS . onder www staat de naam van het bedrijf van martin . Deze stelt zijn apparatuur en kennis kostenloos ter beschikking . Om geen directe reclame uitingen te doen heb ik de naam onder de www link geplaatst.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
Laatst bijgewerkt door Danny op 27 feb 2011 17:32, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 feb 2011 20:45 |
|
|
Sandman
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupeAan de Maas
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Gaat goed ,Danny ! Wat zal je straks genieten, als hij weer klaar is
_________________________________________ Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
|
12 feb 2011 22:15 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
13 feb 2011 11:48 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Ik heb het niet zo met die amerikanen . De verzendkosten zijn veel te hoog en echt goedkoper zijn ze ook niet echt . De rebuild kit bestaat alleen maar uit bouten moeren en ringen van würth , dan is $192,- erg aan de prijs .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
13 feb 2011 13:37 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
| | | | dannyl schreef: Gisteren zijn eindelijk de bestelde onderdelen binnen gekomen , een deel; kwam via een internet winkel in duitsland en een deel van Porsche centrum Aken. Was toch even slikken , alles bij elkaar voor bijna €3000,- en we zijn er nog niet. Maar dan wordt hij ook weer als nieuw en denk er toch net aan om hem te verkopen
De bak blijft nog even liggen . Als eerste toch maar het blok onder handen nemen. Als dit namelijk in elkaar zit kan ik hem thuis rustig verder opbouwen , in de tussentijd kan dan de bak onder handen genomen worden. Deze week ben ik begonnen met het demonteren van de koppen en nokkenas huizen. De losse spullen zijn samen met de zuigers en cylinders gewassen. Iedere keer als er plaats is in de wasmachine gaan er nu diverse losse onderdelen in zoals beplatingen , hitteschilden , differentieel ed. De kleptuimelaars en tuimelaarassen waren in prima staat en kunnen hergebruikt worden . Dit in tegenstelling tot de zuigerveren , deze waren op Nadat het spul schoon was begonnen met polijsten van de nokkenassen Ze zijn beide nog in prima staat en kunnen weer terug geplaatst worden. De kleppen zijn uit de koppen geperst , gepolijst en opnieuw geslepen Ook deze kunnen weer gewoon terug geplaatst worden. In de koppen zijn de klepgeleiders er uit gehaald en worden later voorzien van nieuwe . Ze hadden toch redelijk wat speling en samen met de keiharde klepsteelrubbers en versleten zuigerveren zorgden deze voor het olieverbruik. Ook zijn de verbrandingsruimtes weer blank en ontdaan van de roetaanslag. Verder heb ik de nieuwe drukgroep van het nieuwe lager voorzien .Nu worden deze week overdag de tapeinden van de uitlaatzijde uit de koppen geboord , martin had liever niet dat ik dat zelf deed. PS . onder www staat de naam van het bedrijf van martin . Deze stelt zijn apparatuur en kennis kostenloos ter beschikking . Om geen directe reclame uitingen te doen heb ik de naam onder de www link geplaatst. | | | | |
zonde na zoveel werk
|
13 feb 2011 16:05 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Mooi werk Dannyl! Er al eens aan gedacht een mechanische compressor op te bouwen (bijv. Rotrex)? Heb je meteen de snelste 3.2 Carrera Cabrio
_________________________________________ Wim
|
13 feb 2011 18:27 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Wim helemaal mee eens! Speling eruit en gas erop!
diverse draadjes beschikbaar over de rotrex..
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
13 feb 2011 19:07 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Sorry mannen , maar ik hou hem het liefst zo origineel mogelijk . Muv het onderstel . De snelste 3.2 hoef ik niet , hard rijden op een rechte weg trekt me niet zo , dat kan iedereen . Ik ben meer van het snelle bochtenwerk zoals 2 jaar geleden . In nog geen 2 uur van Bormio naar Nauders over de Stelvio met een snelheid van 170 over het "rechte" stuk op de stelvio . Daarbij is het volgende project wat ik over een paar jaar wil doen , het aanpakken van de carrosserie. Maar eerst even het technische gedeelte perfect zien te krijgen.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
13 feb 2011 20:29 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Waarom gebruik je de 993 tapeinden voor de cilinderkoppen niet?
_________________________________________ Robbie
RP Carrepair www.rpcarrepair.be voor alle onderhoud aan uw Porsche
|
14 feb 2011 12:36 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Vergeet niet de klepveren te vervangen. Deze willen na verloop van een aantal km's nog wel eens breken. Zou zonde zijn wanneer dit in een verse motor gebeurt.
|
14 feb 2011 16:32 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Gewoon alle slijtdelen vervangen als 't spul toch open ligt (als je 'm tenminste zelf houdt)!
_________________________________________ Wim
|
14 feb 2011 17:18 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Dat zou kunnen ,maar de tapeinden aan de inlaatzijde zijn van staal en gaan niet kapot . In de turbo versies zitten deze ook aan de uitlaatzijde . Hierdoor heb ik gekozen voor de stalen .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
14 feb 2011 21:14 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Volgens mij hebben de turbo's juist 24 dilivar tapeinden........
|
14 feb 2011 22:18 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Je hebt gelijk.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
15 feb 2011 2:17 |
|
|
rarebear
964 C2 marineblauw
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Wat een project ! dit moet helemaal goed komen .... petje af en proficiat !
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
18 feb 2011 19:54 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Vanmorgen weer naar de Martin gereden om verder te gaan met de koppen . Kom ik daar is er een gedeelte van de verlichting in de werkplaats uitgevallen , eer ik de storing gevonden had was het eerste uur al weer voorbij . Daarna maar begonnen de klepgeleiders die ik er dinsdag in geperst heb opruimen tot de juiste diameter . Omdat er aan de tapeinden nog niets was gedaan ben ik daar toch maar zelf aan begonnen . De koppen heb ik nu weer thuis liggen , zodat ik hier thuis verder kan gaan met het uitboren zodra ik er tijd voor heb .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
19 feb 2011 18:50 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Aangezien ik vanmiddag toch weinig om handen had ben ik maar de werkplaats in gedoken en begonnen met het uitboren van de tapeinden. Na 3 uur boren en tappen zijn ze er allemaal uit en is de draad weer opnieuw getapt. De nieuwe tapeinden draai ik er voorlpig even niet in , dat doe ik pas op het moment dat de warmtewisselaars er weer op gaan . Zo kunnen ze tenminste niet kapot gaan tijdens het opbouwen van het blok. Dinsdag weer naar martin en de pasvlakken van de cylinders en de klepzittingen slijpen , dan kunnen ze donderdag weer in elkaar gezet worden.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
20 feb 2011 18:01 |
|
|
bully
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Gaat lekker
|
20 feb 2011 18:05 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Maandag heb ik de gepoedercoate delen opgehaald . Gelijk de dynamo maar even in het huis zetten was de gedachte , nou niet dus . Na 9 keer proberen zat hij er zo in dat de fan niet aanloopt in het huis Gisterenavond was wel weer een lekker productief avondje. De klepzittingen zijn geslepen , de koppen zouden dus in elkaar gezet kunnen worden . Ik wil ze eerst nog even polijsten , niet om ze te laten blinken maar om ze goed schoon te krijgen aan de buitenkant . Omdat ik dat niet zelf heb gedaan ben ik in de tussentijd maar begonnen met het splitsen van de carterhelften en het uitdraaien van de tapeinden aan de uitlaatzijde . De krukas zag er zo op het eerste oog perfect uit maar wordt wel nog opgemeten. De krukaslagers hadden nagenoeg geen slijtsporen. En de oliepomp was zelfs nog blank. Zaterdag gaan de carterhelften in de wasmachine en als het goed gaat met polijsten worden de koppen in elkaar gezet. Even een paar foto`s ( sorry voor de slechte kwaliteit , maar met de telefoon gemaakt )
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
Laatst bijgewerkt door Danny op 27 feb 2011 17:36, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 feb 2011 18:59 |
|
|
BoumaK
987.1 Cayman S
ex 964 c2.
ex 911 3.2 cabrio
ex 911 3.2 CoupeNoord Holland
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Ziet er goed uit, krijg al steeds meer een beeld van de activiteiten
_________________________________________ Wenn schon denn schon !!!
|
23 feb 2011 20:23 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Hoi Danny, Mooi project en dat je dit aandurft zonder dat je eigenlijk mechanieker bent Daar je de motor open hebt heb ik een paar vraagjes voor U , 1/ Op het Thermostaat huis zit een O-ring , zit er tussen Thermostaat en motorblok geen andere Joint? 2/ Hoeveel kosten +/- Cylinderkopbouten , origineel of die andere van de Turbo, en hoeveel heb je er hier van nodig? gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
24 feb 2011 21:27 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Hallo Ennio
1 ) Er zit verder niets tussen , maar bij mij gaat er straks wel een dichtingsmiddel tussen . Bij mij lekte de boel daar ook . 2 ) Ik neem aan dat je de kopmoeren bedoelt . Deze kosten voor alle 24 stuks €108,-
Voor vereder prijzen van de onderdelen , kijk even in de eerste post daar staat alles vermeld .
Groeten Danny
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
24 feb 2011 22:09 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Hoi Danny, Bedankt man Inderdaad ik bedoelde de kopmoeren of eigenlijk kopbouten (die lange draadassen die de koppen naar de blok trekken), Zijn deze van 108 euro die van de 993 of gewoon de originele , nog 1 vraagje , heb je deze (en andere onderdelen) bij Porsche zelf gekocht (ivm prijzen )? gr Ennio
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
25 feb 2011 2:07 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
De kopmoeren zijn gewoon origineel . De draadeinden die je waarschijnlijk bedoeld zijn gewone stalen die ook aan de inlaatzijde zitten van de 3.2 en kosten €40,- per 12. Dit spul heb ik in aken bij de dealer besteld . Pakkingen zijn weer via Ebay .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
25 feb 2011 3:56 |
|
|