Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 18:25

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Twitter: de discussie 
Auteur Bericht
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Twitter: de discussie
Rad911 schreef:
Ik denk dat Twitter voor sommige mensen /entiteiten wel degelijk toegevoegde waarde heeft :D

:thumleft:

11 feb 2011 10:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 993 ex 996
ik wacht nog even heb nog een oud mobieltje
http://www.mobilyz.com/wp-content/uploa ... phones.jpg

11 feb 2011 20:37
Profiel
‘64 Kever
Het idee aan deze discussie was het nut (of niet) van Twitter te bespreken. Wat mij betreft heeft een ieder hier zijn zegje gedaan, lijkt het erop, dat er, net als in de echte wereld, verschillende standpunten zijn, en zijn er weer een paar zieltjes gewonnen voor Twitter.

Laten we vooral proberen een nuttige discussie over twitter/social media te voeren, en voorkomen dat dit een topic gaat worden met alleen maar "re-tweets". Wat mij betreft gaat hij dan wederom op slot!

De discussie... Ik was vorige week bij een klant van me, en zag daar de flyer liggen voor een MasterClass Social Media... Blijkbaar zit er dus ook aan die kant markt in ;). Iemand een idee over of dat soort opleidingen een goed idee is?

13 feb 2011 20:49
Profiel Facebook 
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
ga dat hier eens vragen :salut:
http://www.twitter-forum.nl/

13 feb 2011 20:55
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Persoonlijk vind ik dat tamelijk nutteloos. Gewoon een kwestie van doen, rustig beginnen, je vooraf even inlezen, je gezond verstand gebruiken. Een kind doet dat de was. Echt geen cursus voor nodig. Leuk voor werknemers van ministeries en andere overheidsinstanties waar het budget op moet.

13 feb 2011 20:57
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik doe helemaal niets met Twitter en ga het ook niet doen. Geloof ook niets van de commerciële waarde. Zoals al een aantal keer gemeld hier: wordt gecreëerd!

13 feb 2011 21:00
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
ver boven de 200 schreef:
Ik doe helemaal niets met Twitter en ga het ook niet doen.

+1
Ik zie die one-liner-discussies niet als erg zinvol. Echt pats-boem en 0-nuance. Geef mij de ouderwetse post maar. :thumleft:

14 feb 2011 3:33
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Vooral niet Twitteren als je er het nut niet van in ziet. Dat houdt de lucht schoon voor de genieters :D

En voor de duidelijkheid: Twitter is niet bedoeld om te discussiëren, alleen om een mening te delen.

Twitter kan voor mensen die snel willen weten wat er op dat moment leeft of loos is een middel zijn om dicht op die informatie te komen. Dat wil nog niet zeggen dat deze info altijd klopt en / of waardevol is, maar daar kom je snel genoeg achter door de juiste filtering toe te passen.
Ik vind Twitter als infokanaal een welkome aanvulling naast de overige, ook evoluerende mediakanalen.

Tip voor de 1.0 lieden: stilstand is nog altijd achteruitgang. Verdiep je eens in nieuwe zaken en doorbreek je interne weerstand. Kom uit je comfortzone, je zit er alleen jezelf mee in de weg :D Kan best leuk zijn hoor :wink:

14 feb 2011 23:33
Profiel
Hulde aan de man die lu-lde! :D

Laatst bijgewerkt door MS964 op 14 feb 2011 23:45, in totaal 1 keer bewerkt.

14 feb 2011 23:45
Profiel
3.2S
010
Ik vind het al heel wat dat ze aan deze discussie meedoen. :thumleft:

Voor diegene die wel belangstelling heeft en die er commercieel of puur uit nieuwsgierigheid mee aan de slag wil, dan moet je hier ff kijken.

http://twittermania.nl/

Ze zijn natuurlijk ook op Twitter te volgen: http://twitter.com/#!/tweetsmania

14 feb 2011 23:45
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Vanaag een leuke discussie gehad met de trendwatchers van de ICT ivm de CEBIT waar we in maart weer zijn.
Die mannen zien het nieuwe medium alweer komen dat twitter binnen enkele jaren op zal volgen.
Kent iemand RSS nog? Enkele jaren geleden moest iedereen RSS feeds aanbieden om zo kort en bondig op de hoogte te zijn. (gebruik ik nog steeds overigens). En daarvoor had je de tickertapes op grote nieuws sites. Nu staan die zelfde bedrijven vooraan met twitter en over enkele jaren is er weer een nieuw medium.
Ik zal niet ontkennen dat media als twitter niks toe zullen voegen aan de maatschappij maar het is voortborduren op media die we al lang kennen. Alleen is het niet hip meer als je een RSS feed met een paar miljoen volgers hebt.
Zo halen wij als bedrijf nog steeds meer mensen binnen via de reguliere website en RSS kanalen dan de tweets. Zit hem puur in de doelgroep en het feit dat Twitter niet op de juiste manier met het bedrijf geassocieerd word.
Je dient media niet in te zetten omdat iedereen het doet maar het doel van je onderneming bij de juiste media en doelgroepen aan te laten sluiten.

14 feb 2011 23:58
Profiel WWW
3.2S
010
Sinds Twitter er is, gebruik ik geen RSS meer. Beetje voltooid verleden tijd.

15 feb 2011 0:01
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Dat geldt misschien voor jouw business barolo. Maar vergeet niet dat er nog miljoenen RSS feeds zijn en veel grote bedrijven ook via de gesloten RSS feeds de info met hun klanten delen. De koppeling van RSS met diverse informatiesystemen is daar vaak de drijfveer. Wij hebben er in de datacenters alleen al ontelbare draaien waar de bankwereld, maar ook overheidsinstanties dagelijks gebruik maken om hun informatie te delen.
Precies zoals ik al schreef, je dient media niet in te zetten omdat iedereen het doet maar het doel van je onderneming bij de juiste media en doelgroepen aan te laten sluiten
En dat kan prima zijn dat jij van bepaalde media vindt dat het verouderd is maar dat wil niet zeggen dat het daarmee tot de historie verklaard is.

15 feb 2011 0:09
Profiel WWW
718 Cayman S
Loosdrecht
Ik ben het met Maurice eens, begeef je daar waar je doelgroep zich bevind. Op dit moment bevindt een gedeelte van onze doelgroep zich op Twitter. Maar wij bestoken ook via de oude media middels old school advertenties. Het is voor ons zoeken naar de juiste mix.
Maar zonder te experimenteren ontgin je geen nieuwe markten.
En privé lees ik de krant, de iPad en ook Twitter. Om een zo compleet mogelijk plaatje te krijgen en mijn eigen waarheid daaruit te distilleren. En ik ben van mening dat de waarheid zonder tussenkomst van journalisten meer bewaarheid wordt.

15 feb 2011 0:13
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Rad911 schreef:
En voor de duidelijkheid: Twitter is niet bedoeld om te discussiëren, alleen om een mening te delen.

Ik ben benieuwd wat het fundamentele verschil tussen discussieren en "mening delen" dan is... Was volgens mij toch hetzelfde. Via Twitter gaat dat dan via one-liners met het risico de benodigde nuance te verliezen.
Geef mij het goede ouderwetse gesprek maar.

15 feb 2011 0:29
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Op Twitter is het vaak eenrichtingsverkeer. Reageren ligt niet in de lijn der verwachting.

15 feb 2011 8:13
Profiel
3.2S
010
Er zijn ook commerciële tweets met interactie.

Groupon Rotterdam (GrouponRdam):
Laat je helemaal gaan in een dans vol met passie! http://bit.ly/goLyO4
http://twitter.com/GrouponRdam/status/37192940212195328
(Sent via Seesmic http://www.seesmic.com)

15 feb 2011 8:44
Profiel WWW
Rad911 schreef:
Op Twitter is het vaak eenrichtingsverkeer. Reageren ligt niet in de lijn der verwachting.

Maar wil je echt fans/relaties/ambassadeurs opbouwen etc, dan zal er tweerichtingsverkeer moeten ontstaan, en zul je dus zelf moeten reageren. Damn, net als IRL! :wink:

15 feb 2011 10:15
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
:thumleft: Voor de inhoudelijke discussie met het vriendelijke verzoek om wat je over Twitter wilt zeggen hier te doen en het PF er niet in andere topics (met losse flodders) mee te bevuilen.

Rad911 schreef:
Vooral niet Twitteren als je er het nut niet van in ziet. Dat houdt de lucht schoon voor de genieters :D

Tip voor de 1.0 lieden: stilstand is nog altijd achteruitgang. Verdiep je eens in nieuwe zaken en doorbreek je interne weerstand. Kom uit je comfortzone, je zit er alleen jezelf mee in de weg :D Kan best leuk zijn hoor :wink:

De (meer)waarde van Twitter zou een stuk hoger zijn als de eerste tip zou worden gevolgd. ;)

Wat de tweede tip betreft. In principe mee eens. Een communicatiekanaal en dus Twitter moet echter geen doel op zich zijn, maar een middel om invulling te geven aan een (informatie)behoefte. Heb je die (informatie)behoefte niet blijf er dan ook van weg ..... waarbij we terug zijn bij de eerste tip. :lol:

maurice schreef:
Ik zal niet ontkennen dat media als twitter niks toe zullen voegen aan de maatschappij maar het is voortborduren op media die we al lang kennen.
(...)
Je dient media niet in te zetten omdat iedereen het doet maar het doel van je onderneming bij de juiste media en doelgroepen aan te laten sluiten.

:thumleft:

15 feb 2011 10:28
Profiel
Moderator
PF #57
lastig. je volgt iemand op twitter. die stelt in een tweet een vraag waar jij het antwoord op weet. als diegene jou niet volgt kan je het antwoord dus niet geven? Of begrijp ik het verkeerd?

15 feb 2011 11:51
Profiel
Je kunt mensen een PB sturen (DM in Twittertaal) als ze jou volgen. Als ze jou niet volgen kun je communiceren door een zogenaamde mention, dat is gebruik van het @ teken gevolgd door de accountnaam van de beoogde ontvanger. Dit is wel openbaar, dus voor iedereen zichtbaar. In de meeste Twitterprogramma's ziet degene die gementioned is dat hij gementioned is (volg je het nog? :wink: ) en kan hij de tweet dus lezen. :salut:

15 feb 2011 12:26
Profiel
Moderator
PF #57
:salut: :thumleft: en de boer, hij twitterde voort... :wink:

15 feb 2011 13:07
Profiel
Pascal schreef:
De discussie... Ik was vorige week bij een klant van me, en zag daar de flyer liggen voor een MasterClass Social Media... Blijkbaar zit er dus ook aan die kant markt in ;). Iemand een idee over of dat soort opleidingen een goed idee is?

Woeha! Krijg ik net te horen dat een aantal leidinggevenden van ons bedrijf, waaronder ik, een workshop social media krijgen van een extern bureau. :lol:

15 feb 2011 14:14
Profiel
ex 993 ex 996
Pascal schreef:
Het idee aan deze discussie was het nut (of niet) van Twitter te bespreken. Wat mij betreft heeft een ieder hier zijn zegje gedaan, lijkt het erop, dat er, net als in de echte wereld, verschillende standpunten zijn, en zijn er weer een paar zieltjes gewonnen voor Twitter.

Laten we vooral proberen een nuttige discussie over twitter/social media te voeren, en voorkomen dat dit een topic gaat worden met alleen maar "re-tweets". Wat mij betreft gaat hij dan wederom op slot!

:ba: :ba: :ba:

15 feb 2011 15:45
Profiel
Het mooie van een draadje is :arrow: je hoeft er niet op te klikken als het je niet aanstaat. :idea:

15 feb 2011 16:10
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende