Auteur |
Bericht |
christian
911-964R'dam
|
reserveband 964
Is het veel werk om de reserveband op te pompen?
|
20 jan 2005 20:09 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: reserveband 964
nee hoor,
vorig jaar ook maar eens geprobeerd!
|
20 jan 2005 20:15 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Ligt eraan waarmee je'm oppompt , met het originele electrische pompje ben je een paar minuutjes verder....
Alleen het reservewiel eruithalen en erweer in krijgen vind ik zelf een #$%# klusje !!
|
20 jan 2005 20:45 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: reserveband 964
Geen idee en ik hoop dat het zo blijft
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
23 jan 2005 19:21 |
|
|
christian
911-964R'dam
|
idd, we kunnen altijd nog de Wegenwacht bellen
|
23 jan 2005 20:15 |
|
|
rarebear
964 C2 marineblauw
|
testen van reserve vouwband van de 964
MOD: Samengevoegd met 'n reeds bestaand topic wat te vinden was door heel eenvoudig reserveband in te voeren bij de zoekfunctie Is het niet verstandig om de band eens op te pompen ? de mijne zit er al 21 jaar in , nooit gebruikt, zou best weleens een slechte verrassing kunnen worden als je een keer lek rijdt. Zijn er forum leden die dat al eens hebben gedaan ?
|
13 feb 2011 13:31 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: testen van reserve vouwband van de 964
Zeker, meerdere hebben het gedaan, waaronder ondergetekende. (zoek...) Gewoon eens proberen, kan geen kwaad om te zien hoe het werkt, of alles aanwezig is, of de compressor funtioneert. Volgens de instructie in de handleiding het wiel met nog lege band eerst monteren. Is niet nodig maar leg 'em neer zodanig dat de band vrij kan 'groeien' Om leeg te laten lopen is een ventielbinnenwerk verwijder hulpstukje handig. Na enkele uren neemt de band dan weer de opgevouwen vorm aan. Igv lekke band zou ik altijd eerst proberen of gewoon alleen oppompen van de lekke band je niet naar huis/bandenfirma brengt. Dat wiel past niet voorin!..
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
13 feb 2011 13:52 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: testen van reserve vouwband van de 964
Ik kreeg mijn band na het leeglopen niet meer in de kofferbak. Dmv een hulpstuk (van bandenhandel) heeft ie de vouwband vacuum gezogen. Hierna paste de band weer in de kofferbak.
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
13 feb 2011 13:56 |
|
|
rarebear
964 C2 marineblauw
|
Re: testen van reserve vouwband van de 964
Goeie tips !!!! dank ! Voor een evt lekke band heb ik een grote plastic zak in de koffer zodat ik de band achterin de auto kan stoppen zonder straatvuil .
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
13 feb 2011 14:10 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Re: testen van reserve vouwband van de 964
Voorin zul je bedoelen Maar btw, gewoon eens proberen gaat goed, daarna alleen ff vacuum zuigen, pomp andersom
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
13 feb 2011 14:30 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: testen van reserve vouwband van de 964
Nee, wordt zeker niet bedoeld, want past DUS niet Compressor andersom aansluiten gaat niet - de originele. Ventiel binnenwerk verwijderen en het gaat vanzelf
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
13 feb 2011 16:34 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Re: testen van reserve vouwband van de 964
als je hem oppompt doe het dan ook zo je het zou doen langs de weg.
dan weet je zeker dat het lukt,ik heb een aanluiting gemaakt voor in de kofferruimte met een zwaardere zekering. bij mij ging de zekering van de cigarette aansteker er namelijk bijna gelijk uit.
gr anton964
|
13 feb 2011 16:56 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: testen van reserve vouwband van de 964
_________________________________________ oud is beter
|
13 feb 2011 18:48 |
|
|
rarebear
964 C2 marineblauw
|
Re: testen van reserve vouwband van de 964
test uitgevoerd ! ging gesmeerd, het duurt even voor de band op 2.5 bar is en het is aan te raden om een ventielsleuteltje aan te schaffen zodat je de band snel weer leeg kunt laten lopen. Zie foto's in mijn galerij. H; deze dus
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
14 feb 2011 16:07 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: testen van reserve vouwband van de 964
Volgens mij zit er bij mij geen kompressor bij. Waar in de kofferbak zit deze gemonteerd? Omdat iedereen inmiddels weet dat ik dus niet technisch ben durf ik ook de volgende vraag wel te stellen: kun je dat spuitbusje van Wolf bij elke band gebruiken? (dus ook bij mijn P).
|
14 feb 2011 16:29 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: testen van reserve vouwband van de 964
Kompressor hoort te liggen bij gereedschap in reservewiel. Spuitbus kan bij elke band dus ook van een P. Maar zou zorgen dat je een kompressor hebt, een goede van P. of Audi, BMW, .. Heb er een VAG gekocht voor ~ 45 Euro. Geen origineel Chinese - spreek uit ervaring ... over wat anderen in hun P. hadden liggen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 feb 2011 17:46 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: testen van reserve vouwband van de 964
Thnx Paul
|
14 feb 2011 18:58 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: testen van reserve vouwband van de 964
Ik heb wel zo'n band maar geen kompressor in mijn setje, dacht eerlijk gezegd dat ik de band er zo onder kon schroeven Ga ik dan maar even achteraan
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
14 feb 2011 19:09 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: testen van reserve vouwband van de 964
Komen toch wel veel incomplete Porsches voorbij hier Ken ik niet van de 3.2, van de 993, ...
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 feb 2011 19:55 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: testen van reserve vouwband van de 964
Die mij was/is incompleet maar daar was de prijs ook naar
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
14 feb 2011 19:58 |
|
|
rarebear
964 C2 marineblauw
|
Re: testen van reserve vouwband van de 964
met die spuitbussen moet je oppassen ! ik heb een keer een band met een spuitbus gerepareerd en vervolgens wilde de bandenboer hem niet repareren maar keurde hem af !!!!! p.s. een tip: bij de makro een aanbieding van een boosterstarter met compressor voor 25 euri ex btw, ook handig om bij je te hebben als je een keer je licht hebt vergeten uit te doen... (vraag niet waarom ik dit zeg )
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
14 feb 2011 20:13 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: testen van reserve vouwband van de 964
Voor die prijs OOK een goede kompressor? Is het er een met zo'n opvallende geribbelde kompressor shit dus! Edit: Net even plaatjesgesneld in de M.folder: zo'n giga ding? Past niet in reservewiel Beter zo'n saai ding, compleet in een platte kunststof doos, zoals geleverd bij de D.-merken Of deze van de ANWB.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 feb 2011 21:11 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: testen van reserve vouwband van de 964
Hoi, +1
|
14 feb 2011 21:29 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: testen van reserve vouwband van de 964
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
Laatst bijgewerkt door Paul II op 14 feb 2011 21:34, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 feb 2011 21:33 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: testen van reserve vouwband van de 964
Ik heb de originele compressor, maar . Denk er al een tijdje over om een andere te kopen en dan wordt het waarschijnlijk deze.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
14 feb 2011 21:34 |
|
|