Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:30



Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
@ wolf
geschiedenis heb ik niet compleet . Ik mis de laatste 5 jaar voor mijn aanschaf.


Vandaag heb ik een vrije dag genomen en ben de dynamo gaan ophalen . De sleepringen , lagers , spanningsregelaar en beide diode bruggen zijn vernieuwd. Ook is alles gestraald en opnieuw gespoten. .
Bij van kessel een nieuwe kabelboom voor de dynamo gehaald samen met een nieuw stuk van de motor beplating. Dit heb ik samen met de andere beplatingsdelen en het dynamohuis weg gebracht om te laten stralen en poedercoaten.
Bij fabory lag mijn bestelling klaar met ringen , veerringen , moeren en borgmoeren in M6 en M8 .
Verder nog een nieuwe verdelerkap met rotor besteld , en die kan ik morgen ophalen. Tevens nog een bestelling geplaatst bij het porsche centrum in aken , dit is maandag binnen. Al met al een uurtje of 5 op de weg geweest en een halve tank diesel er doorheen gejaagd.
Omdat er in de motorophanging van de cabrio een kunststof lager zit moest ik deze er vandaag nog even uit persen , dit heb ik gedaan bij de kennis waar het blok en de motor ligt. Halverwege volgende week had hij het rustiger en zou dan kunnen beginnen aan de bak. Ik kan niet wachten tot het zover is.
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


04 feb 2011 22:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Gisteren zijn eindelijk de bestelde onderdelen binnen gekomen , een deel; kwam via een internet winkel in duitsland en een deel van Porsche centrum Aken. Was toch even slikken , alles bij elkaar voor bijna €3000,- en we zijn er nog niet. Maar dan wordt hij ook weer als nieuw en denk er toch niet aan om hem te verkopen

De bak blijft nog even liggen . Als eerste toch maar het blok onder handen nemen. Als dit namelijk in elkaar zit kan ik hem thuis rustig verder opbouwen , in de tussentijd kan dan de bak onder handen genomen worden.

Deze week ben ik begonnen met het demonteren van de koppen en nokkenas huizen. De losse spullen zijn samen met de zuigers en cylinders gewassen. Iedere keer als er plaats is in de wasmachine gaan er nu diverse losse onderdelen in zoals beplatingen , hitteschilden , differentieel ed.
De kleptuimelaars en tuimelaarassen waren in prima staat en kunnen hergebruikt worden . Dit in tegenstelling tot de zuigerveren , deze waren op

Nadat het spul schoon was begonnen met polijsten van de nokkenassen

Afbeelding

Ze zijn beide nog in prima staat en kunnen weer terug geplaatst worden.
De kleppen zijn uit de koppen geperst , gepolijst en opnieuw geslepen

Afbeelding

Ook deze kunnen weer gewoon terug geplaatst worden.

In de koppen zijn de klepgeleiders er uit gehaald en worden later voorzien van nieuwe . Ze hadden toch redelijk wat speling en samen met de keiharde klepsteelrubbers en versleten zuigerveren zorgden deze voor het olieverbruik. Ook zijn de verbrandingsruimtes weer blank en ontdaan van de roetaanslag.

Afbeelding

Verder heb ik de nieuwe drukgroep van het nieuwe lager voorzien .Nu worden deze week overdag de tapeinden van de uitlaatzijde uit de koppen geboord , martin had liever niet dat ik dat zelf deed.

PS . onder www staat de naam van het bedrijf van martin . Deze stelt zijn apparatuur en kennis kostenloos ter beschikking . Om geen directe reclame uitingen te doen heb ik de naam onder de www link geplaatst.
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


Laatst bijgewerkt door Danny op 27 feb 2011 17:32, in totaal 1 keer bewerkt.



12 feb 2011 20:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Gaat goed ,Danny !
Wat zal je straks genieten, als hij weer klaar is :drive:

:salut:
_________________________________________
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.


12 feb 2011 22:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
hi ben zelf ook op zoek geweest naar complete rebuild kits op internet..
ben toch meerdere malen weer bij Pelican parts terecht gekomen.
ze bieden complete kits voor een mooie prijs (voor zover ik he kan beoordelen)

zoals deze kit
http://www.pelicanparts.com/cgi-bin/smart/more_info.cgi?pn=PEL-REBKT-06&catalog_description=Complete%20Case%20Hardware%20Super%20Kit%2C%20NOW%20AVAILABLE

heb je hier zelf al eens naar gekeken?

dit is een pakking set
http://www.pelicanparts.com/cgi-bin/smart/more_info.cgi?pn=H-100-907-04KTN&catalog_description=Complete%20Engine%20Gasket%20Set%2C%20%20911%20Carrera%20%281984-89%29
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


13 feb 2011 11:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Ik heb het niet zo met die amerikanen . De verzendkosten zijn veel te hoog en echt goedkoper zijn ze ook niet echt . De rebuild kit bestaat alleen maar uit bouten moeren en ringen van würth , dan is $192,- erg aan de prijs .
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


13 feb 2011 13:37
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
dannyl schreef:
Gisteren zijn eindelijk de bestelde onderdelen binnen gekomen , een deel; kwam via een internet winkel in duitsland en een deel van Porsche centrum Aken. Was toch even slikken , alles bij elkaar voor bijna €3000,- en we zijn er nog niet. Maar dan wordt hij ook weer als nieuw en denk er toch net aan om hem te verkopen

De bak blijft nog even liggen . Als eerste toch maar het blok onder handen nemen. Als dit namelijk in elkaar zit kan ik hem thuis rustig verder opbouwen , in de tussentijd kan dan de bak onder handen genomen worden.

Deze week ben ik begonnen met het demonteren van de koppen en nokkenas huizen. De losse spullen zijn samen met de zuigers en cylinders gewassen. Iedere keer als er plaats is in de wasmachine gaan er nu diverse losse onderdelen in zoals beplatingen , hitteschilden , differentieel ed.
De kleptuimelaars en tuimelaarassen waren in prima staat en kunnen hergebruikt worden . Dit in tegenstelling tot de zuigerveren , deze waren op

Nadat het spul schoon was begonnen met polijsten van de nokkenassen

Afbeelding

Ze zijn beide nog in prima staat en kunnen weer terug geplaatst worden.
De kleppen zijn uit de koppen geperst , gepolijst en opnieuw geslepen

Afbeelding

Ook deze kunnen weer gewoon terug geplaatst worden.

In de koppen zijn de klepgeleiders er uit gehaald en worden later voorzien van nieuwe . Ze hadden toch redelijk wat speling en samen met de keiharde klepsteelrubbers en versleten zuigerveren zorgden deze voor het olieverbruik. Ook zijn de verbrandingsruimtes weer blank en ontdaan van de roetaanslag.

Afbeelding

Verder heb ik de nieuwe drukgroep van het nieuwe lager voorzien .Nu worden deze week overdag de tapeinden van de uitlaatzijde uit de koppen geboord , martin had liever niet dat ik dat zelf deed.

PS . onder www staat de naam van het bedrijf van martin . Deze stelt zijn apparatuur en kennis kostenloos ter beschikking . Om geen directe reclame uitingen te doen heb ik de naam onder de www link geplaatst.

zonde na zoveel werk :res:


13 feb 2011 16:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Mooi werk Dannyl! Er al eens aan gedacht een mechanische compressor op te bouwen (bijv. Rotrex)? Heb je meteen de snelste 3.2 Carrera Cabrio :res:
_________________________________________
Wim


13 feb 2011 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Wim helemaal mee eens!
Speling eruit en gas erop!

diverse draadjes beschikbaar over de rotrex..
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


13 feb 2011 19:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Sorry mannen , maar ik hou hem het liefst zo origineel mogelijk . Muv het onderstel . De snelste 3.2 hoef ik niet , hard rijden op een rechte weg trekt me niet zo , dat kan iedereen . Ik ben meer van het snelle bochtenwerk zoals 2 jaar geleden . In nog geen 2 uur van Bormio naar Nauders over de Stelvio met een snelheid van 170 over het "rechte" stuk op de stelvio . Daarbij is het volgende project wat ik over een paar jaar wil doen , het aanpakken van de carrosserie. Maar eerst even het technische gedeelte perfect zien te krijgen.
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


13 feb 2011 20:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Waarom gebruik je de 993 tapeinden voor de cilinderkoppen niet?
_________________________________________
Robbie

RP Carrepair
www.rpcarrepair.be
voor alle onderhoud aan uw Porsche


14 feb 2011 12:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Vergeet niet de klepveren te vervangen. Deze willen na verloop van een aantal km's nog wel eens breken. Zou zonde zijn wanneer dit in een verse motor gebeurt.


14 feb 2011 16:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Gewoon alle slijtdelen vervangen als 't spul toch open ligt (als je 'm tenminste zelf houdt)!
_________________________________________
Wim


14 feb 2011 17:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
924carreragt schreef:
Waarom gebruik je de 993 tapeinden voor de cilinderkoppen niet?


Dat zou kunnen ,maar de tapeinden aan de inlaatzijde zijn van staal en gaan niet kapot . In de turbo versies zitten deze ook aan de uitlaatzijde . Hierdoor heb ik gekozen voor de stalen .
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


14 feb 2011 21:14
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Volgens mij hebben de turbo's juist 24 dilivar tapeinden........


14 feb 2011 22:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
:bang: Je hebt gelijk.
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


15 feb 2011 2:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 marineblauw
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Wat een project ! dit moet helemaal goed komen .... petje af en proficiat ! :res:
_________________________________________
I am from the government and here to help you

Ronald Reagan


18 feb 2011 19:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Vanmorgen weer naar de Martin gereden om verder te gaan met de koppen . Kom ik daar is er een gedeelte van de verlichting in de werkplaats uitgevallen , eer ik de storing gevonden had was het eerste uur al weer voorbij . Daarna maar begonnen de klepgeleiders die ik er dinsdag in geperst heb opruimen tot de juiste diameter . Omdat er aan de tapeinden nog niets was gedaan ben ik daar toch maar zelf aan begonnen . De koppen heb ik nu weer thuis liggen , zodat ik hier thuis verder kan gaan met het uitboren zodra ik er tijd voor heb .
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


19 feb 2011 18:50
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Aangezien ik vanmiddag toch weinig om handen had ben ik maar de werkplaats in gedoken en begonnen met het uitboren van de tapeinden. Na 3 uur boren en tappen zijn ze er allemaal uit en is de draad weer opnieuw getapt. De nieuwe tapeinden draai ik er voorlpig even niet in , dat doe ik pas op het moment dat de warmtewisselaars er weer op gaan . Zo kunnen ze tenminste niet kapot gaan tijdens het opbouwen van het blok.
Dinsdag weer naar martin en de pasvlakken van de cylinders en de klepzittingen slijpen , dan kunnen ze donderdag weer in elkaar gezet worden.
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


20 feb 2011 18:01
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Gaat lekker :thumleft:


20 feb 2011 18:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Maandag heb ik de gepoedercoate delen opgehaald . Gelijk de dynamo maar even in het huis zetten was de gedachte , nou niet dus . Na 9 keer proberen zat hij er zo in dat de fan niet aanloopt in het huis

Gisterenavond was wel weer een lekker productief avondje. De klepzittingen zijn geslepen , de koppen zouden dus in elkaar gezet kunnen worden . Ik wil ze eerst nog even polijsten , niet om ze te laten blinken maar om ze goed schoon te krijgen aan de buitenkant . Omdat ik dat niet zelf heb gedaan ben ik in de tussentijd maar begonnen met het splitsen van de carterhelften en het uitdraaien van de tapeinden aan de uitlaatzijde . De krukas zag er zo op het eerste oog perfect uit maar wordt wel nog opgemeten. De krukaslagers hadden nagenoeg geen slijtsporen. En de oliepomp was zelfs nog blank. Zaterdag gaan de carterhelften in de wasmachine en als het goed gaat met polijsten worden de koppen in elkaar gezet.

Even een paar foto`s ( sorry voor de slechte kwaliteit , maar met de telefoon gemaakt )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


Laatst bijgewerkt door Danny op 27 feb 2011 17:36, in totaal 1 keer bewerkt.



23 feb 2011 18:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.1 Cayman S ex 964 c2. ex 911 3.2 cabrio ex 911 3.2 Coupe
Noord Holland
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Ziet er goed uit, krijg al steeds meer een beeld van de activiteiten :o
_________________________________________
Wenn schon denn schon !!!


23 feb 2011 20:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Hoi Danny,
Mooi project :thumleft:
en dat je dit aandurft zonder dat je eigenlijk mechanieker bent :res: :res:
Daar je de motor open hebt heb ik een paar vraagjes voor U ,
1/ Op het Thermostaat huis zit een O-ring ,
zit er tussen Thermostaat en motorblok geen andere Joint?
2/ Hoeveel kosten +/- Cylinderkopbouten , origineel of die andere van de Turbo,
en hoeveel heb je er hier van nodig?
gr Diablo
_________________________________________
Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
Wie veel weet en niet vergeet WEET !!


24 feb 2011 21:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Hallo Ennio

1 ) Er zit verder niets tussen , maar bij mij gaat er straks wel een dichtingsmiddel tussen . Bij mij lekte de boel daar ook .
2 ) Ik neem aan dat je de kopmoeren bedoelt . Deze kosten voor alle 24 stuks €108,-

Voor vereder prijzen van de onderdelen , kijk even in de eerste post daar staat alles vermeld .

Groeten Danny
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


24 feb 2011 22:09
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Hoi Danny,
Bedankt man :thumleft:
Inderdaad ik bedoelde de kopmoeren of eigenlijk kopbouten (die lange draadassen die de koppen naar de blok trekken),
Zijn deze van 108 euro die van de 993 of gewoon de originele ,
nog 1 vraagje , heb je deze (en andere onderdelen) bij Porsche zelf gekocht (ivm prijzen )?
gr Ennio
_________________________________________
Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
Wie veel weet en niet vergeet WEET !!


25 feb 2011 2:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
De kopmoeren zijn gewoon origineel . De draadeinden die je waarschijnlijk bedoeld zijn gewone stalen die ook aan de inlaatzijde zitten van de 3.2 en kosten €40,- per 12. Dit spul heb ik in aken bij de dealer besteld . Pakkingen zijn weer via Ebay .
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


25 feb 2011 3:56
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.