Auteur |
Bericht |
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Porsche Forum Hunt 72
Ligt ie ten oosten van het midden ( centrum ) van Breda ?
Groet, Frank
|
15 feb 2011 15:46 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
De crisis in Egypte heeft ook gevolgen voor het fruitbedrijf Driscoll's in Breda. Zij halen hun aardbeien uit Egypte maar dat fruit kan nu niet naar Nederland komen.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
15 feb 2011 16:08 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Het midden oosten. Bedoel je hier een Moskee (of iets gelijkend) mee?
|
15 feb 2011 16:48 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ah, de AH-moskee in Breda? Van het Museum voor Grafische Vormgeving in Breda? http://www.omroepbrabant.nl/?news/14898 ... Breda.aspx
|
15 feb 2011 16:55 |
|
|
porscheboy
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold
boxstercuijk
|
een kerk in breda mss
(ik wist niet dat er zo veel kerken waren in breda )
_________________________________________ 944 s2 sold 968 sold 911(964) sold 986 http://spaces.msn.com/john944s2
|
15 feb 2011 16:56 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
denk het niet
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
15 feb 2011 16:58 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Maar wat denk je dan wel?
|
15 feb 2011 17:00 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Vind hem wel goed gevonden Pascal!
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
15 feb 2011 17:04 |
|
|
eSCther
356 BT5 1960
|
Dat wij vanavond moeten gaan zoeken?
|
15 feb 2011 17:06 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ah, jullie doen dat soort dingen nog samen.
|
15 feb 2011 17:09 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Is het ( in de buurt van ) de Sifria ; de bibliotkeek van de joodse gemeenschap in Breda ?
Groet, Frank
|
15 feb 2011 17:20 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Mars, geef even aan of Pascal het goed heeft aub, hoef ik verder niet meer te denken.
|
15 feb 2011 17:34 |
|
|
racebeus
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
Even verder met Midden-Oosten: De Moren was de benaming voor de islamitische bevolking van het middeleeuwse Spanje. De Moren waren voornamelijk Marokkaanse Berbers en Arabieren. Ligt de trofee in de/het Spanjaards Gat?
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
15 feb 2011 17:58 |
|
|
John
Cayenne
|
Zoals gemeld..wil ik ook mijn duit in het zakje doen....
Aangezien ik me vaag kan herrineren dat ik het plaatje van de afgravingen herken (ben vorig jaar in Luxor geweest) als 'The valley of workers' alwaar de mensen woonden die het graf van Koning Ramses maakten...
En laat nou in Breda bij de KNMA aan de kasteelplein een tentoonstelling is geweest van die Ramses...
Tja @Pascal en Esther...huppetee in die 356 en karren..naar de kasteelplein in Breda...is voor jouw zelfs op de fiets te doen
|
15 feb 2011 18:31 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Breda was ooit een 'verlaten stad' : http://www.editcolibri.nl/editcolibri_web/Breda,_de_vlucht.html Het monument De Trek, of De Vlucht, staat sinds 1957 in het Park Valkenberg. Het zijn bronzen figuren van de hand van Hendrik Koreman. Veel mensen die het beeld aanschouwen raken geëmotioneerd - zie de glans op de linkerhand van de vrouw.Monument de Trek / de vlucht in Park Valkenberg :?:
|
15 feb 2011 19:05 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
kleren - keizer? ?
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
15 feb 2011 19:35 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
We zoeken naar de pijlers van de brug? Hmmm, of vesting... hmmm, overigens, foto 1, is dat de verstopplaats, of dat zandkasteel?
|
15 feb 2011 20:12 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
naja, denk de naam vd koning van Babel .... Nebucadnezar toch ? btw, ook de naam van een 15 liter fles champagne ....
|
15 feb 2011 20:15 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Foto hint 1 is toch dat enorme zanddorp?
Zoeken we naar de oorsprong van de zandhoop in Breda???????
Manman, lijkt wel Arabisch, kan ik ook niet lezen.
|
15 feb 2011 21:09 |
|
|
sabar
944 type2Boskamp
|
De term Zandstad werd aan het einde van de twintigste eeuw bedacht om de urbanisatie van de Brabantse Stedenrij te vergelijken met de Randstad van West-Nederland. De term komt uit de koker van de architectuurhistorici van de Vrije Universiteit Amsterdam. De term wordt tegenwoordig steeds vaker in kringen van stedenbouwkundigen gebruikt om het verstedelijkende platteland van Noord-Brabant aan te duiden. Een benaming voor een stedelijk samenwerkingsverband in het gebied is BrabantStad.
Moeten we deze kant op ?
_________________________________________ I am the Devil in disguise.
|
15 feb 2011 21:16 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Nadat er in 1125 melding is gemaakt van een nederzetting wordt er in de 12e eeuw aan de rechteroever van de Mark bij deze nederzetting een burcht, het Kasteel van Breda, gebouwd. De locatie was ongeveer halverwege Brabant en Holland. De nederzetting lag op een uitloper van uitgestrekte zandgronden. Op deze zandgronden waren reeds andere steden, zoals Bergen op Zoom, tot bloei gekomen. Ook lagen bij deze nederzetting verschillende kruispunten van wegen die van het noorden naar het zuiden gingen en van oost naar west. Lunet B is het enige overgebleven stuk van het verdedigingswerk.
Lunet B is een lunet aan de Hoornwerkstraat in Breda. Het is het laatste restant van de vestingwerken rondom Breda.
|
15 feb 2011 21:19 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
@ gast: link werkt bij mij niet ... naar de ... (voet) van de ... (pijler)
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
15 feb 2011 21:53 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Dat is geen link, dat is een hulphint, ofwel verder gaan op Babylon=de verlaten stad. Verder kan ik je niet helpen, want ik weet het ook niet
|
15 feb 2011 22:03 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Verlaten stad: kan ook de stad verlaten zijn. Rechtbank Breda = oude koekfabriek. (rechtbank per ongeluk goed) Foto van zand: koek en zand = zandkoekjes (daar kan je even zoet mee zijn). Koek uit Breda = 'LU' fabriek. Is nu weg (uit de stad) Koek is geen fruit, maar wel iets gelijkends (lekker en eetbaar) Pensioenfonds LU ligt nog wel in Breda: Tuinzigtlaan 15-B4813 XH Breda (Princehage, dat was dus die adel/keizer of zo). Ga die PFT daar maar ophalen dus ... (alleen die bramenstruik prikt, dus ik laat 'm liggen)
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
16 feb 2011 0:01 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Lekker is dat, allemaal fout...en jij zegt dan natuurlijk weer PLOF.
Bom...Tweede wereldoorlog...die kant op denken. Of echt gerelateerd aan het Midden Oosten met zelfmoordaanslagen.
|
16 feb 2011 0:24 |
|
|