Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 14:28

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
ADVIES AANKOOP 997 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: ADVIES AANKOOP 997
Wat is precies het verschil tussen wel en niet sport-chrono?

effe los van die lelijke teller op 't dashboard :twisted:

31 okt 2010 0:49
Profiel
PorscheForum Rakker
- sportieve respons op gaspedaal
- automatische inschakeling pasm
- laptimer
- Herrie (icm sportuitlaten)
- extra functies in pcm mbt persoonlijke instellingen (verlichting, wissers, airco etc)

het pakket verandert je auto van straat in circuit afstelling! Altijd nemen; krijgt er een trackdaycar kado voor terug!

31 okt 2010 9:19
Profiel
PorscheForum Rookie
991 Targa GTS, 993 C4S, 911 SC 3.0 Targa
Betuwe
Inderdaad het Lijstje wat JP al aangaf.

Met een druk op de knop word het een straatracer, het is niet iets waar je continue mee rijdt, de wagen is een heel stuk stuger en reageert veel agressiever maar het is echt de moeite waard. Als je toch naar een gebruikte kijkt en je hebt geduld geef je er denk ik niet veel extra voor uit maar je wagen is wel mooi compleet. Volgens mij zit de sportuitlaat er niet altijd standaard bij. Ik heb naast de sportknop en de psam knop nog een aparte knop om een klep in de uitlaat om te schakelen naar de sport geluid stand, dan is de beer los....

31 okt 2010 20:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
De 2 verschillende onderstellen - standaard sportief en circuit - zit in de PASM optie (Porsche Active Suspension Management) en is geen onderdeel van Sport Chrono, maar aparte optie, standaard bij de S-uitvoering.

Sport Chrono biedt voor track het genoemde directere reageren, harder in de toerenbegrenzer, registratie van rondetijden met mogelijkheid tot analyse, ook op PC indien USB-optie aanwezig.
Fraai hoor dat klokje op dat anders erg kale dashboard :P

31 okt 2010 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 T / 964 T / 993 C2 Huidig: 997 2S
Hallo,

Ik ben (voorzichtig) op zoek naar een 997. Het moet in ieder geval een S worden en uit het voorgaande begrijp ik dat pasm standaard is. Wat me niet duidelijk is of Pasm ook standaard een sportuitlaat betekent? Of bedient Pasm alleen vlinderkleppen in een verder standaard uitlaat en zou je voor een beetje geluid toch een sportuitlaat moeten hebben?
Ik heb nu een 993 met sportuitlaat en vindt de gemiddelde 997 een beetje braaf klinken, vandaar mijn vraag.

15 feb 2011 22:58
Profiel
PorscheForum Junkie
De sportuitlaat is een losse optie. PASM stelt alleen je onderstel (keihard bij druk op knop) af. Ik vond die knalharde vering helemaal niets en heb daar dus verder niet meer naar gekeken, maar de sportuitlaat is een absolute must maar voor mij is het geluid van de auto een groot deel van de lol, vind het erbij horen.

Kortom: maak een proefrit met pasm / sport chrono / pse (porsche sport exhaust - klappenauspuff etc) en beslis wat je wel/niet belangrijk vindt...zo heb ik dat ook gedaan :)

15 feb 2011 23:23
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
caelin schreef:
... vond die knalharde vering helemaal niets

Juist de Cayman kan deze extra sportieve onderstel afstelling gebruiken want is helemaal een super wagen voor het circuit - begrijp ik van de echte kenners :wink:

15 feb 2011 23:30
Profiel
PorscheForum Rookie
991 Targa GTS, 993 C4S, 911 SC 3.0 Targa
Betuwe
De PASM zit standaard op de S-modellen de sportchrono plus is een optie. Ik heb er pas weer een paar lange ritten opzitten in Duitsland en gemerkt dat de sport optie wel heel fijn is en de wagen supersoepel maakt. Als de sport knop aan gaat gaat ook gelijk de PASM in de sportmodus en wordt de wagen keihard, dat is op lange afstanden niet prettig maar de schokdempers kun je met een extra knop weer in de gewone stand zetten, dan blijft de wagen qua reactie op het gaspedaal heel soepel en toch comfortabel. Ik heb de wagen nu een maand of 3 en elke KM blijft genieten!!

16 feb 2011 0:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
3.2 T / 964 T / 993 C2 Huidig: 997 2S
Omdat ik 'verwend' ben met mijn 993 geluid zou het dus in ieder geval een sportuitlaat moeten worden. Een eerste rondgang leert dat er niet zoveel gebruikte 997 S'en zijn met een dergelijke uitlaat. Het zal ongetwijfeld een dure optie zijn geweest.
Wat zijn jullie volgens jullie de beste alternatieven als je alsnog een sportuitlaat wilt monteren? Carnewal springt direct in m'n gedachten maar misschien zijn er meer/betere alternatieven?

16 feb 2011 10:51
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
bompa schreef:
hou je nog 3 euro over voor een lekkere "big mac" op de terugweg!

Waar verkopen ze lekker Big Macs? :shock:

16 feb 2011 11:44
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
bj schreef:
Wat zijn jullie volgens jullie de beste alternatieven als je alsnog een sportuitlaat wilt monteren? Carnewal springt direct in m'n gedachten maar misschien zijn er meer/betere alternatieven?

Over Europipe (loud versie) lees ik iha veel goede dingen.

16 feb 2011 11:46
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
een Cabrio "S"
http://external.autotrader.nl/dealer/CarsDetail.aspx?rewritten=true&did=1006479&locale=dslnldevnew.cars.1&searchform=0&stock_count=50&sort=18&pagesize=10&channel=cars&id=3FJCS&stylecss=http://www.avsmiddelharnis.nl/css/1006479.css

en een coupe "S"
http://external.autotrader.nl/dealer/CarsDetail.aspx?rewritten=true&did=1006479&locale=dslnldevnew.cars.1&searchform=0&stock_count=50&sort=18&pagesize=10&channel=cars&id=3C83B&stylecss=http://www.avsmiddelharnis.nl/css/1006479.css

Heb net als diverse andere forummers goede ervaringen met deze aanbieder.

16 feb 2011 12:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Paul II schreef:
caelin schreef:

Juist de Cayman kan deze extra sportieve onderstel afstelling gebruiken want is helemaal een super wagen voor het circuit - begrijp ik van de echte kenners :wink:

Dat geloof ik zeker Paul, maar ik kom nooit op het cirquit... misschien dat ik er met de motor binnenkort eens heen ga...

..en om nog wat toe te voegen aan het topic: een nadeel (enige?) van de PSE is dat die dus uit gaat tussen de 30 en 70km. Daar is ook een thread van, is overigens op te lossen met een kastje van carnewal (dat ik weer vergeten ben te bestellen dat ga ik toch echt maar eens doen).

Andere optie is om de PSE later te laten inbouwen zoals die van Paul, dan heb je dat 'ie wel altijd aan staat (mits knopje aan natuurlijk)

Verder zou ik bij het uitzoeken van een after market er ook een nemen met een klepje. De kans is groot dat je initieel de enorme herrie wel leuk vind, maar na een paar uur op de snelweg etc kan zo iets erg storend worden! Wat dat betreft is de PSE dan weer (mijn mening) super, zelfs als die aan is hoor je alles goed, maar niet zo hard dat het vervelend wordt.

Laatst bijgewerkt door caelin op 16 feb 2011 21:17, in totaal 1 keer bewerkt.

16 feb 2011 13:54
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Paul II schreef:
caelin schreef:

en een sper niet vergeten.

16 feb 2011 14:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2