Auteur |
Bericht |
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Stukje citaat dat ik van 'n petjesforum heb geplukt ls er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij een van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).
In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.
In gebruik genomen na 31 december 1997: Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.
Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is, dat er testen moeten worden uitgevoerd.
n alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.
Kosten:
De kosten kunnen variren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.
Mss heb je er iets aan
|
17 feb 2011 10:49 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Dank je Olaf. Op zich blijft nu dus de vraag of het wat uit maakt of je de auto eerst gewoon als 912 op papier zet (zoals de Amerikaanse papieren ook zijn) en daarna omzet, of dat je hem in 1 keer als 912 met 6 cylinder op papier zet. Dan doel ik natuurlijk op wetten en regeltjes waar ik aan kom te hangen.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
17 feb 2011 11:08 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Als je als eerste stap voor de 912-4 optie zou gaan, zou ik de zwaarste 4 cylinder motor plaatsen die er ooit voor de 912 geleverd is - vervolgens zou ik 'm dan met de kleinste 6 cylindermotor aanleveren voor herkeuring ... dan heb je MI weinig tot geen problemen t.a.v. het omkeuren m.b.t. het toegenomen vermogen. Bijv. van de 102 PK sterke 4 cylinder 912 motor naar de 125 PK sterke 6 cylinder 2.2T motor .. .. nu nog de vraag beantwoorden hoeveel CC's en PK's je uiteindelijk in je grijze bommetje wilt leggen
|
17 feb 2011 11:23 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Volgens mij moet het helemaal geen probleem zijn om de 912 aan te bieden met de 6 cilinder omdat hij op de typegoedkeuring van de 911 goedgekeurd kan worden..... Heb ooit een dergelijk kenteken gezien daar staat dan op "op basis van typegoedkeuringsnr.........".
Olaf, waar haal je een 102 PK standaard 912 motor vandaan?
Mike op het 912 forum heeft net de omstelling van het kenteken naar 6 cilinder achter de rug, misschien hem eens een PB sturen!!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
17 feb 2011 11:50 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Goed idee Felix @ Olaf 3200cc pk's nader te bepalen.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
17 feb 2011 12:02 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Een hele gare 911 kopen met kenteken (of alleen een kenteken kopen) en dan de nummers verhangen....doen ze met Range Rover Vogues en Benz G-klasses ook ivm belastingvrij rijden of lage bijtelling.
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
Laatst bijgewerkt door Jay911 op 17 feb 2011 12:14, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 feb 2011 12:13 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: 1969 project R op mijn manier
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
17 feb 2011 12:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
912 Registry - Original Specs 66'er 912 ..
|
17 feb 2011 12:20 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: 1969 project R op mijn manier
is toch 90 pk
blok uit de laatste 356 !
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
17 feb 2011 12:23 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: 1969 project R op mijn manier
102SAE / 90DIN@5800 staat vermeld op het registry! 90 PK dus!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
17 feb 2011 12:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
90 .. en 102 is al zo weinig
|
17 feb 2011 12:56 |
|
|
911gt2
|
Re: 1969 project R op mijn manier
90 pk, is voldoende in een 912. Tis toch al geen racemonster. Daar zijn betere (en goedkopere) alternatieven voor!
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
17 feb 2011 13:26 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Daarom heb ik er ruim 130!! Zet dan de pk/ gewicht verhouding eens naast een 911 van hetzelfde bouwjaar!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
17 feb 2011 13:36 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Och met 200+ pk's zal het ding dan ook wel vooruit willen...
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
17 feb 2011 14:17 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Re: 1969 project R op mijn manier
3.2 Op PMO carbs en met race uitlaat levert na afstelling +- 255 - 265 pk.
H: het is overbodig de volledige bovenstaande post te quoten en om het forum overzichtelijk te houden, is deze dan ook verwijderd .
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
17 feb 2011 14:30 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ik zei toch +
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
17 feb 2011 14:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Laat ze het bij de RDW maar niet horen
|
17 feb 2011 14:33 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Joh als je het kenteken maar hebt, kans dat je aangehouden wordt voor dit punt lijkt mij nihil. Ik ben met de Spyder nooit aangehouden en dat was een RDW-lesboekvoorbeeld van hoe het niet hoort.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
17 feb 2011 15:30 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
... voor staandehouding ben ik nooit zo bang - maar wat als je (ook buiten eigen schuld) bij 'n ongeval betrokken raakt en ze pluizen de boel na als het om schadeafhandeling gaat
|
17 feb 2011 15:49 |
|
|
bully
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Misschien een stomme vraag Wout maar waarom geen 911 gekocht?......
|
17 feb 2011 16:24 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat. Zijn de torsie staven van een 912 ook zwakker dan die van een 911 aan de achterzijde? Ik heb in het verleden een 912 gehad met een 911 motor en die stuiterde als een gek door het extra gewicht achterin..... Leuk idee in ieder geval....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
17 feb 2011 16:28 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Onderstel en remmerij moeten uiteraard aangepast. @Bully ik was lange tijd gefocussed op een pre 73 911 maar die zijn in goede staat nauwelijks te vinden en dan toch steeds niet naar mijn smaak (912's overigens ook niet). Deze kans kwam voorbij en dit was toevallig nu eenmaal een 912, verschil tussen een 911 en 912 is er buiten de motor toch niet.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
17 feb 2011 16:50 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Meestal Zandvoort, Zolder, Assen en Spa.... Nee zou het zelf ook nooit doen, maar gebeurt volgens mij vaker dan je denkt. Zag laatst een hele jonge G-klasse met een kenteken uit 1983...volgens de eigenaar helemaal omgebouwd. Yeah right met compleet nieuw dash, overal airbags etc etc. . Net als deze, uit '1984'--> http://link.marktplaats.nl/419239919 kweeniehoor...in theorie is natuurlijk alles mogelijk, maar volgens mij was er niet eens een G500 in 1984
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
17 feb 2011 17:43 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: 1969 project R op mijn manier
het zetten van een nieuwe speedster replica body op een keverchassis is toch ook niet illegaal? Bij de g klasse, wordt het chassis behouden gestraald en zgan gemaakt. Dan de koets van de nieuwe auto erop en je rijdt een nieuwe auto op oldtimer kenteken en dito bijtelling. ik zou me eerst rustig laten adviseren enuitzoeken mbt kenteken kan je een hoop tijd,geld en ergernis besparen. De planning die je nu hebt ga je toch niet halen en ga vast eens praten bij de keurmeester van de rdw, kan schelen. Succes in ieder geval cool plan
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
17 feb 2011 18:44 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Gesprekken met RDW zijn reeds gaande.
@Olaf je hebt absoluut een punt.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
17 feb 2011 18:56 |
|
|