Auteur |
Bericht |
erwin996
M140i
|
Re: Welke autoradio/navigatiesysteem(Becker) ?
Ik kreeg een prijsopgave van 93 euro voor een nieuwe antenne.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
22 feb 2011 9:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
20 Euro is geen slechte prijs - ook niet voor 'n gebruikte Op EBay staan ze vanaf $12,50 .... staat alleen geen Becker of Porsche op Als je rond de lunchtijd met je 996 in de buurt van Rotterdam bent, zet ik er voor dat geld wel even 'n andere antenne voor je in
|
22 feb 2011 9:51 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Ik zeg doen!
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
22 feb 2011 11:12 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Onder de voorruit is o.a. ook bij Porsche niet de meest ideale plek. Inbouwadvies Becker: onder de voorruit is niet geschikt indien deze zonwerend is . . . bla bla bla, herkenbaar aan codering op de ruit: SIGLA SOL, SIGLA CHROM, SIGLA, KOOL-OF, SUN GATE etc. Kortom, op advies van derden: onder de achterruit. Bij mij geeft dit overigens perfecte GPS ontvangst. Uiteraard gebruik ik ook een Becker, een Cascade. Een absolute topper qua mogelijkheden en qua vormgeving redelijk geschikt voor de semi-klassieke Porsches.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
Laatst bijgewerkt door Nine-eleven op 22 feb 2011 22:55, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 feb 2011 17:20 |
|
|
Sandman
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupeAan de Maas
|
Heb vandaag de Becker Indianapolis binnen gekregen. Lengte van de antennekabel gaat het niet halen naar de achterruit. Wat is een goed alternatief ??? Nieuwe antenne kopen met langere kabel ?
En wat is de meest recente navi software voor de 7920 ??
_________________________________________ Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
|
22 feb 2011 22:03 |
|
|
Olaf
|
Inderdaad - nieuwe antenne kopen met lange(re) kabel ... is minder gevoelig voor storingen (en goedkoper) dan zo'n verlengsnoertje van 50 €uro Onder de achterruit .. maar ook onder de hoedenplank ... 4 schroefjes eruit - plank naar je toe trekken ... klein vierkant gaatje in de isolatiemat snijden .. antenne plakt dan mooi met z'n magneet op het metaal en je hebt ook de juiste "aarding" ... snoertje weg prutsen langs de achterzitjes, tussen de vloerbedekking door en onder de bijrijderstoel langs ... en tegen het schutbord weer omhoog naar de achterkant van de radio ben je zo'n 4 meter kabel verder
|
22 feb 2011 22:19 |
|
|
Sandman
|
Thanks voor de tip,Olaf ! Zal een antenne op gaan snorren op het web. Mooi klusje voor april, dat inbouwen.....morgen weer voor 6 weken naar Oman. Exact op tijd terug(8april om 06:00 op Schiphol), voor de A'damse Tunnels. Dan mag mijn maat die meegaat de Waze op de iphone testen.
_________________________________________ Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
|
22 feb 2011 22:41 |
|
|
erwin996
M140i
|
Dank voor het aanbod, maar het is niet meer nodig. Ik heb een second opinion laten doen. Een draadje achter de radio unit was niet goed bevestigd, en er is helemaal niets mis met de GPS-antenne Navigatie werkt weer als vanouds. Bijna had ik voor niks 500 euro achtergelaten bij de Porsche dealer
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
22 feb 2011 23:31 |
|
|
Olaf
|
Speedpulse draadje
|
22 feb 2011 23:34 |
|
|
Sandman
|
Jouw dag is weer goed ! Second opinion
|
22 feb 2011 23:35 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Kiekje voor de geïnteresseerden:
|
25 feb 2011 2:24 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Dat is nog eens een navigatiescherm
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
25 feb 2011 2:59 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Yep. Dit allemaal onder het motto "tiefer, breiter, lauter", dixit Wolf M.D.
|
25 feb 2011 3:03 |
|
|
Sandman
|
Tsja...als je dan de weg nog niet kan vinden....... Precies pas voor de Benz
|
25 feb 2011 4:05 |
|
|