Auteur |
Bericht |
John
Cayenne
|
Zoals ik eerder dacht is dus waar, die Theo is de Theo die ik ken en idd die op de jubileum forumtocht aanwezig was met Paul van Engelenen.
Het juiste verhaal gaan we vast nog wel horen.
Maar een ding is zeker, hij was een verwoed Porsche rijder, die echt goed kon sturen met zijn eigen 993, dat heb ik kunnen aanschouwen op de zeer vele NPC ritten waar ie trouw aanwezig was, wrom die achter het stuur kroop van die "oudere 993" weet ik niet, van de 993 die hij zelf heeft droomt ongeveer 90% van dit forum van, (een nachtblauwe 993 4s, in concoursstaat).
Wel weet ik dat ie een goede bekende was van Theo Jansen, en geloof me als ik een proefrit bij de Wittebrug ga maken, hoef ik geen papiertje te tekenen hoor, de sleutels gooien ze daar naar me toe met de melding "ga ff stout doen", en de relatie tussen die twee Theo''s was dacht ik zeer goed
Ik weet zeker dat als ik bij Erwin (Renntech) voor een proefritje komt hij zeker ook geen heisa uit gaat halen mbt ondertekening.
Kwestie van vertrouwen, hoe dit juridish zit zou ik niet weten, maar de verzekering zal vast en zeker uitkeren.
Nogmaals pas oordelen als je het fijne weet, en Theo uit Bleiswijk heeft bij mij meer als dan "het voordeel van de twijfel".
|
16 apr 2005 9:28 |
|
|
FS1
|
Ik denk dat het probleem is dat er geen verzekering is, noch bij TJ noch bij de bestuurder.
In een situatie als deze zal degene die de auto voor de proefrit ter beschikking stelt daarop vooraf moeten wijzen. Ben benieuwd wie dan nog gaat proefrijden (behoudens vaste klanten van Wittebrug ).
|
16 apr 2005 9:54 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Met de bumper achter de beschoeing blijven hangen ... zwaartekracht
Je hebt altijd nog de befaamde "proefrit-ridders" .... die komen alleen maar om te rijden
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
16 apr 2005 10:05 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hmmm, die Theo ken ik ook (een beetje)... Tja, heeft inderdaad een plaatje van een 4S... Dus inderdaad, die kan rijden
Enne, waarom hij gaat rijden John:
Gok dus dat Theo vdH zijn vriend hem de plomp in heeft gestuurd... Mede door dit overigens:
My best wishes voor Theo vdH... Enne, TJ neemt een risico, moet wel balen zijn zeg...
|
16 apr 2005 10:23 |
|
|
Theo Jansen
|
watergekoelde 993
Bij deze een reactie op de hier gevoerde discussie... Wij zijn inderdaad niet verzekerd omdat de premies dan ongekend hoog zijn. Wij zijn altijd zeer makkelijk geweest met het zogenaamde proefrijden om de drempel voor klanten zo laag mogelijk te houden. Bij deze proefrit is het een en ander fout gegaan (zwakjes uitgedrukt). Hier komen de klant en wij echter wel uit.
Verder valt ons op dat een aantal mensen zich opwinden over ons prijs niveau maar wij verplichten toch niemand bij ons een auto te kopen... Gelukkig weten wij jaar in jaar uit voldoende mensen ervan te overtuigen dat het hier zeker niet alleen om de prijs gaat maar om het totaal product (inclusief de hoge inruilprijzen die wij geven voor goede auto's).
Rest mij nog te melden dat wij ons beleid m.b.t. het makkelijk meegeven van auto's niet zullen wijzigen vanwege dit incident.
Met vriendelijke groeten
Theo Jansen
|
16 apr 2005 12:03 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Kijk! Hartstikke goed!
Eindelijk een ondernemer met humor én een realistische kijk op zaken!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
16 apr 2005 12:30 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Welke ondernemer niet dan
_________________________________________ t beste maar weer...
|
16 apr 2005 13:00 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Ja....m.a.w. de rest doet maar wat??
|
16 apr 2005 13:04 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
In de autobranche kom ik die vaak genoeg tegen, inderdaad....
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
16 apr 2005 14:30 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: watergekoelde 993
Zoals al eerder gememoreerd.
Niemand wordt gedwongen, en wat betreft hoge prijzen, gaat mij erom wat ik moet bij betalen.
Wel een nadeel is dat je bij verkoop wel verlies maakt, of weer bij TJ kopen.
Ook een manier van klantenbinding
Theo, wel even je "Personal Gallery" aanmaken.
|
16 apr 2005 14:50 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
TJ
Welkom, weer een enthousiast erbij. Altijd handig.
|
16 apr 2005 14:58 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
en forumkorting.
|
16 apr 2005 15:02 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
"Eigen auto gallery...."
Ik vind het zeer verstandig van Theo om op dit onderwerp te reageren. Je haalt nl. gelijk een discussie weg...
Welkom Theo. We hopen nog graag meer van je te horen op dit Forum.
Nieuwtjes, tips en zaken m.b.t. onderhoud zijn hier altijd welkom.
Erick
(Erik Koster)
Overigens was deze topic eerst voorzien van een andere naam...
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
16 apr 2005 15:46 |
|
|
RSR-Luc
Dendermonde
|
Re: watergekoelde 993
Bij deze moet ik mijn collega echter voor 100% bijstaan, en geeft ik hem dan ook gelijk wat de prijzen betreft. Er is zo een verschil van wagen op de markt dat je voor een perfecte wagen altijd wat meer moet geven dan voor een wagen waar de chassis balken al eens goedendag hebben gezegd tegen elkaar bij wijze van spreken wel te verstaan.
Luc
www.lecars.be
|
16 apr 2005 15:56 |
|
|
horn
PF #57
|
De discussie over de verzekering en afhandeling zeker. Goed te lezen dat TJ en zijn klant daar samen uit gaan komen. Maar niet de discussie over de hoge prijzen. Die discussie mag wat mij betreft ook best gevoerd worden - is nl. de basis van het vrije markt principe. En zoals ik eerder elders al schreef: Als je zakelijk succesvol bent doe je toch wat goed. En dat al die armoedzaaiers hier (inclusief ikzelf) die prijzen te hoog vinden, laat dat lekker zo zijn. Zolang er anderen zijn die dat niet vinden en voor die prijs graag een auto kopen - iedereen happy toch?
Als je in je eerste post kijkt zie je staan (vanaf het moment dat de topicnaam gewijzigd is)
(minimod by horn - even de topictitel gewijzigd. Sorry, kon het niet laten )
Mocht je hier bezwaar tegen hebben, kan ik hem terug veranderen. Dat kan je overigens zelf ook. Was bedoeld als grapje - daar ikzelf de woordspeling wel leuk vond. But humour is in the eye of the beholder, I know...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 16 apr 2005 16:18, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 apr 2005 16:10 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Goed verhaal van TJ, sterk dat hij zelf reageert. Prijzen het is idd maar net wat je weer terugkrijgt. Heb tot dusver nog nooit een verkeerd verhaal gehoord over deze specialist.
_________________________________________ Got coffee?
|
16 apr 2005 16:14 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Nee hoor Horn. Ik vind dat helemaal niet erg.
(Trouwens een 993 turbo is toch ook watergekoeld...)
Ik kom nog weleens bij TJ en zodoende dat ik dat er bij zette.
Wat de prijzen betreft.
Ja bij Theo & co. zijn de prijzen hoger dan elders.
MAAR: De auto's zien er ook altijd fantastisch uit.
Ook ik ben er jaren geleden bezig geweest met een felsergrune 3.2 We konden destijds niet tot een in mijn ogen reele prijs komen. Maar dat neemt niet weg dat ik altijd correct behandeld ben gebleven. 2 jaar geleden zijn we tijdens de door mij georganiseerde "Drenthe Rit" (NPC) ook bij Theo Jansen op bezoek geweest. De mensen die er nooit eerder waren geweest waren allemaal enthousiast over het bedrijf en auto's.
Ach...... dat ze zo weer de nodige pers (kranten en tv) binnen krijgen is ook reclame.
Erick.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
16 apr 2005 16:21 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
| | | | Erick schreef: Nee hoor Horn. Ik vind dat helemaal niet erg. (Trouwens een 993 turbo is toch ook watergekoeld...) Ik kom nog weleens bij TJ en zodoende dat ik dat er bij zette. Wat de prijzen betreft. Ja bij Theo & co. zijn de prijzen hoger dan elders. MAAR: De auto's zien er ook altijd fantastisch uit. Ook ik ben er jaren geleden bezig geweest met een felsergrune 3.2 We konden destijds niet tot een in mijn ogen reele prijs komen. Maar dat neemt niet weg dat ik altijd correct behandeld ben gebleven. 2 jaar geleden zijn we tijdens de door mij georganiseerde "Drenthe Rit" (NPC) ook bij Theo Jansen op bezoek geweest. De mensen die er nooit eerder waren geweest waren allemaal enthousiast over het bedrijf en auto's. Ach...... dat ze zo weer de nodige pers (kranten en tv) binnen krijgen is ook reclame. Erick. | | | | |
Alleen nieuw is het met elkaar te vergelijken.Daarna is het een groot deel gebakken lucht.Kijk maar eens in zo`n eurotax of soortgelijk boekje naar de prijzen.En als Theo Jansen ze op zijn manier kan verkopen...Chapeau!Gun het hem van harte
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
16 apr 2005 16:27 |
|
|
horn
PF #57
|
Ben er ook geweest. Heb gekeken naar een nachtblauwe 964 C2 coupe met een onsoortige kleur blauw leer erin. Zaak zag er spic & span uit, zelden zo'n strakke werkplaats gezien (schoon, netjes en mooi) en een indrukwekkende verzameling auto's op een mooie locatie.
Vond alsnog de vraagprijs voor de Coupe erg hoog. Tevens hadden ze geen interesse om mijn C2 tip in te ruilen - en toen waren we snel klaar (zij ook ) Want die prijzen betalen zonder inruil is iets dat ik nooit zal doen - ieder zijn meug.
@ Erick : 993 turbo ook watergekoeld? Nooit geweten. Thx.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 apr 2005 16:53 |
|
|
Butzi
996 Tiptronic 2002, basalt
|
Re: watergekoelde 993
Heel goed dat Theo forumlid is geworden en ook sportief om te reageren.
Toch nog een vraag aan Theo : weet degeen die een proefrit bij hem maakt van tevoren welke consequenties er aan zijn verbonden als het mis gaat ( m.n. schade)?
Wat betreft de prijzen, natuurlijk verplicht Theo de klanten niet om bij hem te kopen - wat ik overigens een slap argument vind , welke ondernemer doet of kan dat uberhaupt? - , maar waarom toch niet wat concurrerender prijzen hanteren? Daar zou ik graag eens zijn visie over horen.
|
16 apr 2005 17:44 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Voor een Porsche kenner als jij zal dit toch wel bedoeld zijn als een of ander grapje???
|
16 apr 2005 18:12 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
ik kan Theo's reactie wel waarderen, verder elke succesvolle omdernemer heeft natuurlijk het gelijk aan zijn zijde. Ik heb ook respect voor Theo's nuchtere kijk van zaken op het gebeuren maar ben er wel van overtuigd dat zij hun beleid ongeacht wat Theo zei wel zullen bijstellen, al is het maar gevoelsmatig.
Ik hoop voor het forum echt dat Theo wat frequenter een bijdrage zal leveren want het lijkt me wel een prachtig bedrijf met een mooie uitstraling.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
16 apr 2005 18:34 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
OK Theo, tot van de week !!!!!
Wel m'n zwembroek meenemen natuurlijk !
ff zonder dollen, welkom op het forum !
|
16 apr 2005 18:51 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
En Theo zal hier veel bekende autootjes voorbij zien komen ...
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
16 apr 2005 21:40 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Ja, ja, hoe zoiets gaat werd mij vanmiddag erg duidelijk. Dacht in de Erasmusparking in Rotterdam (sic): wat staat dat groepje toeristen daar toch in de weg Dus... even gas er vol op en eromheen blazen
Dus... brak de achterkant stevig uit. Driften is te zwak uitgedrukt
Toch alles weer in het gareel gekregen en met mijn cap tot over mijn oren de parkeergarage verlaten (overigens geparkeerd voor een zwarte 993 cabrio - forummer ).
De clou van het verhaal: de achterkant breekt dus niet opeens uit, maar pas nadat je als een ware idioot bovenop het gas bent gaan staan
ps:
Heb er wel van geleerd, stond bij vishandel Schmidt nog te trillen op mijn benen
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
16 apr 2005 21:47 |
|
|