Auteur |
Bericht |
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Mooi project gaat dit worden Wouter Suc6 
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
22 feb 2011 12:02 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
hartpillen worden vegoed 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
22 feb 2011 12:17 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
klein lijstje hoor 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
22 feb 2011 13:22 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Ik weet het; is pas fase 1.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
22 feb 2011 13:24 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
maby rare vraag maar ga je veel zelf doen of laatje alles doen gozert?
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
22 feb 2011 14:01 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Ik wil wel veel zelf gaan doen maar dan onder begeleiding zeg maar. Gisteren heb ik heel veel informatie gekregen van 58GT en waarschijnlijk dat ik voor het vervolg ook veel zaken met hem en Topdogracing ga oppakken. Hij staat nu bij Ralph Verweij zoals je weet.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
22 feb 2011 14:11 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
that's the spirit  get some dirt under your fingernails 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
22 feb 2011 15:21 |
|
 |
Hessel
911 2.2 T 1971
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Voorbumper is gewoon de standaard T of E (Of daarvoor nog L) bumper. S bumper had geen openingen voor de mistlampen. Qua trim, heel veel mensen hebben de dikkere "s" trim op hun bumpers omdat ze de standaard "T" trim te smal vinden. Kon je vroeger ook als optie krijgen geloof ik.... Ziet er aan de buitenkant nog wel redelijk uit moet ik zeggen.....
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
22 feb 2011 20:40 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
leuk man dat je veel zelf gaat proberen te doen 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
22 feb 2011 21:18 |
|
 |
Niels
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Wordt helemaal je eiguh beauty zo
|
22 feb 2011 21:21 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
23 feb 2011 17:43 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Hij wordt echt wel laag Knauf; dont worry. Wat ik precies met het onderstel ga doen weet ik nog niet; huidige draagarmen gebruiken (bussen, rubbers, lagers vernieuwen natuurlijk), verzwaarde torsies, setje bilsteins en stabi's eronder of het gehele spul vervangen voor het onderstel van een SC. Aandrijflijn ben ik ook nog niet uit maar ik laat wel de tunnel wat aanpassen opdat een 915 bak gemonteerd kan worden. Verder laat ik nu dus een accubak verwijderen opdat ruimte ontstaat voor een oliekoeler. Ik wil een domstrebe nu al laten inlassen maar die heb ik dus nog niet. Tevens heb ik nog geen rolkooi gevonden d.w.z. iemand die hem ook wilt leveren. Ik zoek een Wiechers rolbeugel maar zij verwijzen mij naar KSC en die doen geen zaken met particulieren. Ik wil de kooi zsm hebben opdat ik hem kan inpassen in het laswerk nu. De motorsteunen zijn besteld. Ik laat alle gaatjes op de dorpels en de bumpers dicht maken. Verder nog wat neuzeldingetjes die later kunnen zoals aanpassingen voor een olietank rechts achter en gordelogen voorzijde. Ik zoek de kleurcode van Slategrey overigens voor de spuiter dus mocht iemand die zo op kunnen hoesten (ben te lui voor de zoekfunctie Olaf), dan heel graag.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
24 feb 2011 16:17 |
|
 |
Niels
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Op de huidige onderstel kan je ook nog setje Brembo monteren voor een alfa 75 TS. Is lichtmetalen klauw met rempower van een S klauw. ik heb nog een set liggen, wil ik misschien nog gebruiken op een ander project. Past naadloos op Porsche poot weet ik uit ervaring. Heb overigens ook nog setje pootjes liggen voor voor (3 inch, T type). Voordeel hiervan is dat je huidige onderstel nog even intact houdt. De SC oplossing spreekt me overigens ook wel aan.
|
24 feb 2011 16:37 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Wil je een volledige kooi, of alleen een rolbeugel achter de stoelen? Let even op, want volgens mij worden de voorpoten (zeg maar bij de a-stijl) van een Wiechers kooi op de vloer gelast. Niet een heel veilige constructie (hoort op de kokerbalk) Ik ga zelf binnenkort even neuzen voor een Safety Devices rolbeugel Ik ga binnenkort ook e.e.a. voor m'n onderstel bestellen. Torsies, verstelbare stabi's, lagers voor de draagarmen voor/achter, etc., dus als je wat wilt combineren met verzenden, moet je het maar laten weten (bij een grotere order kunnen we waarschijnlijk nog wel een beetje over de prijs zeuren  ) Wat betreft het SC (voor) onderstel... SC heeft een alu subframe voor de draagarmen (voor), bij eerdere modellen is die van staal (steviger, maar wel zwaarder) De draagarmen zijn het zelfde (alleen de steuntjes voor de stabi zijn anders, maar dat is heel makkelijk aan te passen) Qua veerpoten moet je even kijken wat je met de remmen wilt. Als je S, SC, Carrera of nog grotere remmen wilt monteren heb je veerpoten nodig waar deze op passen (op vroege poten is de afstand tussen de bout-gaten van de remklauw 3 inch, op de latere 3,5 inch). Als je Bilstein dempers wilt gebruiken, heb je Boge of Bilstein poten nodig (let op want het zijn voor allebei de poten wel verschillende patronen) De Bilstein poten zijn (gebruikt) over het algemeen lastiger te vinden en iets duurder. Tenzij je de spindels wilt laten verzetten heb je niet per sé Bilstein poten nodig en kan je dus Boge poten nemen. Als je de originele '69-er veerpoten nog hebt, is het zo-ie-zo zinnig om die te vervangen. (de aansluiting op de fuseekogel is anders - bij de latere veerpoten is het veiliger/beter). De wielnaven zijn ook anders. De wielnaven van een LWB passen niet op de veerpoten van een S/SC/Carrera
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
24 feb 2011 16:52 |
|
 |
Niels
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Jeroen,
Ben er ook achter gekomen dat de zware Bilstein niet past in een Boge poot (weet even niet de exacte naam van de demper). Ik heb dus een Bilstein potenset moeten scoren en de Boge verkocht.
Hoezo is overigens de oude poot minder goed? Ik dacht dat alle 3,5 inches ok zijn.
Had trouwens zelf wel eens echt willen rijden met een 3 inch setup met brembo. Is technisch zelfs lichter dan een 3,5 inch.
|
24 feb 2011 17:15 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Bilstein heeft demperpatronen die in een Bilstein poot passen en patronen die in een Boge poot passen. Dus bij het bestellen van de dempers gewoon even opletten in wat voor poot ze moeten. 3,5 inches zijn "latere" poten De vroege (LWB) poten zitten op de fusee kogel met een klem-systeem (pinch bolt) Bij de wat latere poten zit het met een taps toelopende bout (wedge bolt) Ik weet uit m'n hoofd niet precies in welk jaar ze zijn omgeschakeld De fusee kogel is dan dus ook anders, maar dat maakt voor de passing in de draagarmen weer niet uit Is het nog een beetje te volgen 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
Laatst bijgewerkt door Jeroen914 op 24 feb 2011 17:34, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 feb 2011 17:33 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Bovenstaande heb ik niet echt kaas van gegeten maar wat ik voor nu even interessant vind, is dat ik met hetgeen nu onder de auto zit ook weldegelijk een goed onderstel kan realiseren. Ik dacht dat de draagarmen van zo'n 912 bijvoorbeeld niet veel soeps zou zijn. Met een goede set schokbrekers, het vernieuwen van het kleinspul, goede stabi's en zwaardere torsie gaat het al aardig de goede kant op. Op het bestaande spul is montage van geperforeerde schijven mogelijk met zwaardere remklauwen maar dan wel zo dat 15inch Fuchsen mogelijk blijven. Het doet mij deugd aangezien met alle (goedbedoelde) ideeen en suggesties al snel de kosten de pan uit vliegen  . p.s. Jeroen laten we ff contact houden over dit onderwerp en de rolkooi; ik ben sowieso altijd in voor voordeel.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
24 feb 2011 17:33 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Slate Grey = Schiefergrau Kleurcode is 615 
|
24 feb 2011 17:37 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Met de draagarmen van je 912 is (mits in goede staat) niks mis. Je kan er ook zonder problemen andere torsies in zetten en evt. latere poten op monteren
Remmen t/m een 3.2 Carrera en zelfs een turbo passen onder 15" fuchsen Pas als je modernere Brembo's wilt moet je naar 16" of groter
In jou geval zou ik eerst verzinnen welke remmen je wilt gaan monteren. Dat zal bepalen of je 3" of 3,5" voorpoten nodig hebt
@Niels, wat voor schijven passen er bij de Alfa remklauwen?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
24 feb 2011 17:47 |
|
 |
Niels
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
De Brembootjes van een 75 tS (sportuitvoering). passen zonder enige aanpassing op de poten van een 3 Inch. Dwz originele geventileerde schijf kan blijven zitten en verder geen aanpassing nodig. Ik geloofde dit niet, was topicje op earlyS. Heb het geprobeerd en het past. Alleen nog niet mee gereden. Als dit werkt is dit qua remmen voldoende voor de oude "hokken" . Je remt dan met een S type zuiger (zelfde diameter) gaat dus echte wel goed stil. Brembo's Porsche zou ik niet doen, kun je gelijk rembekrachtiging en the works aanpasssen wordt duur.
|
24 feb 2011 17:53 |
|
 |
Niels
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Dan ben ik helaas dus een beetje geflest  . Boge pootjes zijn toch wel een goede 150 E goedkoper per setje.
|
24 feb 2011 17:54 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Krijg nou niks....je hebt gelijk; NR 6401 Code 615 Schieffergrau / Slate Gray maar waar was ik dan mee in de war?? Hoe heet dat latere metallic donkergrijs wat ik bijvoorbeeld op mijn 964 had dan?
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
24 feb 2011 17:55 |
|
 |
bully
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Gokje, steingrau..... klik ....
|
24 feb 2011 18:03 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Hier de link die al vaker voorbij is gekomen Farbcodetabelle Porsche .. en dan heb ik 'm meteen gelinkt naar de "grijze" bladzijde Wss had je op de 964 wel "slate-gray" .. maar dan 1 van de 5 metallic versies 
|
24 feb 2011 18:09 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Kan ook prima zonder rembekrachtiging Die Alfa remklauwen klinken als een leuk (betaalbaar) alternatief voor S klauwen Misschien een goede optie voor Wouter
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
24 feb 2011 18:26 |
|
|