Auteur |
Bericht |
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Hoi Danny, deze opstaande lange bedoel ik dus Zijn het deze die 108 euro kosten? gr Ennio
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
25 feb 2011 12:23 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Het zijn de moeren die €108,- per 24 kosten , die lange pennen die je bedoeld kosten €121,50 per 12 bij de dealer
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
25 feb 2011 20:29 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Hoi Danny, dus als ik goed begrepen heb , 108 € voor de moeren + 2x121,5 € voor de lange pennen = 351 € voor aantrek bout/moeren
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
25 feb 2011 21:44 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Bij mijn brommer noemde ik dat tapeinden
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
25 feb 2011 21:56 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Hier noemen wij dat draadassen
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
25 feb 2011 22:03 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Je hebt maar 12 draadassen nodig , die aan de bovenkant ( inlaatzijde zijn van staal en breken niet .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
26 feb 2011 2:30 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Hoi Danny, bedoel je nu die lange assen of de tapeinden van de uitlaten ? gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
26 feb 2011 19:38 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
@ diablo . Ik bedoel de lange , de bovenste zijn van staal en zitten aan de inlaatzijde , de onderste zijn van divilar en zitten aan de uitlaatzijde. UPDATE VAN VANDAAG : Vanmorgen gelijk maar de carterhelften in de wasmachine gestopt . In de tijd dat de machine liep heb ik de krukas ontdaan van de drijfstangen , de lagerschalen hier zagen er nog zeer goed uit . Dus kan ik er wel van uit gaan dat er niets aan de hand is met de kruktappen van de krukas , en nieuwe lagerschalen voldoende zal zijn . Controle met een micrometer zal dit later moeten uitwijzen. Daarna kwamen de helften zo uit de wasmachine De rest van de middag doorgebracht met het schoonmaken en polijsten van alle zittingen van de lagerschalen en alle pasvlakken van de carterhelften. Vervolgens de buiten kant van de heften schoongemaakt . foto van voor foto van na Het hele spul ligt nu thuis , zodat ik het verder kan polijsten . Hoe gladder , hoe minder vuil zich er op kan gaan zitten. Maar ik heb deze week nog een aantal andere klussen op de agenda staan ( de onderdelen moeten toch betaald worden) waardoor het niet zo snel zal gaan deze week . Volgende week gelukkig een week vakantie om weer tijd in te halen . Laat de rest maar lekker gek doen met carnaval , en zich klem zuipen . Ik klus wel lekker aan mijn blokje
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
26 feb 2011 20:56 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
26 feb 2011 22:45 |
|
|
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
_________________________________________ Less is more !
|
27 feb 2011 13:21 |
|
|
bully
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Gaat lekker dannyl
|
27 feb 2011 13:24 |
|
|
straffen
porsche 911s
jaar 1975
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
man man man toch. jij durft dit te doen. petje af maat. zit ook hele tijd met deze gedachte om de motor eens onder armen te nemen. laat staan van de carrosserie. zit nog met het probleem van het dak(cabrio) het ruitje in plexiglas(?) waar zou je dit vervangen of beter vernieuwen. gaatje in de stof ,hoe deze dichten?. en ik dacht dat ik veel werk had aan de porsche.zo te zien maat jij ook. toch de gedachte als het af is,dan ziet het er schitterend uit. zal het berichtje volgen
|
27 feb 2011 15:24 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Voor problemen met je dak kun je beter even met rovako contact opnemen . De carrosserie is hier nog niet aan de orde , maar ook dit zal ik in de toekomst zo veel mogelijk zelf gaan doen . Gewoon alles losschroeven en blank maken
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
27 feb 2011 17:40 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
En dan in omgekeerde volgorde weer in elkaar zetten. Appeltje-eitje.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
27 feb 2011 18:33 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Hoi Danny, Als je de kleppendeksels er af neemt, zijn dan de koppen zichtbaar van die lange assen? gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
27 feb 2011 18:38 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Aan dit project ben ik ook gewoon begonnen , ik ben geen auto monteur of iets in die richting , maar bezit wel genoeg technisch inzicht. Verder heb ik de ruimte en een goed gevulde gereedschaps kast om dit aan te pakken . Gelukkig heb ik wel een back-up waar ik met vragen terecht kan , en natuurlijk het bedrijf van Martin waar ik in de avonduren en op Zaterdag van alle machines gebruik kan maken . Meestal zegt Martin wat ik moet doen en waar ik op moet letten , dan kan ik weer een dag vooruit. Ik moet zeggen dat dit zeer leerzaam is en de rest hier ook van kan laten profiteren door antwoord te hebben op de meeste vragen . Dus diablo : Als de kleppen deksels er af zijn kan je de imbusmoeren zien zitten . dat zijn de kopmoeren die op de tapeinden (draadassen ) zitten . De tapeinden zelf zul je er zo niet uit kunnen halen , dan zal je toch echt de koppen moeten lichten en dus ook de kettingen moeten loshalen. met andere woorden : bij het vervangen van de tapeinden moet alles er vanaf !
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
27 feb 2011 19:47 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Hoi Danny, bedankt deze kon ik zien en heb er proberen aan te draaien om te zien of ze afgebroken zijn , zitten nog allemaal potvast , dus neem ik aan dat ze (nog) niet over getrokken zijn (vandaar mijn vraag) Bedankt voor backup , gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
27 feb 2011 19:54 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Hoi Danny, (of andere die het weten) Sorry voor het bevuilen van je topic , Dus als het ff mag Ik heb gisteren weer een stunt uitgehaald , ik heb de thermostaat verwijderd en vergeten te markeren, vraag is nu , mag die eender hoe geplaatst (2 keuzes) worden (er is een diepe en een hogere uitsparing) of moeten die uitsparingen in goede en juiste richting staan ? gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
28 feb 2011 12:07 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Hoi Danny, heb het ondertussen gevonden
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
01 maart 2011 18:01 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Gisteren de hele avond bezig geweest met het schoonmaken van de resterende aluminium delen van het carter en verwijderen van oude pakkingsdelen . Wat een pokkewerk is dat , vooral van de kettinghuizen met al die M6 tapeindjes ! Vandaag heb ik de tappen van de krukas gepolijst en opgemeten met een micrometer . Zoals al verwacht waren alle tappen nog mooi rond en niet uitgesleten . Nu kunnen de lagerschalen besteld worden . Verder nog 3 cylinderbussen op de koppen ingeslepen met schuurpasta . Zaterdag ochtend de laatste 3 nog even . Verder moet ik nog een hulpstuk verzinnen en (laten) maken om de cylinders in te kunnen spannen in de hohnmachine. Begin volgende week nog een paar onderdelen ophalen en dan kan ik beginnen met het opbouwen van het blok. Dit zal waarschijnlijk woensdag worden , omdat Martin deze week eindelijk zijn brug krijgt die ik tussendoor ook nog even moet aansluiten.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
02 maart 2011 2:47 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
De laatste 3 cylinders zijn ondertussen ook op de koppen ingeslepen. Verder de oliepomp nog uit elkaar gehaald en gereinigd . Deze ziet er nu zo uit . De kettingspanners zijn schoongemaakt , dat was hoog tijd. Doordat deze niet op een doorsmerende olieleiding zitten , maar op een einde zitten , wordt de olie die er in zit nooit ververst. Zie hier wat er uit komt als je perslucht naar binnen blaast . Toen ik het vliegwiel controleerde ben ik er achter gekomen dat het raakvlak van de koppeling niet vlak is , en er behoorlijk wat blauwe plaatsen op zitten. Dat betekend afdraaien van het vliegwiel net zolang tot het vlak is en de blauwe plaatsen weg zijn. Vandaag zijn de kleppendeksels aan de inlaatzijde gepolijst en die aan de uitlaatzijde geschuurd en opnieuw gespoten met krimplak. Morgen volgen er nog wat foto`s , waaronder een overzichtsfoto van het blok welk ook op de website geplaatst wordt. Aangezien ze ook in Aken carnaval vieren kon ik vandaag niet de laatste onderdelen bestellen , hierdoor moet het in elkaar schroeven worden doorgeschoven naar Zaterdag
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
07 maart 2011 23:21 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
08 maart 2011 20:44 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
krijg spontaan zin
|
08 maart 2011 20:46 |
|
|
bully
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Meen je niet, van een motorblok
|
08 maart 2011 20:55 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Een van de foto`s staat nu hierVandaag nog wat onderdelen gaan ophalen , weer €350,- lichter
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
09 maart 2011 19:14 |
|
|