Zou dit goede olie zijn voor mijn elfje ? (911 3.2 1986)
Auteur
Bericht
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
Re: Zou dit goede olie zijn voor mijn elfje ? (911 3.2 1986)
"EEN spookrijder gemeld? "
"Zie er wel TIG "
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
27 feb 2011 18:52
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
27 feb 2011 18:53
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986
Zürich
Dit is semi synthetisch. Er zit synthetische technologie in maar de olie is een combinatie van minerale en synthetische olie (blauwe fles)
Mijn garage (Porsche centrum Gelderland) gebruikt Mobil 1, maar ik vraag hen altijd Helix te kopen. 3.2's werden nieuw geleverd met Shell TMO. Dat was een vol synthetische olie. 5 w of 10 w 40 kan beiden - af fabriek was 10w.
Ik gebruikte altijd Helix 5 w 40 - ik heb dat nagevraagd bij de smeermiddelen expert van Shell (mijn werkgever, dus ik heb toegang tot de experts maar ik ben niet objectief - ben hier ook niet om reclame te maken maar dit is wat ik zelf doe) en hij adviseerde Helix Ultra vol synthetisch (grijze fles)- dus dat gaat er nu in.
Het zal niet snel fout gaan, maar het is volgens mij een heel goed idee een hoge kwaliteit olie te gebruiken en het is belangrijk na te vullen met de olie die je gebruikt en ze niet te mixen.
Succes!
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum