Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2025 7:52

Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Gitaren .. en oude Rockers .. deel 1 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gitaren .. en oude Rockers .. deel 1
hoezo ? wat is er mis met een rick 4000/4001 ?

Of heb je op en 360 gespeeld. Op die laatste kan ik ook niet spelen met mijn dikke vingers ...

Ik heb een wat breedere hals nodig.

27 feb 2011 19:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Nee de 4003 maar ik vond hem gewoon te "zwaar" spelen en die brug(plastik!!! :evil: ) zat voor mij op de verkeerde plek.
Mijn Aria blijft gewoon het lekkerst spelen.Licht en snel doordat de snaren dicht op elkaar en zeer laag op de hals staan zonder te resoneren.

Misschien toch een musicman maar die vind ik niet zo mooi.Wrappen met een coole print? :idea:

27 feb 2011 19:52
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Toon schreef:
marino schreef:
Ben nu weer op zoek naar een 1970 Jazz Bass, vooral voor de heb!

vindt '70 re-issues J-bass met de block inlays ook mooi :thumleft:

Ik heb zo'n begin jaren '60 re-issue gehad, jaren op gespeeld! Wil nu een echte 1970 hebben, en dan nooit meer wegdoen natuurlijk.

27 feb 2011 20:43
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Heb zelf de Peavey Express 112 met een Squire Stratocaster, cheap shit maar wel een rooie :mrgreen:
O ja, en een Korg Pandora (I) voor de effecten.

Beetje pielen maar nooit het geduld gehad om echt te oefenen, vroeger wel piano gespeeld en te vroeg gestopt........ :cry:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

28 feb 2011 2:10
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Ik had de eer om dit weekend de eerste James Tyler Variax te mogen uitproberen. Niet echt mijn ding maar ik kan me zo voorstellen dat je als amusementsgitarist hier toch een bruikbaar instrument aan hebt. De boel aangesloten op een Line6 HD500 en die weer doorgekoppeld naar de 'return' van een JCM800. Toch zit er nog steeds wat latency in het geluid, minimaal....maar toch merkbaar.

28 feb 2011 11:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Franz schreef:
Ik ben o.a. gitaarreparateur dus ik heb er al verschillende gemonteerd. Stelt niets voor hoor.

Franz - hoe dek je gaten van de tailpeice af ? verwijder je de "body inserts" of laat je die zitten ?

28 feb 2011 15:45
Profiel
PorscheForum Rakker
die nieuwe Line6 DT50 lijkt me ook wel wat ...

Komt redelijk goed uit de Gitarist test.

28 feb 2011 15:47
Profiel
Noord-Brabant
Toon schreef:
Franz schreef:
Ik ben o.a. gitaarreparateur dus ik heb er al verschillende gemonteerd. Stelt niets voor hoor.

Franz - hoe dek je gaten van de tailpeice af ? verwijder je de "body inserts" of laat je die zitten ?

Dat ligt eraan. Wil je ze nog ooit gebruiken dan zou ik ze lekker laten zitten en anders verwijder ik gewoon die pluggen, vul ik ze op en lak ik het af. Wil je een Bigsby monteren dan?

28 feb 2011 20:28
Profiel
Noord-Brabant
Toon schreef:
die nieuwe Line6 DT50 lijkt me ook wel wat ...

Komt redelijk goed uit de Gitarist test.

DT50 zijn zeker leuke versterkers, vooral de 2x12" versie met een Vintage 30 en een Custom Celestion klinkt goed. Het leuke eraan is dat je twee settings kunt opslaan en daarbij kunt kiezen uit vier analoge circuits. Alleen de Masterknop, die je kunt uittrekken om het vermogen te halveren, werkt niet in die setting. Line6 komt binnenkort met een kleinere versie van de DT zodat je eenvoudig een drie versterker setting kunt maken.

28 feb 2011 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Citaat:
Wil je een Bigsby monteren dan?

yep de B7 op de Epi Dot ....
Ik denk dat ik die inserts verwijder, opvul en met een "custome made" plaatje afdek.

Is het moeilijk on de inserts te verwijderen zonder de lak eromheen te beschadigen ?
Hoe verwijder je ze eigenlijk ?

01 maart 2011 10:59
Profiel
Noord-Brabant
Toon, als je door de F-sleuven kijkt van je DOT dan zie je dat er onder de brug een massief blokje hout zit. Er wordt dus een gat gefreesd door het bovenblad heen in dat blok hout waar de inserts in worden geslagen. Deze zitten er dus niet in gelijmd. Je moet die stud gewoon in de insert laten zitten zodat je iets onder die stud kunt zetten en die stud met insert er in één keer uit kunt wippen. Ik heb daar zelf een stukje gereedschap voor maar desnoods zet je een metalen pollepel met de bolle kant op het bovenblad (leg er wel een dubbelgevouwen theedoek onder) en haak je de rand van de lepel onder één van de studs en zo wip je dmv het handvat de insert er zo uit.

Je hoeft niet bang te zijn dat er lak van afspringt bij het demonteren want die gaten worden gefreesd na het lakken van de gitaar. :wink:

01 maart 2011 20:43
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
plug in :wink:

Afbeelding

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

18 maart 2011 14:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
knauffie - is het alleen een mooi plaatje op de iPad of heeft ie ook daadwerkelijk synth functies ?

Ik heb wat zitten googelen maar kon er eigenlijk niets over vinden.
Vindt 't er wel cool uitzien.

19 maart 2011 21:32
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Leuk topic!

Speel met tussenpozen vanaf m'n 12e basgitaar en veel bandjes versleten. 5 jaar geleden voor 't laatst in bandje gespeeld, maar misschien pakken we de draad weer op. Waar ik op speel:

Versterker
Begonnen met een Fender Bassman 10 versterker, maar sinds jaren een Bassman 100 top met een eigenbouw kast die heul fijn knort. Lekker zo'n buizenbak, gaat niet meer weg!

Basgitaren:
Begonnen met Imi Fender Jazzbass, daarna Custom fretless Imi Precision bass met Bartolini's (had ik nóóit weg moeten doen, was beter dan origineel!), vervolgens Yamaha bas waarvan ik 't typenummer niet meer weet en momenteel een Bass Collection. 't Wordt overigens tijd voor iets anders, wil eens een Rickenbacker proberen en een Music Man. Of gewoon weer een Precision, maar dan een originele Vintage Amerikaan

20 maart 2011 0:25
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Je moet eens bij Ed Romanguitars kijken.Leuk spul heeft de man staan.Een walhalla.
Ook veel ex celebrity.Hij heeft maar 1 nadeel......hij zit in Las Vegas :lol:

20 maart 2011 18:38
Profiel
PorscheForum Rakker
vandaag ff met de P naar Vox Humana gereden in Vlaardingen.

een Bigsby B7 voor de Epi Dot gekocht en een Ivory pickguard met gold bracket voor de Les Paul.

Straks als de kids onder de pannen zijn ga ik lekker knutselen ...
Zal wel mooi worden. Kijken of ik voor/na pics kan maken ... maar meestal ben ik dan zo druk met de klus zelf bezig dat dat er nog wel eens bij in schiet :D

26 maart 2011 16:22
Profiel
Noord-Brabant
Mooi bedrijf en vriendelijke mensen. Heb je nog een rondleiding in de werkplaats gehad Toon?

26 maart 2011 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoi Franz - zeker een mooi bedrijf en goed advies gekregen over de stud inserts ... ik heb daar schroeven in gedraaid en zo zijn de gaten weg en kan je later toch the tail stopbar weer monteren mocht je dat willen !

Ik heb de Bigsby B7 inmiddels gemonteerd en dat was echt een makkie en "looks the part" !!! zal ff foto's maken want zoals verwacht als ik ergens mee bezig ben dan denk ik niet aan foto's maken :oops:

Nee ik heb geen rondleiding gehad want was met mijn jongste van 2 en die vroeg nogal wat aandacht - was niet achter het drumstel weg te slaan 8)

de Pickguard kan echter weer terug. Die zal wel passen op een Epi Les Paul maar net op mijn Gibson. De spacing tussen de pickups is anders en nu bleef ik met 4 mm ruimte over en dat leek nergens op ...

Moet dus een echte hebben met 2 3/8 "" (60 mm) uitsparing tussen de 45 mm humbuckers ....

27 maart 2011 12:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik zie dat ik nog steeds foto's moet maken en uploaden van m'n laaste mods ... :roll:

BTW ik zie dat Danny Vera van VI op zijn Gretsches de neck fillertron pickup heeft vervangen door P90's ... klinkt meteen wat meer edgier.

10 nov 2011 11:58
Profiel
Noord-Brabant
Toon schreef:
Ik zie dat ik nog steeds foto's moet maken en uploaden van m'n laaste mods ... :roll:

Dat heb je goed. :mrgreen:

P90's klinken wat warmer. TV Jones klinken ook lekker op een Gretsch.

10 nov 2011 12:17
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
Gibson Lucile en Burns the Steer.
Fender champ buizenversterkertje en Boss ME5 ( analoog) effecten bakkie. :salut:

Die burns klinkt trouwens zo:

10 nov 2011 13:48
Profiel
Noord-Brabant
Welke verkoper heeft jou wijsgemaakt dat de ME-5 analoog is? Die is namelijk zo digitaal als wat. :mrgreen:
Mooie gitaren bezit je overigens. :thumleft:

10 nov 2011 16:39
Profiel
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Mijn mooie Gibson les paul studio hebben ze een aantal jaartjes geleden zonder toestemming meegenomen.
Verzekering heeft gelukkig netjes alles vergoed. Heb nog een mooie behringer bg412s en een marshall
jcm2000 staan, met een sennheiser draadloos setje, iemand interesse, ik kan met mijn rechterarm geen
gitaar meer spelen. Denk dat ik et binnenkort maar eens van de zolder ga halen en op mp ga zetten.

10 nov 2011 22:18
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986
Oosterhout nb
Tot pakweg 15 jaar geleden was ik echt tot over mijn oren in de muziek; Ik werkte in een betere HiFi zaak, speelde in verschillende gelegenheidsbandjes en nam demo's voor bevriende muzikanten op mijn analoge Tascam 8 sporen recorder op.
Omdat ik zelf vrij dichtbij het vuur zat kocht ik alles wat los en vast zat dat met muziek te maken had... Op een gegeven moment had ik 6 verschillende versterkers staan, 5 basgitaren en 4 gitaren... Overigens bijna alles ouwe meuk en goedkope gitaren...
Later ben ik wat in gitaren gaan handelen. Partijtje opkopen, body blank schuren, nieuwe of blanke laklaag erover, afstellen en doorverkopen. Later werd dit een handeltje dat echt flink in de uren ging lopen zodat mijn eigen werk er een beetje onder ging lijden... IN een jaar verkocht ik ca. 200 gitaren via het internet...

Nu heb ik alleen nog maar een Marshall Valvestate 80 (staat trots op mijn kantoor!) en een imitatie Stratocaster sunburst... Maar ooit wil ik nog eens kijken naar een Les Paul..

Sinds een tijdje heb ik Garageband op de iPad met daarbij een Apogee Jam. Dit is echt helemaal te gek! Je plugt je gitaar in en spelen maar. Op zo'n 50 verschillende versterkers met een hele zooi effectpedalen. Klinkt natuurlijk niet als een echte Marshall of Twimreverb maar toch is het geluid best acceptabel te noemen. Vul je eigen gitaargeluid aan met drums, toetsen en een bas en je hebt je eigen band op de iPad...

Afbeelding

10 nov 2011 22:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3