Auteur |
Bericht |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
@ Mark, heb je die van Kobus gefotografeerd? Er staan veel ST, R, RSR etc projecten op Pelican maar wat mij er vaak aan opvalt is het chronische gebrek aan smaak van die Amerikanen. Een hele authentieke R replica bouwen en hem vervolgens metallic blauw/paars spuiten en chromen wielen er onder zetten ieder zijn eigen ding natuurlijk maar daar kan ik echt met mijn verstand niet bij. Maar weer eens een beetje on-topic hier dan; volgend weekend gaan we eens wat doen i.p.v. praten (en onderdelen zoeken) en ik hoop dit keer te onthouden dat ik wat foto's moet maken; wordt vervolgd
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
27 feb 2011 18:15 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Nee, die ken ik niet. Gaat dat ook om een echte 911R dan?
|
27 feb 2011 18:18 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
27 feb 2011 18:45 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Getverderrie.......wat klinkt dat goed..!!
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
27 feb 2011 18:49 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Net helemaal doorgelezen, prachtig
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
27 feb 2011 18:50 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ophouden Gozert! Wat is dit leuk..... kriebels .....maar ik maak eerst mij Vee af. Daarna doe ik mee!
|
27 feb 2011 19:57 |
|
|
fins
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ik heb verschoning nodig...
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
27 feb 2011 20:01 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Nog eentje dan om het af te leren; de auto van Dick (RS magazine) http://www.youtube.com/watch?v=-bhdzvWbJOg (wacht tot het einde) p.s. dit filmpje is geschoten bij Ralph waar mijn auto nu ook staat.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
27 feb 2011 20:13 |
|
|
Niels
|
Re: 1969 project R op mijn manier
ff kappen nu Heb net maar even een staatlot gekocht, begint wel erg te kriebelen.
|
27 feb 2011 20:26 |
|
|
Niels
|
Re: 1969 project R op mijn manier
|
27 feb 2011 22:07 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 1969 project R op mijn manier
als je je wegligging een beetje serieus neemt sla je die over
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 feb 2011 22:42 |
|
|
Niels
|
Re: 1969 project R op mijn manier
verklaar u nader, ben benieuwd. Heb ook zon ding volgens mij
|
27 feb 2011 22:44 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 1969 project R op mijn manier
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 feb 2011 22:49 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ik word altijd hebberig van dit soort spullen
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
27 feb 2011 23:05 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Krijg er goesting van. .........zei de belg
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
27 feb 2011 23:48 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 1969 project R op mijn manier
En dan maak je meteen coilover achtervering .... met een Z-bar.
|
28 feb 2011 0:19 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 1969 project R op mijn manier
coilovers zijn overkill voor een straat auto Is pas nodig als je geen dikkere torsie meer kan krijgen (en met de dikste torsies wil je niet meer op straat rijden ) en een Z-bar... 't is geen kever
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
28 feb 2011 0:49 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Dit is ook een recreation? Staat op kenteken namelijk als 911 T.
|
28 feb 2011 2:00 |
|
|
Niels
|
Re: 1969 project R op mijn manier
yep, is recreation,, wel extreem goed gedaan.
@jeroen, verleidelijk maar toch voor straatgebruik een beetje te. Normale stabis zijn niet zo slecht imho
|
28 feb 2011 8:20 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Jij leest het concurende RS Magazine natuurlijk niet? Zou je sowieso wel moeten doen trouwens; is een stuk beter.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
28 feb 2011 10:23 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ja die Z bar zit steeds in mijn hoofd omdat ik met die gekke Vee bezigben maar is inderdaad bij IRS niet nodig. Coilovers geeft wel de mooie mogelijkheid de goede stance te krijgen en de auto rondom te kunnen uitwegen .....
|
28 feb 2011 22:57 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Qua 'stance' is er geen verschil tussen torsies of coilovers Daar komt bij dat het chassis van de 911 (met name achter) niet is ontworpen om het gewicht te dragen op de schokbreker bevestigingspunten. Dus als je coilovers wilt monteren zal je hier en daar wat verstevigingen moeten fabrieken De rijhoogte verstellen (o.a. voor het uitwegen) van de torsie vering is aan de voorkant een fluitje van een cent. Achter is het wat bewerkelijker (verstelbare veerplaten van een later model zijn aan te raden), maar bij een straat auto is het toch geen klusje dat je elke week moet doen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
01 maart 2011 1:22 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Iemand nog overwegingen bij de materiaalkeuze voor mijn rolbeugel? Ik kan kiezen uit staal, chromolybdeen of alu en ben nu voor aluminium gegaan.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
01 maart 2011 17:14 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 1969 project R op mijn manier
gedraaid staal, kan je ook goed lassen.. en een doorgelaste auto is priceless
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
01 maart 2011 18:41 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Alu is licht en fancy,maar heeft volgens de geleerden totaal geen sterkte en zal direct buigen bij belasting...........gevaarlijk dus. Zou voor staal gaan. www.heigo.de
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
01 maart 2011 18:52 |
|
|