Auteur |
Bericht |
gilles s
911 1965west-vlaanderen
|
911 2.0l 1967
Beste Ik zou graag eens van jullie willen horen wat de waarde van een gereviseerde 911 2.0l motor uit 1967 is.
groeten Gilles
|
27 feb 2011 21:45 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 911 2.0l 1967
Door wie is hij gereviseerd en wat is er precies gedaan?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
27 feb 2011 22:05 |
|
|
gilles s
911 1965west-vlaanderen
|
Re: 911 2.0l 1967
Deze werd niet bij een herkende dealer of revisiebedrijf gedaan. 911 2.0l T 1967 nieuwe lagerschalen webers revisie complete pakkingset, oliekeringen nieuwe zuigerveren cilinders gehoond nieuwe cilinderassen facturen aanwezig met versnellingsbak(niet gereviseerd) en complete uitlaat. Motor is dus volledig. kmstand :162000 VOOR de revisie
mvg
Laatst bijgewerkt door gilles s op 27 feb 2011 22:18, in totaal 1 keer bewerkt.
|
27 feb 2011 22:15 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: 911 2.0l 1967
Zuigers/cylinders: Zijn deze binnen tolerantie? Drijfstangen: Waren deze binnen spec? Koppen: Kleppen ok? Zijn ze opnieuw afgeperst?
Om de waarde te kunnen bepalen moet je wel meer weten. Zoals ik het nu lees is het alleen een opnieuw verpakte motor.....
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
27 feb 2011 22:18 |
|
|
gilles s
911 1965west-vlaanderen
|
Re: 911 2.0l 1967
Alles werd volgens het handboek uitgevoerd, metingen dus ook.
|
27 feb 2011 22:21 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 911 2.0l 1967
Wat is er met de krukas gedaan?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
27 feb 2011 22:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 911 2.0l 1967
.. en met de drijfstangen
|
27 feb 2011 22:55 |
|
|
gilles s
911 1965west-vlaanderen
|
Re: 911 2.0l 1967
Krukas was nog goed, moest niet geslepen worden en nieuwe zuigerpenlagers.
|
27 feb 2011 23:05 |
|
|
912
|
Re: 911 2.0l 1967
Garantie? ....
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
28 feb 2011 9:14 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Re: 911 2.0l 1967
3k (ervan uitgaande dat het geen 'S' is)
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
28 feb 2011 9:59 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 911 2.0l 1967
Ik heb mijn 3.2 afgelopen najaar laten reviseren. Uit interesse (en het idee het wellicht zelf te doen) heb ik de afgelopen jaren al zeer veel gelezen over revisie van oudere 911 motoren. Wayne Dempsey van pelicanparts.com heeft daar een heel goed boek over geschreven.
Mij is duidelijk dat er enkele behoorlijk kritische punten zitten in het weer opbouwen van de motor. Dat aspect gaat dus geheel en alleen over kwaliteit en kunde van de mechaniker. Daarnaast zijn bepaalde delen kostbaar om te vervangen. Lagers, kettingen, palkkingen etc is allemaal niet zo spannend. Maar bij carterhelften die niet helemaal recht zijn, zuigers/cilinders, nokkenassen, oliepomp, krukas, drijfstangen kan iemand in de verleiding komen om die niet te vervangen/repareren terwijl dat voor en goede revisie wel zou moeten.
Om die reden heb ik de motor aan een goede specialist overgelaten. Meetrapporten van krukas, zuigers, cilinders, drijfstangen etc. samen besproken. Mechaniker had geen enkel belang om slechte delen te hergebruiken, omdat hij immers ook de leverancier was van de benodigde nieuwe delen.
Bij deze gereviseerde motor zou ik vooral willen weten: - heeft de mechaniker gedegen ervaring met 911 motoren - welke delen zijn vernieuwd - wat zijn de maten van hergebruikte delen
Wat dat laatste betreft ben je in dit geval afhankelijk van de beschikbaarheid van eerlijke en betrouwbare gegevens.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
28 feb 2011 11:11 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: 911 2.0l 1967
Daarom zei ik dat het meer lijkt op het opnieuw verpakken van een motor dan een revisie.
Bij mijn motor zijn bijna alle delen behalve krukas opnieuw binnen spec gebracht. Kan me niet heel goed voorstellen dat een 2.0l motor zo weinig revisie werk nodig heeft. (of hij moet nog niet zo lang daarvoor al gedaan zijn) Koppen gaan eigenlijk altijd wel voor revisie omdat deze veel te lijden hebben door de hogere compressie.
Het hoeft echt niet altijd door een specialist gebeuren, maar wel met de juiste maten en toleranties bij de hand en een goed revisiebedrijf om te meten en te beoordelen.
Door dit alles vind ik het lastig om een prijs te noemen. Denk ook dat het bij dit soort motoren gaat om wie er exact zo'n motor nodig heeft. Maar een motor zonder duidelijke revisie specs en geen test rapport, is minder waard dan een goed gedocumenteerd blok.
Maar..... Ook laten reviseren door een "specialist" is ook niet altijd zaligmakend en een garantie voor een prima blok....
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
28 feb 2011 11:51 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 911 2.0l 1967
Sterker nog, als het niet goed is gedaan kan hij er slechter aan toe zijn dan voor de klus. Ik had m dan liever ongeopend gehad.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
28 feb 2011 20:34 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: 911 2.0l 1967
+1. Maar ik ging ervan uit dat er bij de opbouw wel het juiste proces is gebruikt. Maar als dit een "snelle" revisie is geweest, zou ik hem ook laten staan. Zowieso liever een nog te reviseren blok, weet je zelf hoe het een en ander gebeurt is....
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
28 feb 2011 21:00 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 911 2.0l 1967
In combinatie hiermee: Zou ik zeggen: waarde beperkt. Dus zeg: 2500E.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
28 feb 2011 21:53 |
|
|
oer911
|
Re: 911 2.0l 1967
Voor die prijs zou ik dat blok & webers & 901 bak héél graag willen hebben .
|
28 feb 2011 22:17 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 911 2.0l 1967
Ja duh wie niet? maar volgens mij zie je dingen die ik niet zie??
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
28 feb 2011 22:18 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: 911 2.0l 1967
Ik denk dat de waarde hetgeen is de onderdelen waard zijn. Dus zeg ongeveer 5 a 6K. De revisie voegt denk ik niet zoveel toe in dit geval ZONDER dat de motor ingedraait is en lopend getest kan worden. Als je deze wilt verkopen, zou ik hem zelf eerst inrijden en dan lopend verkopen. Indien goede waardes denk ik dat de prijs dan richting de 10K kan gaan, maar wat ik al zei, je zal maar net iemand treffen die een 1967 motor zoekt.... Enne, voor die 2.5K wil ik hem ook wel
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
28 feb 2011 22:35 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Re: 911 2.0l 1967
Dat is al S geld(69 2.0MFI, 70-71 2.2MFI) ...
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
28 feb 2011 22:47 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: 911 2.0l 1967
Er zit ook een 901 bak bij.......
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
28 feb 2011 23:36 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Re: 911 2.0l 1967
Is ook persoonlijk, ik zou die prijs niet betalen als de revisie niet gebeurd is bij een gerenommeerd bedrijf.
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
28 feb 2011 23:52 |
|
|