Auteur |
Bericht |
drknauf
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
03 maart 2011 12:26 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Nee, maar wel een labeltje met wasadvies @ Niels; deal 
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
03 maart 2011 12:36 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Ow das lekker; nooit gedacht dat die zo ver teruggingen maar daar had ik zelf natuurlijk ook wel even naar kunnen kijken. Dank je Marcel  Nog ff als tip; hetzelfde boek kost bij Bol.com 7 euro minder en nog eens 3 euro minder bezorgkosten. Ik zit met nog een uitdaging; mijn versnellingsbaktunnel is zoals eerder aangegeven wat aan de kleine kant voor een 915-bak. Nu was het idee het stuk tunnel (zeg maar tussen de twee achterzitjes) uit een sloper te slijpen maar slachtoffers voor een dergelijke operatie liggen niet voor het oprapen. Nu is het nieuwe plan om mijn huidige tunnel gewoonweg aan te passen in hoogte en breedte. Beetje plaatwerker moet dat kunnen maar dan moet ik dus wel maatvoering hebben. Ik kan binnenkort waarschijnlijk wel even bij een andere auto e.e.a. opmeten maar mogelijk is dergelijke info ook op het net of bij een van de leden hier beschikbaar.
|
03 maart 2011 14:41 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
je kan m'n SC opmeten binnenbekleding is er uit, motor/bak zitten er nog wel in...
misschien dat er iemand is die een auto zonder motor/bak heeft staan
Dominicus al gebeld?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
03 maart 2011 15:30 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Als'ie nou net even 'n dagje of twee eerder die vraag had gesteld 
|
03 maart 2011 15:57 |
|
 |
Wouter
|
Voor de duidelijkheid; het gaat mij primair om de buitenmaten van deze tunnel. Ik wil zeg maar de maatvoering van de zitjes en gehele achtersectie aanhouden van een originele. Ow en nee, ik ga geen zitjes plaatsen  .
|
03 maart 2011 16:41 |
|
 |
fins
|
He, jammer. Ik kan dus niet mee. 
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
03 maart 2011 17:20 |
|
 |
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Wij hebben de complete achterzitjes van onze '72-er vervangen omdat er roest in de zitjes zelf zat, maar de tunnel was nog goed. Ik zal eens aan de plaatwerker vragen of hij dat stuk eruit kan snijden, dan zou je dat in plaats van jouw smalle tunnel erin kunnen zetten. Anders kun je nog kijken voor compleet nieuwe zittjes bij: http://www.porsche-restoration-panels.com/Uitkloppen is ook een optie, maar wordt vaak wat minder mooi...
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
03 maart 2011 18:42 |
|
 |
Wouter
|
Hey dat zou geweldig zijn; ik hoor het graag 
|
03 maart 2011 18:46 |
|
 |
drknauf
|
|
04 maart 2011 13:06 |
|
 |
Wouter
|
 die foto was ik ook al eens tegen gekomen; wel handig als je je circuitwielen wilt meenemen. Aangezien ik er (vooralsnog) niet het circuit mee op zal gaan houd ik de optie open zo'n mooie tent op het dak te maken. Dat lijkt mij handig wanneer ik echt niet kan stoppen met rijden en mijzelf ineens wel erg ver van huis vind.
|
04 maart 2011 13:11 |
|
 |
Niels
|
 Neem dan wel zo'n verstelbare vleugel. Staat verschrikkelijk mooi op zo'n oudje 
|
04 maart 2011 13:54 |
|
 |
drknauf
|
dat is om je stokbroden op te snijden man wel een raar gezicht idd een gt2 vleugel op een classic one 
|
04 maart 2011 14:18 |
|
 |
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Voor wat betreft de zitjes (die er niet komen) is een uitneembaar alu brandschot wat met aan weerskanten twee helmboxen met deze jongens erin: http://www.ompracing.it/detail.html?productcode=SC746 Altijd handig voor als je toch een keertje trappen wil. Verder begrijp ik niet zo goed wat er bedoeld wordt met de grotere tunnel maar ik ga er van uit dat de bak die je gaat gebruiken meer ruimte aan de voorkant (staartstuk) inneemt?
|
04 maart 2011 14:46 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Olsen had de imperial en achterspoiler gemonteerd ivm deelname aan http://www.onelapofamerica.com/ 
|
04 maart 2011 15:29 |
|
 |
Wouter
|
|
05 maart 2011 15:52 |
|
 |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Mooi 
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
05 maart 2011 16:41 |
|
 |
roondejong
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Zo op de foto's te zien lijkt mij dat een mooie en onverziekte auto en dus een ideale basis voor je project!
|
07 maart 2011 9:20 |
|
 |
Wouter
|
Dank je! Inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat ik een hele goede basis te pakken heb (niet zelf verzonnen). Is toch even anders wanneer je soms projecten voorbij ziet komen waarbij de eerste maanden alleen maar de slijptol en het lasapparaat dienst doen. Ik heb er gezien waarbij bijna een volledig nieuw chassis is gefabriceerd. Over slijpen en lassen gesproken; ik heb helaas toch nog geen goede tunnel voor mijn auto. Mocht iemand iets weten hoor ik het graag.
|
07 maart 2011 10:05 |
|
 |
roondejong
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
De tunnelaanpassing heeft die zuiver te maken met de bak die je er in gaat plaatsen? Wat moet er precies aan veranderd worden want ik kan me er weinig bij voorstellen. Overigens lijkt mij een aanpassing aan de tunnel niet zo moeilijk te maken. Wordt het RDW verhaal hier niet ook wat gecompliceerder mee aangezien je het chassis, bak en motor gaat veranderen. Ik heb begrepen dat als je 1 van de drie componenten (carrosserie of aandrijflijn en chassis of motor) veranderd dat onder een "ombouwkeuring" valt maar jij gaat nu twee van de drie componenten veranderen? Misschien van te voren even afkaarten met de RDW of de auto eerst voor een kenteken keuren en daarna de zaak aanpassen.
|
07 maart 2011 13:02 |
|
 |
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
De mannen van de RDW kijken niet eens naar je tunnel, wielbasis, spoorbreedte en omdat het US import is APK. Ze gaan echt je tunnel niet opmeten!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
07 maart 2011 13:19 |
|
 |
roondejong
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Dat zeg ik ook helemaal niet. Wat ik wel weet is dat ze bijzondere belangstelling krijgen voor niet EU auto's en dat ze lijstjes hebben met baknummers (bouwjaren) en motornummers (bouwjaren en types) en dat als er niet wordt voldaan aan het 1/3e 2/3e principe (2/3e van de auto moet minimaal origineel zijn) het wel moeilijk KAN (afhankelijk van de keurmeester) zijn. Verder zijn die jongens niet achterlijk en zien echt het verschil wel tussen een 4 en een 6 cilinder motor. Ook nog acceptabel maar dan mag (geloof ik) de nieuwe motor ook weer niet meer dan 40% meer motorvermogen (gerekend van de basis motor) hebben. Van te voren afkaarten met de RDW kan dus wel degelijk zin hebben gewoon om te voorkomen dat je twee keer moet bouwen.
|
07 maart 2011 13:51 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Heeft Dominicus niks?
|
07 maart 2011 14:24 |
|
 |
Wouter
|
Ik krijg Do niet te pakken Jeroen; heb hem al eerder gebeld en zijn voicemail ingesproken.
De tunnelaanpassing is niet zo spannend maar in de hele vroege 911/12-jes zat een 901 bak die wat kleiner is dan de latere 915 bak. Nu wil ik dus sec dat stukje tunnel tussen de zitjes achter wat ruimer maken opdat ik gewoon een 915 bak kan monteren. Het is geen mega verschil aangezien ik ook verhalen ken van uitkloppen (dan kan het nooit heel veel zijn) maar aangezien mijn auto nog gespoten gaat worden zou ik het het liefst nu gewoon goed en netjes in orde maken.
RDW-verhaal maak ik mij nog steeds weinig zorgen over; gewoon exact aangeven waar ze mee te maken hebben; op papier een Porsche (uit VIN blijkt dan een 912) met daarbij aangegeven het aantal cilinders met inhoud en geschat vermogen. Ik ben voornemens om t.z.t. (kan nog wel een jaar of langer duren) daar gewoon een goede auto neer te zetten die voldoet aan de eisen (die niet zo heel heftig zijn voor een auto uit 1969). Ik heb per slot van rekening dan natuurlijk geen compleet andere auto op het chassis gebouwd als bij een 356 speedster op keverbasis. In dat kader snap ik je 1/3 - 2/3 opmerking namelijk wel.
|
07 maart 2011 14:33 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Afgelopen week hebben ze toch echt de wielbasis en de spoorbreedte opgemeten toen ik met 'n duitse import bij de RDW stond 't vreemde was wel dat er niet naar de spoorverbreders werd gekeken
|
07 maart 2011 21:22 |
|
|