Ik ben op zoek naar de chassisnummers van porsche 911 die in 1968 in Nederland zijn verkocht. Hoe kom ik daarachter?
02 maart 2005 15:21
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
Waarom kies je die aanpak?
Lijkt mij omgekeerd aan hetgeen gebruikelijk, namelijk aan de hand van chassisnummer of kenteken opzoeken of een auto in Nederland is geïmporteerd in 1968.
En dat is een makkie.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
02 maart 2005 16:24
Michael Damm
964
Het ligt iets lastiger. Wij hebben in 1968 een porsche gehad; met eenvariocam verscnelling. Ik wil kijken of dat ding nog bestaat maar heb geen idee van een nummerbord of chassis nummer. Nu is het zo dat het aantal 911 in dat jaar met die bak en dan de kleur brons / beige waarschijnlijk beperkt is. Als ik dus een aantal chassisnummers heb kom ik via de RVD wel weer verder. Maar als je iets slimmers weet?
02 maart 2005 16:46
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
Kan aan mij liggen, maar in 1968 met zo'n auto
Zal dan toch wel een foto'tje van in het familiealbum zitten
Of is de zolder te stoffig
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
02 maart 2005 16:52
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: Chassisnummers Oude 911 autos
Michael Damm schreef:
Ik ben op zoek naar de chassisnummers van porsche 911 die in 1968 in Nederland zijn verkocht. Hoe kom ik daarachter?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
03 maart 2005 7:35
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Ik heb wel alle chassisnummers van 1968 voor je:
1964-1968
The chassis number is formed with 8 ciphers:
1 1 8 3 0 0 0 1
11 signifies 911.
Age of built.
Kind of body.
Ascending number.
N° di telaio Anno Versione Modello
Sigla motore Cilindrata Potenza max. (cv/giri-min.) Esemplari costruiti
Chassis-number Year Body Model Engine-number Displacement Maximum-power (hp/rpm.) Production
Ik heb een aanverwante vraag:
Sinds enige tijd ben ik aan 't rondkijken naar klassieke porsches en overweeg ik een 911 aan te schaffen om op te knappen. Hoe kan ik 't makkelijkst nagaan of er sprake is van 'matching' numbers? Weet iemand een site om te controleren of het gaat om een originele auto? Met de eerder genoemde site (mindspring.com) kwam ik niet ver..
Alvast bedankt
12 apr 2005 22:05
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Note: Matching is niet te controleren zonder bij Pon of Porsche te informeren; het is meer de waarschijnlijkheid dat de range waarin de motor en chassis-nummers staan overeenkomen.
13 apr 2005 14:57
Pablo
Utrecht
Bedankt voor de tips. Dit zijn inderdaad sites waar ik wat mee kan!
groet, Pablo
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum