Auteur |
Bericht |
fins
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
Mille grazie!
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
05 maart 2011 13:18 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Zonde eigenlijk; je vindt je enige echte eigen Rollie-toolwatch te mooi om te gebruiken, en dan vervang je hem door een suSeiko/ Mitsumatsu / Japanner... had je hem eigenlijk niet hoeven aanschaffen.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
05 maart 2011 13:34 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
How to fit a nato: klikkerdeklik
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
05 maart 2011 14:01 |
|
|
horn
PF #57
|
sbdx001
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 maart 2011 14:23 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Spijker op de kop... Rolo's en pammies zijn uitstekend voor dit werk kan ik melden.. Seamaster/ planetocean of de nieuwe stalen breitling kan ook prima voor het butswerk... Wel iets andere prijs maar goed,hobbies mogen wat kosten toch... Krijg hier soms wel eens een gevoel dat mensen als het regent niet inde porker maar in de swift gaan rijden
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
05 maart 2011 14:41 |
|
|
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
Solly, was nog niet wakker. Ook ik kan natuurlijk even de rechtermuisknop gebruiken . Zie hem zo niet op de site van Rob staan overigens. Oepsie.........bekijk de prijzen op internet en snap nu ook waarom ik dit type zo mooi vind .
_________________________________________ Current: Fiets... Exxes: - 986 3.2S - 986 - 968 Coupe - 964 Carrera 4 - 968 Club Sport
|
05 maart 2011 15:16 |
|
|
Black Betty
|
In de winter rijd ik toch liever in een Mitsubishi EVO X op winterbanden dan in een 997 (al dan niet op winterbanden)...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
05 maart 2011 15:31 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Ieder wat wils.
|
05 maart 2011 16:26 |
|
|
horn
PF #57
|
Heb die 'dikke duiker' overigens hier voor exact hetzelfde geld als die Fathoms 5. USD 200 incl verzending. En dan heb ik liever die SRP043K1.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 maart 2011 17:56 |
|
|
Black Betty
|
Ik vind die prijzen van die Seiko's echt top En ze maken ook nog eens een aantal mooie klokjes (al vind ik ze niet allemaal even mooi). Ik had weliswaar al een Seiko (vintage blue/black BullHead), maar ik ben net overstag gegaan En dus heb ik uiteindeijk maar een een Atlas besteld. Omdat ik al zoveel zwarte wijzerplaten heb, heb ik voor de blauwe versie gekozen: Ik moet zeggen dat ik heel wat getwijfeld heb tussen deze Atlas en de Fathoms, maar vooralsnog ga ik maar 's voor de blauwe Atlas! Het zou me echter niets verbazen als ik die Fathoms binnen afzienbare tijd ook om de pols zal kunnen doen...
|
05 maart 2011 21:32 |
|
|
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
Waar heb je de "Dikke Duiker" vandaan als ik vragen mag?
_________________________________________ Current: Fiets... Exxes: - 986 3.2S - 986 - 968 Coupe - 964 Carrera 4 - 968 Club Sport
|
05 maart 2011 22:08 |
|
|
horn
PF #57
|
Ebay uiteraard... Vanuit Singapore van een kerel met 99,4% positive feedback, die wekelijks 1500 klokken verstuurd. USD 171 + USD 28 verzending.
|
05 maart 2011 22:39 |
|
|
Black Betty
|
Plus invoerrechten en accijnzen issie opeens toch niet meer zo goedkoop...
Van de andere kant: je kunt het er natuurlijk op wagen.
|
05 maart 2011 23:07 |
|
|
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
Dacht ik al, nahja ben zelf niet zo handig met Ebay dusja das voor mij geen optie. Snap qua betalingen e.d. er de ballen van. Jaren terug ooit een minibike handel gehad en alles gekocht via Ebay maar gewoon opgehaald en cash afgetikt. Singapore is wel een stukkie rijden .
|
05 maart 2011 23:09 |
|
|
horn
PF #57
|
ook dan is hij nog altijd goedkoper dan de 325 euro die hij hier kost.
|
05 maart 2011 23:11 |
|
|
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
@ Speedy: Ik vind die Atlas best mooi maar ik ben niet zo gecharmeerd van die knop links (liefst alleen rechts). Ook had dat "5 Sports" van mij niet gehoeven (wat je bijv ook ziet bij de 5 Fathoms).
|
05 maart 2011 23:42 |
|
|
fins
|
Koop nou maar een Rolex, dan ben je van het gelazer af.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
06 maart 2011 0:07 |
|
|
Black Betty
|
Met die '5' en de tekst 'sports' heb ik niet zo'n probleem; dat hoort eigenlijk wel een beetje bij Seiko. Met die knop links (vooral met die twee toch wel geforceerd/nep ogende gaatjes/schroefgaatjes) had ik ook wel wat issues, maar ik vind de rest van de klok wel zo fraai dat ik die maar voor lief neem. Bovendien staat die '5' ook op die linker knop. Dat brengt het allemaal wel weer bij elkaar. Ook met die kompas-functie heb ik verder weinig (eigenlijk heb ik er helemaal niets mee ), maar die zit er nou eenmaal op en ik vind het er wel mooi bij passen. Op m'n Breitling Old Navitimer TriCompax zit ook een hele schaalverdeling waarmee je vanalles-en-nogwat kunt berekenen. Die gebruik ik ook niet, maar maak deel uit van het design van het horloge en dat design spreekt me aan, dus heb ik er geen probleem mee. Datzelfde geldt voor de chronograaffunctie die op een aantal van m'n horloges zit (zoals m'n TAG Heuer RS 2, m'n Fortis Pilot Professional en m'n Omega Speedmaster); zo ook met die kompas-functie. Ik lees bij alle reviews op het net dat die blauwe kleur heel fraai is: heel donker (bijna zwart) en bij een bepaalde lichtval bijna metallic. Maar 's effe afwachten hoe het horloge er in real life uitziet; maar met 150 euro inclusief verzendkosten kun je je eigenlijk geen buil vallen, toch? Gezien die prijzen ben ik eigenlijk nu al -ook al ken ik alleen de Seiko's van m'n collega's en m'n eigen BullHead- een fan van Seiko en het zou me niets verbazen als deze Atlas de aanzet is voor een leuke Seiko-verzameling @fins: een Rolex kopen? DIe kost minimaal 20x zoveel. Waarom zou ik (dus)...
Laatst bijgewerkt door Black Betty op 06 maart 2011 1:01, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 maart 2011 0:14 |
|
|
Black Betty
|
Top klokkie! Laat effe weten hoe die bevalt. Die wil ik -zeker gezien de prijs- ook wel aan m'n verzameling toevoegen! Ik zit heel erg te denken over die zwarte 5 fathoms bij Monsterwatches...
|
06 maart 2011 0:43 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik 100% zeker niet. Zal best harder de berg op gaan met de wintersport of hard de bocht om met veel sneuw, maar ik ben geen ralley rijder. Rij dat hele stuk door Duitsland toch echt liever met een 997, wel winterbanden natuurlijk. En hoeft echt ook geen 4WD te zijn, kom al 15 jaar zonder problemen door dikke pakken sneeuw met gewoon 2WD(voor- of achterwiel) zonder kettingen overal boven (o.a. Königsleiten, Val Thorens, Courchevel, Ischgl etc.) Heb ook jaren in Zweden gewoond en zelfs daar rijdt 90% gewoon met 2WD, no problem. Dus toch echt liever in een 997 stappen en tegen een mooi Porsche stuur en dash aan kijken dan in een spoiler "fast and Furious" Missiebusje met tupperware dash. Sorry, niks mis mee hoor, maar liever dan een 997, dacht het niet, zelfs niet op een berg met een bult sneeuw. Maar als jij liever in een evo gaat zitten, be my guest!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
06 maart 2011 14:21 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
06 maart 2011 17:29 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
En toch ga ik liever met een Lolex om in een 911 door de sneeuw de Alpen over.
|
06 maart 2011 17:55 |
|
|
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2SDEN HAAG
|
ik liever zo...ook mét Lolex...
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & more...
|
06 maart 2011 19:31 |
|
|
amandus
Timeless
|
Zijn we nu eindelijk klaar met dat geseik over seiko ....en evo's xxx .. wat een icoon dis is ..
_________________________________________ Timeless objects
|
06 maart 2011 20:39 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....