Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:38

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1030 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 42  Volgende
1969 project R op mijn manier 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: 1969 project R op mijn manier
Sorry voor de slechte zinsbouw, ik bedoelde dat er alleen naar de spoorbreedte, wielbasis en chassisnummer en motornummer wordt gekeken, en omdat het een US import is, moet hij ook meteen APK gekeurd worden.

07 maart 2011 22:19
Profiel
PorscheForum Rakker
911S Targa - 1973 911R Hotrod - 1972
Houten
WM550spyder schreef:
Dank je! Inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat ik een hele goede basis te pakken heb.

Dat dachten wij ook :mrgreen:
Maar ook een auto die er heel goed uit ziet en 'gedeeltelijk gerestaureerd' is, kan voor vervelende verrassingen zorgen. Je ziet pas wat je hebt als je hem helemaal kaal maakt........ :shock:

Afbeelding Afbeelding

WM550spyder schreef:
Is toch even anders wanneer je soms projecten voorbij ziet komen waarbij de eerste maanden alleen maar de slijptol en het lasapparaat dienst doen..

Yep, been there done that!
Het project van mij en 'veertientien' (Alex en Cees) begon ook met ff een polyester voor- en achterklep, R bumpertje en een paar leuke stoeltjes.......tot we de auto ff snel een nieuwe jas wilde laten geven en wat rottigheid tegen kwamen :flush: ... Toen moesten we echt kleur bekennen en dat werd een typisch gevalletje van 'all the way' gaan. Wordt nu een echte hotrod met 3L motor. :drive:

Afbeelding Afbeelding

Gelukkig zijn we inmiddels weer in de opbouwende fase, na alle reparaties, verstevigingen aanbrengen en doorlassen. :D
We zijn nog lang niet klaar, maar het begint vorm aan te nemen.
De uiteindelijke kleur wordt Dolphin Grey, zwart is slechts epoxy primer op kaal metaal. Hopelijk begin van de zomer weer op de weg.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Meer foto's op: https://picasaweb.google.com/alex.assink/Esses#

Laatst bijgewerkt door 911_2.2T op 08 maart 2011 11:42, in totaal 3 keer bewerkt.

08 maart 2011 11:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
komt herkenbaar voor... hoewel dan niet met een 911/912 maar een Urquattro. Mijn restauratie is ook vol optimisme gestart met geloof in een 'goede basis' maar uiteindelijk had ik een hele hoop lasuren te pakken...

Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...

08 maart 2011 11:32
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Er staan anders genoeg 'roestarme' of 'roest vrije' 911-jes te koop...... Wat een BS!! IMHO, als je een deel van een auto gaat doen kom je er achter dat alles gedaan moet worden. Anders kompleet zonde...

08 maart 2011 12:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Houten
Yep helemaal eens. Dit is nu m'n derde 911 en allemaal uit het 'roesvrije' deel van de US :mrgreen:
Vergeet het maar, allemaal hebben ze wel wat roestplekken die aangepakt moeten worden en/of schade gehad. :roll:
De enige maniet is helemaal strippen, kaalmaken en weer opbouwen. Ook dan heb je na 7-10 jaar wel weer een blaasje hier of daar. (Maar dat hadden ze vanaf de fabriek na 7-10 jaar ook) Verdeet niet dat de wagens al 40 jaar oud zijn en ooit bedoeld waren om een jaar of 10 rond te rijden......... Best knap dat er nog zoveel over zijn, echt wel duitse degelijkheid.

08 maart 2011 12:39
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Ik vind het fantastisch en zeer interessant wat je hier laat zien en verteld, echter afgaande op het verhaal is het nu net alsof je mij wilt zeggen dat mijn auto weleens helemaal niet zo goed is als hij nu lijkt. In dit geval zal ik even wat onduidleijkheid wegnemen; de auto is reeds eerder kaal gemaakt en weer opgebouwd. Dat het nu een goede en harde basis is heb ik dan ook niet zelf verzonnen.

There are no old Porsches, only new owners.

08 maart 2011 13:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Houten
tot twee keer toe volledige quote van bovenstaande post verwijderd. Hoeft niet :salut:

Nee dat wil ik zeker niet zeggen hoor! Ik ga er vanuit dat je jezelf goed geinformeerd hebt en de auto goed bekeken hebt voordat je deze stap nam.
Ik zie wel heel wat reacties van mensen die wellicht hetzelfde pad op willen gaan. Uiteindelijk kun je beter even doorzoeken voor een goed exemplaar waarvan je zeker weet dat er geen verassingen zijn (zoals jij nu hebt) of gewoon een redelijk chassis, met laswerk, voor weinig kopen en daar vanaf nul mee beginnen. Alles er tussenin is zonde als je een dergelijk project begint, aangezien originaliteit van motor/bak/interieur vrijwel zinloos zijn met een hotrod achtige auto, (zoals wij gedaan hebben :oops: ) dat gaat er immers allemaal uit.

08 maart 2011 13:13
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Ik zou er wel vanuit gaan dat je roest plekken tegen gaat komen. Hoort erbij denk ik dan. Bij dit soort auto's is het gewoon niet de vraag OF er roest zit, maar hoeveel. Als jij een exemplaar hebt met weinig roest, prima. Zeker belangrijk op kritieke punten zoals torsiebuis en voorwielophanging.

Je zult vast een plekje vinden, maar dat hoort bij de hobby.

08 maart 2011 13:22
Profiel
@911_2.2T...schitterend project, jammer dat je geen draadje van het verloop hebt gemaakt 8)

08 maart 2011 13:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Houten
@Bully

Het merendeel van m'n on-line tijd-quota zit momenteel in het zoeken van alle benodigde onderdelen en het (bij)sturen van het project.
Als alles af is komt de korte samenvatting nog een keer langs. Dan hebben we ook wat beter overzicht.

08 maart 2011 17:32
Profiel WWW
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Die zoektocht is nu juist zo leuk :thumleft:

p.s. waar heb je die uitlaat bijvoorbeeld vandaan en heb je al idee in welke stoelen er in komen?

08 maart 2011 17:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Houten
Uitlaat hebben we zelf gemaakt op basis van een sportuitlaatdemper met 2 juiste diameter RVS eindpijpen. We hebben de uitlaat open gehaald, doorgelust en weer dicht gemaakt. Dit om te zorgen dat we straks niet teveel kabaal maken op het circuit. (Ook daar worden ze steeds strenger)
Of dat allemaal echt gaat werken, kan ik pas vertellen als de motor gaat draaien, misschien is het geheel nu teveel geknepen, maar dat lossen we dan wel weer op. (Ik heb nog 2 van die RVS pijpen liggen, mocht je die route op gaan)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Stoelen worden Lollipop stoelen (Uit een later model SCRS, 934RSR en 924GTR e.d.) maar dan niet in lightweight stof, maar met leer bekleed met een pepita middenstuk. Deze foto's geven het idee aardig weer, is slecht een cover die als mal gebruikt wordt voor de echte bekleding.

Afbeelding Afbeelding

Laatst bijgewerkt door 911_2.2T op 08 maart 2011 18:00, in totaal 1 keer bewerkt.

08 maart 2011 17:52
Profiel WWW
Haarlem
Die uitlaat spreekt mij wel aan en doet mij denken aan wat o.a. ook Nielsen heeft egdaan. Houdt mij op de hoogte over de ervaringen :thumleft:

08 maart 2011 17:57
Profiel
foxtrot / oscar
zag die lollipops al in je album staan. super :thumleft:

08 maart 2011 18:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Houten
Jeroen914 schreef:
zag die lollipops al in je album staan. super :thumleft:

Zijn echt heel gaaf die dingen, waren wel wat lastig te vinden (heb er nu 3). Zo zag mijn originele er uit, die is straks ook weer nieuw bekleed als origineel.

Afbeelding

Ik mag trouwens niet teveel aankomen in gewicht, want dan pas ik er niet meer in :lol:
Top Dog Racing kan ze ook in replica leveren als er voldoende belangstelling voor is.
(Wordt wel een lange levertijd, er moet nog het 1 en ander uitgepuzzeld worden met de bekleding en om het goed in in een klassieke 911 te krijgen)

08 maart 2011 18:10
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Ik heb ze in kevlar uitvoering gehad(replica's), wat waren dat zalige stoelen... 8)

Met mijn 1m80 en 70kg destijds pastte ik er perfect in.

08 maart 2011 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Houten
Ben helaas ietsje zwaarder.... 85 kg en 1m82. Toch maar weer gaan sporten :oops:

08 maart 2011 18:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Houten
WM550spyder schreef:
Ik wil een domstrebe nu al laten inlassen maar die heb ik dus nog niet

Deze heb ik gepakt en dat gaat er prima in.
mega lange ebaylink....

Zie hier:
Afbeelding Afbeelding

Zelf dan een buis ertussen maken is dan natuurlijk zo te doen.

08 maart 2011 18:40
Profiel WWW
Haarlem
Helemaal top :thumleft: die heb ik dan ook gelijk maar even gekocht zodat ze nog kunnen worden ingelast voor het spuiten.

p.s. zou iedereen even kunnen stoppen met het onnodig quoten van direct bovenstaande tekst en foto's? Bedankt.

08 maart 2011 18:49
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
graag gedaan :wink:

manman wat een wereld topic dit , ik volg dit heel graag allemaal 8)

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

08 maart 2011 20:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Sjonge je gaat me toch niet vertellen dat je voor deze stukjes buis 29,5 eutjes + verzenden betaald ... die maak je als beetje hotrodder toch gewoon zelf?

09 maart 2011 0:14
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
WM550spyder schreef:
p.s. zou iedereen even kunnen stoppen met het onnodig quoten van direct bovenstaande tekst en foto's? Bedankt.

:thumleft: ... veeg me suf :popcorn:

09 maart 2011 0:43
Profiel WWW Facebook 
foxtrot / oscar
roondejong schreef:
... die maak je als beetje hotrodder toch gewoon zelf?

Eigenlijk ben ik het wel met je eens, want het zijn 2 domme stukjes ijzer van 3 euro
Aan de andere kant...

Eerst effe dat stukkie ijzer scoren. Op naar de plaatselijke bouwmarkt/DHZwinkel... na een half uur rond dwalen kom je tot de conclusie dat het assortiment metaal precies niet voldoet aan wat jij kan gebruiken (de echte doettutselluffur heb niks aan de Gamma)
Hoewel je weet dat het vooraf kansloos is, ga je ook nog naar de Formido, of de Praxis, Karwei, of what-ever er een beetje in de buurt zit. Inderdaad, het zelfde aanbod.
Inmiddels ben ik een uur verder

Dan toch maar naar een echte metaalhandel.
Als ik slim was geweest was ik daar meteen naartoe gegaan, maar ja de Gamma zit in de buurt en de metaalwinkel is (voor mij) 15km rijden en die is alleen open op doordeweekse dagen.
Mooie toko, daar hebben ze (bijna) alles en kunnen ze e.e.a. voor je zagen/knippen/zetten/enz.
Als je een beetje pech hebt zijn er 1 of 2 klanten voor je aan de beurt en sta je al gauw een half uurtje te wachten.
Met de reistijd mee, kost me dat 1 a 1,5 uur (tel je nog mee?)

Kan je eindelijk aan de slag. Effe meten, nog een keer meten, een malletje maken van karton, slijpschijf in het stukje ijzer, zagen, boren, vijlen, passen
Denk alles bij elkaar een klein uurtje

Natuurlijk is het veel leuker en geeft het veel meer genoegdoening om het zelf te maken, maar als ik het bovenstaande bij elkaar optel ben ik een halve dag kwijt (voordat ik kan gaan lassen)
Dus ik heb ook maar drie tientjes uit m'n zak getrokken en 't op ebay besteld :mrgreen:

09 maart 2011 2:29
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Jeroen914 schreef:
Dus ik heb ook maar drie tientjes uit m'n zak getrokken en 't op ebay besteld :mrgreen:

Hulde ... :thumleft:

09 maart 2011 2:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
De verbindingsstang met stangkoppen moet dan nog wel gemaakt worden en daarvoor is de rit naar de metaalmarkt dan toch nog wel weer nodig. Bovendien zal er nog wel meer staal moeten komen voor steuntjes e.d..
Denk alleen al aan stoelframes en platen voor b.v. de rolkooi.

09 maart 2011 8:56
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1030 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 42  Volgende