Auteur |
Bericht |
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Sorry voor de slechte zinsbouw, ik bedoelde dat er alleen naar de spoorbreedte, wielbasis en chassisnummer en motornummer wordt gekeken, en omdat het een US import is, moet hij ook meteen APK gekeurd worden.
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
07 maart 2011 22:19 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Laatst bijgewerkt door 911_2.2T op 08 maart 2011 11:42, in totaal 3 keer bewerkt.
|
08 maart 2011 11:16 |
|
|
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
Re: 1969 project R op mijn manier
komt herkenbaar voor... hoewel dan niet met een 911/912 maar een Urquattro. Mijn restauratie is ook vol optimisme gestart met geloof in een 'goede basis' maar uiteindelijk had ik een hele hoop lasuren te pakken...
_________________________________________ real Porsches are air-cooled
Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...
|
08 maart 2011 11:32 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Er staan anders genoeg 'roestarme' of 'roest vrije' 911-jes te koop...... Wat een BS!! IMHO, als je een deel van een auto gaat doen kom je er achter dat alles gedaan moet worden. Anders kompleet zonde...
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
08 maart 2011 12:26 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Yep helemaal eens. Dit is nu m'n derde 911 en allemaal uit het 'roesvrije' deel van de US Vergeet het maar, allemaal hebben ze wel wat roestplekken die aangepakt moeten worden en/of schade gehad. De enige maniet is helemaal strippen, kaalmaken en weer opbouwen. Ook dan heb je na 7-10 jaar wel weer een blaasje hier of daar. (Maar dat hadden ze vanaf de fabriek na 7-10 jaar ook) Verdeet niet dat de wagens al 40 jaar oud zijn en ooit bedoeld waren om een jaar of 10 rond te rijden......... Best knap dat er nog zoveel over zijn, echt wel duitse degelijkheid.
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
08 maart 2011 12:39 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ik vind het fantastisch en zeer interessant wat je hier laat zien en verteld, echter afgaande op het verhaal is het nu net alsof je mij wilt zeggen dat mijn auto weleens helemaal niet zo goed is als hij nu lijkt. In dit geval zal ik even wat onduidleijkheid wegnemen; de auto is reeds eerder kaal gemaakt en weer opgebouwd. Dat het nu een goede en harde basis is heb ik dan ook niet zelf verzonnen.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
08 maart 2011 13:05 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 1969 project R op mijn manier
tot twee keer toe volledige quote van bovenstaande post verwijderd. Hoeft niet Nee dat wil ik zeker niet zeggen hoor! Ik ga er vanuit dat je jezelf goed geinformeerd hebt en de auto goed bekeken hebt voordat je deze stap nam. Ik zie wel heel wat reacties van mensen die wellicht hetzelfde pad op willen gaan. Uiteindelijk kun je beter even doorzoeken voor een goed exemplaar waarvan je zeker weet dat er geen verassingen zijn (zoals jij nu hebt) of gewoon een redelijk chassis, met laswerk, voor weinig kopen en daar vanaf nul mee beginnen. Alles er tussenin is zonde als je een dergelijk project begint, aangezien originaliteit van motor/bak/interieur vrijwel zinloos zijn met een hotrod achtige auto, (zoals wij gedaan hebben ) dat gaat er immers allemaal uit.
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
08 maart 2011 13:13 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ik zou er wel vanuit gaan dat je roest plekken tegen gaat komen. Hoort erbij denk ik dan. Bij dit soort auto's is het gewoon niet de vraag OF er roest zit, maar hoeveel. Als jij een exemplaar hebt met weinig roest, prima. Zeker belangrijk op kritieke punten zoals torsiebuis en voorwielophanging.
Je zult vast een plekje vinden, maar dat hoort bij de hobby.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
08 maart 2011 13:22 |
|
|
bully
|
Re: 1969 project R op mijn manier
@911_2.2T...schitterend project, jammer dat je geen draadje van het verloop hebt gemaakt
|
08 maart 2011 13:37 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 1969 project R op mijn manier
@Bully
Het merendeel van m'n on-line tijd-quota zit momenteel in het zoeken van alle benodigde onderdelen en het (bij)sturen van het project. Als alles af is komt de korte samenvatting nog een keer langs. Dan hebben we ook wat beter overzicht.
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
08 maart 2011 17:32 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Die zoektocht is nu juist zo leuk p.s. waar heb je die uitlaat bijvoorbeeld vandaan en heb je al idee in welke stoelen er in komen?
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
08 maart 2011 17:36 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Laatst bijgewerkt door 911_2.2T op 08 maart 2011 18:00, in totaal 1 keer bewerkt.
|
08 maart 2011 17:52 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Die uitlaat spreekt mij wel aan en doet mij denken aan wat o.a. ook Nielsen heeft egdaan. Houdt mij op de hoogte over de ervaringen
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
08 maart 2011 17:57 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 1969 project R op mijn manier
zag die lollipops al in je album staan. super
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
08 maart 2011 18:04 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Zijn echt heel gaaf die dingen, waren wel wat lastig te vinden (heb er nu 3). Zo zag mijn originele er uit, die is straks ook weer nieuw bekleed als origineel. Ik mag trouwens niet teveel aankomen in gewicht, want dan pas ik er niet meer in Top Dog Racing kan ze ook in replica leveren als er voldoende belangstelling voor is. (Wordt wel een lange levertijd, er moet nog het 1 en ander uitgepuzzeld worden met de bekleding en om het goed in in een klassieke 911 te krijgen)
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
08 maart 2011 18:10 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ik heb ze in kevlar uitvoering gehad(replica's), wat waren dat zalige stoelen... Met mijn 1m80 en 70kg destijds pastte ik er perfect in.
|
08 maart 2011 18:28 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ben helaas ietsje zwaarder.... 85 kg en 1m82. Toch maar weer gaan sporten
|
08 maart 2011 18:31 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Deze heb ik gepakt en dat gaat er prima in. mega lange ebaylink....Zie hier: Zelf dan een buis ertussen maken is dan natuurlijk zo te doen.
|
08 maart 2011 18:40 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Helemaal top die heb ik dan ook gelijk maar even gekocht zodat ze nog kunnen worden ingelast voor het spuiten. p.s. zou iedereen even kunnen stoppen met het onnodig quoten van direct bovenstaande tekst en foto's? Bedankt.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
08 maart 2011 18:49 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: 1969 project R op mijn manier
graag gedaan manman wat een wereld topic dit , ik volg dit heel graag allemaal
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
08 maart 2011 20:15 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Sjonge je gaat me toch niet vertellen dat je voor deze stukjes buis 29,5 eutjes + verzenden betaald ... die maak je als beetje hotrodder toch gewoon zelf?
|
09 maart 2011 0:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
... veeg me suf
|
09 maart 2011 0:43 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Eigenlijk ben ik het wel met je eens, want het zijn 2 domme stukjes ijzer van 3 euro Aan de andere kant... Eerst effe dat stukkie ijzer scoren. Op naar de plaatselijke bouwmarkt/DHZwinkel... na een half uur rond dwalen kom je tot de conclusie dat het assortiment metaal precies niet voldoet aan wat jij kan gebruiken (de echte doettutselluffur heb niks aan de Gamma) Hoewel je weet dat het vooraf kansloos is, ga je ook nog naar de Formido, of de Praxis, Karwei, of what-ever er een beetje in de buurt zit. Inderdaad, het zelfde aanbod. Inmiddels ben ik een uur verder Dan toch maar naar een echte metaalhandel. Als ik slim was geweest was ik daar meteen naartoe gegaan, maar ja de Gamma zit in de buurt en de metaalwinkel is (voor mij) 15km rijden en die is alleen open op doordeweekse dagen. Mooie toko, daar hebben ze (bijna) alles en kunnen ze e.e.a. voor je zagen/knippen/zetten/enz. Als je een beetje pech hebt zijn er 1 of 2 klanten voor je aan de beurt en sta je al gauw een half uurtje te wachten. Met de reistijd mee, kost me dat 1 a 1,5 uur (tel je nog mee?) Kan je eindelijk aan de slag. Effe meten, nog een keer meten, een malletje maken van karton, slijpschijf in het stukje ijzer, zagen, boren, vijlen, passen Denk alles bij elkaar een klein uurtje Natuurlijk is het veel leuker en geeft het veel meer genoegdoening om het zelf te maken, maar als ik het bovenstaande bij elkaar optel ben ik een halve dag kwijt (voordat ik kan gaan lassen) Dus ik heb ook maar drie tientjes uit m'n zak getrokken en 't op ebay besteld
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
09 maart 2011 2:29 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Hulde ...
|
09 maart 2011 2:35 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 1969 project R op mijn manier
De verbindingsstang met stangkoppen moet dan nog wel gemaakt worden en daarvoor is de rit naar de metaalmarkt dan toch nog wel weer nodig. Bovendien zal er nog wel meer staal moeten komen voor steuntjes e.d.. Denk alleen al aan stoelframes en platen voor b.v. de rolkooi.
|
09 maart 2011 8:56 |
|
|