Auteur |
Bericht |
Porsche968cs
Porsche 968 CS iris blauwHengelo
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Hallo frank, het lijkt me leuk om bij jullie zaterdag mnd groepje aan te sluiten. Hoor graag van je of dat kan en waar en waneer jullie weer iets ondernemen. Gr jurgen.
_________________________________________ Porsche 968 CS
|
25 feb 2011 12:10 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Mijn tankklepje stond een beetje open en zat niet mooi in het midden. Beetje geknutseld en loopt nu weer vlak met de body en is weer wat centraler geplaatst. Er zat een vergaan rubberen pakkingkje tussen de body en het klepje, deze weggehaald en vervangen voor een schuin pakkingkje (eigenbouw uit huis tuin en keuken rommel) zodat het achterste stuk iets meer naar binnen wordt geforceerd. Ja ja hij sluit Zo en weer een klussie van het lijstje...... de volgende is wassen inclusief bodem vanwege pekel, maar helaas gaat dat vandaag niet lukken, er is hier nog gestrooid gisteren en de straat is nat, komt er direct weer pekeltroep op....... H: foto's zichtbaar gemaakt
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
25 feb 2011 14:11 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Ha Jurgen, leuk nog een CS ; je bent van harte welkom op de volgende Knutselzaterdag. Gewoon dit draadje in de gaten houedn ...
Groet, Frank
|
25 feb 2011 16:36 |
|
|
transaxle
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Goedemorgen, Vraagje: 10.400 km geleden (bij 109600km) zijn vloeistoffen zoals rem- koel- en airco-vloeistof vervangen. Dat is inmiddels wel twee jaar geleden (Jan 2009). Is vervangen noodzakelijk? Op de websites van de Porsche garages wordt 2 jaar (of een kilometrage) aangegeven. Echter op verschillende 'Fan-websites en forums' wordt ook wel 3 of vier jaar aangegeven. Wat vinden jullie?
|
27 feb 2011 10:32 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Hoeft niet vervangen te worden :!: Als Ac goed werkt niets aan doen
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
27 feb 2011 10:39 |
|
|
DeRRis
Porsche 911 1986
Porsche 911T 1972Uddel
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Elke airco verliest ongeveer 7% koude middel per jaar dus als er 860 gram in is gegaan twee jaar geleden dan zit er nu nog zo'n 740 gram in. Het is dus wel aan te raden om hem opnieuw af te laten vullen.
_________________________________________ Mooi Spul
|
27 feb 2011 16:02 |
|
|
transaxle
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Bedankt voor de antwoorden tot zover.... maar wat is het juiste antwoord voor de overige vloeistoffen?
|
27 feb 2011 17:13 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
koelvloeistof lekker laten zitten, remvloeistof 1 x per 2 jaar is verstandig, motorolie jaarlijks
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
27 feb 2011 17:16 |
|
|
DeRRis
Porsche 911 1986
Porsche 911T 1972Uddel
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Remvloeistof moet iedere 2 jaar ververst worden Koelvloeistof kan je laten testen Olie elk jaar
_________________________________________ Mooi Spul
|
27 feb 2011 17:18 |
|
|
TonD
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Nieuw kenteken 'plaatje' aan de voorkant...
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
27 feb 2011 23:47 |
|
|
DeRRis
Porsche 911 1986
Porsche 911T 1972Uddel
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Zier er strak uit
_________________________________________ Mooi Spul
|
28 feb 2011 23:44 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Ziet er idd erg mooi uit!
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
01 maart 2011 11:08 |
|
|
TonD
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Ben er nog niet helemaal uit... Het "strakke" is mooi, maar de spacing tussen de letters is niet 't zelfde als op een echte plaat en daar stoor ik me dan weer aan. Collega van me zei vandaag "Lijkt wel een MX5 zo..." niet echt een compliment in mijn boek... Ik kijk het nog even aan, maar kans dat de originele plaat (met opgelegde letters) er weer op gaat is zeker aanwezig P.s. nieuwe caster blokken + plaat onder voorbumper terug geplaatst hebben zeker effect gehad op het gevoel op hoge snelheden! (hoog als in bijna 2x te hard op autosnelweg).
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
03 maart 2011 0:12 |
|
|
transaxle
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Goedemorgen. Heeft iemand toevallig het werkplaatshandboek voor de 968 op CD ?
|
03 maart 2011 12:30 |
|
|
transaxle
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Gevonden ! Bedankt
|
03 maart 2011 12:36 |
|
|
DeRRis
Porsche 911 1986
Porsche 911T 1972Uddel
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Waar als ik vragen mag
_________________________________________ Mooi Spul
|
03 maart 2011 20:06 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
04 maart 2011 1:28 |
|
|
DeRRis
Porsche 911 1986
Porsche 911T 1972Uddel
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Thanks
_________________________________________ Mooi Spul
|
04 maart 2011 2:38 |
|
|
TonD
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Race for Fun is overgenomen door QuickFit, laten je niet eens meer uitstappen voor de auto de lucht in gaat Zie video...
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
06 maart 2011 23:51 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
grinnik
het doel heiligt de middelen
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
07 maart 2011 1:01 |
|
|
TonD
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Zeker weten, en ik zat heerlijk hoor En die V10 lag er eigenlijk best snel in! http://tinypic.com/player.php?v=r2ubd5&s=7
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
07 maart 2011 1:22 |
|
|
DeRRis
Porsche 911 1986
Porsche 911T 1972Uddel
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Zo mijn koplampen gaan ook weer naar beneden. Uiteindelijk bleek het het relais te zijn. Zijn trouwens geen goedkopen dingen die relais maar ebay heeft weer uitkomst geboden
_________________________________________ Mooi Spul
|
08 maart 2011 20:23 |
|
|
TonD
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Bedankt voor de reminder, moet nog op zoek naar een interval relais voor m'n ruitenwissers. Zo rond de 30 euro gok ik zo. Goedkoper dan DME relais iig
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
08 maart 2011 21:52 |
|
|
Paris
968, bj. 1994
Ex. 924S / 924 (3x)Amersfoort
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Vraagje: Sinds gisteren (tenmiste toen viel het me op) krijg ik een vibratie door mijn 968 heen als ik boven de 4000 rpm uit kom. Daar onder rijd ie normaal... Ik heb het vermoeden dat dit met de VarioCam te maken heeft. De vibratie is een beetje vergelijkbaar met het gevoel dat je krijgt als je balansassen niet goed op timing staan (moet je maar net eens mee gemaakt hebben)... De vibratie blijft ook aan tot aan de toerenbegrenzer en geeft ook het gevoel dat ik vermogen mis. Al had ik dat gevoel van gebrek aan vermogen ook toen ik de balansas timing in mijn 924s niet goed had staan De auto is zeer recentelijk nog bij PCL geweest voor een grote beurt en VarioCam check. Daar was alles goed bevonden, maar toen had ik ook die vibraties nog niet... Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
|
19 maart 2011 12:50 |
|
|
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
De variocam "verzet" de timing bij 1500 toeren en gaat weer terug bij 5000 toeren. Rond de 4200 toeren werkt het dual resonance system, hoewel dit nooit het blok in onbalance zal brengen. Heb je geen vermogens verlies?
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
|
19 maart 2011 16:12 |
|
|