Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:02

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
cayenne luchtvering vraag 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht cayenne luchtvering vraag
kan iemand mij antwoord geven op de volgende vraag:

ik wil graag rijden met de vering op de laagste of lagere stand.....maar als ik de autovering lager zet, dan gaat deze weer naar omhoog zodra je gaat rijden.

groeten,

michel

09 maart 2011 15:56
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht Re: cayenne luchtvering vraag
De allerlaagste stand is het beladungsniveau......staat ook in je display als je er voor kiest....die zal ie altijd na een hogere snelheid dan 15 km per uur naar de normale stand terugzetten....

Zelf heb ik dus altijd de KJN in de een na laagste stand (sport).....daar blijft ie in staan...het is zelfs zo dat een KJN altijd boven de 200 km per uur deze stand automatisch inzet...

De verkopers zullen in een showroom altijd het beladungsniveau kiezen...dat staat wat stoerder...ipv de hoogste.

09 maart 2011 16:49
Profiel
PorscheForum Rookie
john, bedankt voor je snelle reactie, maar hoe kun je de laagste of lagere stand behouden tijdens het rijden? als jou cayenne dit wel kan?
graag ee tip :cheers:

09 maart 2011 18:40
Profiel
Forum Admin
Cayenne
eenmaal in de een na laagste stand blijft ie constant staan.... niet de allerlaagste

09 maart 2011 18:48
Profiel
Moderator
PF #57
of niet harder dan 15 km/u rijden. blijft hij netjes in de laagste stand staan. :wink: Maar het lijkt me niet goed om 120 te rijden met je auto in de beladingsstand... :idea: ik zou er dus maar niet aan klooien...

09 maart 2011 20:09
Profiel
PorscheForum Rakker
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo S
Montfoort
Misschien heb je hier wat aan.

http://www.porscheshop.co.uk/acatalog/p ... rades.html

Succes

09 maart 2011 21:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
KJN is geen sportwagen maar een huifkar. Live with it.

09 maart 2011 21:56
Profiel
Bij Mercedes doen ze dat in de software....

09 maart 2011 23:11
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
In de sneeuw deed ik 'm lekker in de hoogste stand (bij inparkeren in sneeuwwalletjes). Maar ook die gaat bij sneller rijden weer terug naar één na hoogste stand. Blijft idd. een SUV. :wink:

10 maart 2011 0:48
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Waarom wil je dit? Ik neem aan puur optisch? Vind dat eigenlijk helemaal niet bij een KJN/SUV passen. Onze XC70 staat ook iets van 12 cm hoger dan een V70 en ik vind dat juist wel stoer. Tevens handig met verkeersdrempels, stoep etc. Tevens dacht ik dat het voordeel van een SUV o.a. de hoge zit was... :roll:

10 maart 2011 11:46
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
+1, Ik overweeg na onze Espace ook een SUV ivm hoge zitpositie, grotere bodemvrijheid, 4 x 4, etc.
Waarom een hoge auto aanschaffen om em daarna zo laag mogelijk bij het wegdek te brengen? :uh:
Is dan een Panamera geen optie?

10 maart 2011 13:15
Profiel
PorscheForum Rookie
heren,

allereerst ik vroeg om hulp en niet om meningen, met alle respect!
als ik een cayenne wil verlagen, dan is dat toch mijn keus?

als de cayenne boven de 200 wel naar de laagste stand gaat, dan betekent dat de computer dit dus wel regelt en er geen schade onstaat aan het systeem, dus mijn overweging is nu om een dure chip/module te laten installeren om deze stand vast te zetten.

ook in de laagste stand is het nog steeds een hogere instap auto :mrgreen: :res: voor alle hulp/tips.

@ davywag1 na jou link , heb ik meerdere modules gevonden die dit kunnen regelen, thanks

10 maart 2011 14:58
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Michel, ik zie dat je net 24 uur actief bent op dit forum, dus dan kun je ook niet weten dat velen van ons hier vaak een mening over van alles hebben en die ook graag ventileren, ... mijzelf incluis. :wink: Dat is ook de charme van een forum denk ik en soms kom je zo ook tot goede ideeën. Als we daarmee stoppen wordt het meer een helpdesk... :roll:

Maar goed, het is inderdaad jouw KJN en als je hem wilt verlagen ga lekker je gang, past ook wel bij jouw Gemballa look. Schijnt meer vraag naar te zijn en inderdaad dus ook modules en verlagingssets:

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het er niet mooier van worden en vind het eigenlijk het doel/image van de auto een beetje voorbij schieten (bandjes lijken me ook niet geschikt voor off-road of sneeuw) Maar goed, dat wist je al en op die mening zat je niet te wachten! :lol:

Succes.

10 maart 2011 16:24
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
michel-pct schreef:
als de cayenne boven de 200 wel naar de laagste stand gaat

Lees nog even terug :wink:

--- EEN NA LAAGSTE STAND ---

10 maart 2011 16:57
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
michel-pct schreef:
kan iemand mij antwoord geven op de volgende vraag:
ik wil graag rijden met de vering op de laagste of lagere stand.....maar als ik de autovering lager zet, dan gaat deze weer naar omhoog zodra je gaat rijden.

michel-pct, die vervolgens schreef:
allereerst ik vroeg om hulp en niet om meningen

je vroeg helemaal niks. je schreef dat je antwoord wilde op een vraag die je vervolgens helemaal niet hebt gesteld. Tja, dan krijg je er dus gratis meningen bij... :idea: :wink:

10 maart 2011 21:05
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Ik zou idd. Niet mijn luchtvering aan laten passen..hij is gewoon helemaal zoals ie moet zijn...Verder is het een forum....en dat blinkt uit vanwege de verschillende meningen, gaaf toch.

10 maart 2011 21:16
Profiel
PorscheForum Rookie
:bang: haha jullie hebben gelijk, meningen horen in een forum.......

bedankt voor alle reacties :thumleft:

ik ga me verdiepen in de verlagings modules .

11 maart 2011 11:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 928 4.7i Lotus Esprit Turbo 2.2
Amstenrade, Zuid-Limburg
Hoi,

Via de boordcomputer verlagen is mogelijk. Je kan per stand de hoogte laten calibreren van het voertuig. Ik heb dit vaker gedaan bij Range Rovers. die hebben op de assen gewoon 4 potmeters zitten die de hoogte doorgeven aan de borodcomputer.

"Quick and dirty" method, is gewoon de stangetjes verlengen, zodat je de auto zelf in alle standen lager hebt. nettere methode is de vering gewoon opnieuw laten inprogrammeren.

Hou er alleen wel rekening mee dat het luchtvering is. Dat wil zeggen dat verlagen niet automatisch betere wegligging betekent. De balgen zijn minder gevuld op een lagere druk en de auto zal dus niet strakker afgeveerd zijn.

Voor Range Rover bestaan er andere luchtbalgen die je dan kan wisselen, weet niet zeker of die voor een Cayenne ook bestaat.

Groeten, Ruud

16 maart 2011 15:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]