Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:52



Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
996 4s in garantieperiode met tikkende motor 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
definieer andere motor eens voor je zelf...nieuw / gebruikt/ hoeveel km enz
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


11 maart 2011 11:27
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
betreft een motor gebruikt met 60000 km op de teller...

Al kan ik dit niet controleren of dit waar is.


11 maart 2011 11:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Ik zou niets betalen.


11 maart 2011 11:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/996 C2
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Ik denk dat het redelijk aannemelijk te maken is dat het euvel aan de motor al bestond voordat jij hem gekocht hebt en niet ontstaan is in die 700km die jij ermee gereden hebt. De garantie zou je juist moeten beschermen tegen zulke enorme kostenposten.\

Zoals anderen je al aanbevolen hebben, ik zal een advocaat inschakelen. Een paar brieven waarin je advocaat wijst op de aansprakelijkheid van de verkopen zou wel eens wonderen kunnen doen. Mocht je geen zin hebben in dat juridische gedoe (wat ook zeker kosten met zich mee gaat brengen), zou ik m'n verlies nemen en meteen voor de "nieuwe" motor gaan.

Succes!


11 maart 2011 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
het lijkt me dat de handelaar het redelijk wil oplossen en geeft een voorstel met 2 opties.
Volgens de garantie moet ie het euvel oplossen en dat is ie bereid te doen.

het is voor mij moeilijk inschatten of het vervangen van de cilinderwanden etc. een afdoende reparatie is.
    Indien ja: goed.
    indien niet: als dan een complete motor vervanging aan de orde dan zou deze optie mijnsinziens geen eigen bijdrage behoeven ....


11 maart 2011 12:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Krijg je dan een nieuwe motor of een gereviseerde?
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


11 maart 2011 13:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Lezen turbocroeser :idea:


rico_9964s schreef:
betreft een motor gebruikt met 60000 km op de teller...

Al kan ik dit niet controleren of dit waar is.


11 maart 2011 13:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
ik zou voor de gratis optie gaan. Bij een ruilmotor weet je ook niet wat je krijgt dus voor je het weet zit je wellicht met hetzelfde probleem... En dan ben je nog een keer 3500 euro armer... of meer. Maar wie betaalt bepaalt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 maart 2011 13:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Ik zou het bij het desbetreffende bedrijf als volgt neerleggen: Indien jullie ervan overtuigd zijn dat het tikken weg is met het vervangen van de 2 cilinders dan doe je dat, ben je er niet volledig van overtuigd, dan zet je er maar een andere niet tikkende motor in.
Welke optie jullie kiezen, ik betaal niets, en krijg een auto terug zonder tik in de motor!!

Ik zou niet graag een niet gedocumenteerde "ruilmotor" in mijn auto laten zetten, is natuurlijk funest bij latere verkoop of inruil!!
_________________________________________
OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.


11 maart 2011 13:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Zou optie 1 nemen ovb dat ie dan ook goed is.
viaa schreef:
en niet ontstaan is in die 700km die jij ermee gereden hebt!

Verkeerde draadje viaa :wink:


11 maart 2011 13:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/996 C2
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
@bully: sorry...ik zie het nu ook. Ja al die 996 topics met motorproblemen...ik raak er van in de war ;-)


11 maart 2011 13:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
rico_9964s schreef:
Hierbij even een update.

De motor is inmiddels gedemonteerd en er blijken 2 cilinderwanden een beschadiging te hebben. Ik heb nu het volgende voorstel ontvangen:
1) Er worden nieuwe bussen/cilnders gemonteerd.
(is dit een bus in de bestaande cilinder monteren??)
2) Er wordt een andere motor in de auto geplaatst.

De eerste oplossing kost mij niets. De tweede vraagt men mij een bijdrage van Euro 3500.

Betreffende de garantie:
Dit staat hierover geschreven:
" naar keuze drie maanden of 5000km garantie op het functioneren van motor en versnellingsbak. "

Voor de goede orde. Ik heb de tik binnen 3 maanden gemeld.

Wat nu?


Is het een idee om de koop gewoon terug te draaien?


11 maart 2011 14:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Inderdaad terugdraaien die hap en voor een leuke lufti gaan.
:wink:
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


11 maart 2011 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Zou je altijd kunnen proberen voor elkaar te krijgen.
Ik zou persoonlijk al goed ziek zijn, binnen 3 maanden al gezeik met je droom-auto.
_________________________________________
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.


11 maart 2011 17:00
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
de vraag is of je de aankoop terug kan draaien als de verkoper aanbiedt om het probleem kostenloos te repareren...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 maart 2011 17:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Een andere motor zou ik niet echt een optie vinden, heeft "toevallig" een vrijwel gelijke kilometerstand :scratch: , maar er komt een ongedocumenteerde andere motor in. Zou voor mij niet wenselijk zijn.

De andere optie zou voor mij bespreekbaar zijn, maar ik zou 2 zaken aanvullend willen bespreken:

1) Verlenging van de garantie (op de motor). Weet jij hoe ze die in- en uit elkaar hebben geknutseld?

2) Aangezien één van de oorzaken van een kantelende zuiger minachting voor mechaniek is, d.w.z. gas geven met koude motor, matig onderhoud, weinig olie gereden etc, zouden de overige cilinders er wel eens bijna net zo erg aan toe kunnen zijn.
Ik zou vragen wat het extra zou kosten indien alle cilinders worden hersteld?

Succes
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


11 maart 2011 18:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Ik zou ook gewoon 6 nieuwe cilinderbussen steken en nieuwe zuigerveren. Dan kun je er normaalgesproken wel weer even tegen.
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


11 maart 2011 18:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Ik zou ook niet een ongedocumenteerde ruilmotor willen, maar wel een nieuwe garantie termijn voor de opnieuw in elkaar gezette motor.
Tevens wou ik ook de garantie dat een specialist met aantoonbare ervaring aan de auto sleutelt en alleen originele onderdelen gebruikt, ook pakkingen.
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


11 maart 2011 19:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Iedereen vast bedankt voor de reacties.

Inderdaad is t zwaar balen als je dit overkomt met je droomauto. Een auto van 40K en dan dit...

Ik ga proberen de koop terug te draaien en verder ga ik alleen akkoord met een gebruikte motor indien deze volledig gedocumenteerd is.

De optie van de bussen ga ik niet accepteren. Ik vind dit te onduidelijk en heb hier geen vertrouwen in.

Maar ik schakel eerst een advocaat in.

wordt vervolgd...


11 maart 2011 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Ik zou de motor goed laten reviseren, nieuwe cilinderbussen, distributie etc..
Je hebt dan een beter blok dan eeen nieuwe en voor de waarde van je auto is het ook niet verkeerd.Nieuwe cilinderbussen scheuren ook niet meer doordat er extra versteviging zit bovenin de cilinder. Geen vervorming meer en niet kapot te krijgen. Als je daareen beetje aan moet meebetalen zou ik het toch doen.
Een gebruikt blok zou ik niet kiezen.
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


11 maart 2011 21:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Ruilmotor van Porsche kost een mille of 12 excl. installatie. Zie: klik (PDF!).
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


11 maart 2011 21:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Nog is een belrondje gedaan.

Dit probleem doet zich bij meer 3.6 motoren voor. schijnt altijd de rechterbank te zijn. De oplossing met bussen is een goede oplossing.
Kan zelfs nog eenvoudiger (honen, polijsten) maar dat is afhankelijk van de beschadiging.

Omdat mijn vertrouwen in deze handelaar 0 is (er kloppen meer zaken niet..) heb ik aangeboden om of de hele koop terug te draaien of een creditnota van hem te ontvangen.

Ik laat het probleem dan elders oplossen en gelijk de hele motor doen (IMS, RMS, etc)

Bedankt voor alle tips van 1ieder


12 maart 2011 13:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Ben benieuwd wat je voor elkaar krijgt. Wat vind je advocaat ervan?


12 maart 2011 15:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Nine-eleven schreef:
1) Verlenging van de garantie (op de motor). Weet jij hoe ze die in- en uit elkaar hebben geknutseld?

2) Aangezien één van de oorzaken van een kantelende zuiger minachting voor mechaniek is, d.w.z. gas geven met koude motor, matig onderhoud, weinig olie gereden etc, zouden de overige cilinders er wel eens bijna net zo erg aan toe kunnen zijn.
Ik zou vragen wat het extra zou kosten indien alle cilinders worden hersteld?

Succes


Dit lijkt mij een goed advies, zou mijn optie zijn.
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


12 maart 2011 15:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
on-topic:

Citaat:
Ik laat het probleem dan elders oplossen en gelijk de hele motor doen (IMS, RMS, etc)


Dan zal het sowieso meebetalen worden. Wel mooi als je er onderdelen voor terugkrijgt die een update hebben gehad. ideaal situatie heb je straks een veel betere Porsche bij relatieve kleine of geen extra investering. Succes! (vergeet foto's en documentatie van ingrepen niet, bij veel specialisten of dealers willen ze deze prima voor je maken tijdens de werkzaamheden)

off-topic:

Citaat:
996 heeft 2 blokken met ieder 3 cilinders, die bovendien 'gepaard' zijn. Vervanging van 1 cilinder betekent dus meteen vervanging van 6 cilinders.


Vandaar mijn reactie. Dat is wat ik bedoelde en omschreef in mijn reactie: Ik vind het vreemd dat er een ruilblok of nieuw blok gemonteerd moet worden bij 1 of 2 kantelende zuigers. Ik was er verbaasd over dat dit een serieus alternatief is.
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


13 maart 2011 1:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.