Re: rrrrrrrrrrrrammeltje in 993 motor
hey mensen,
de porsche staat ondertussen bij speedservice, is vandaag volledig nagekeken en hier de bevindingen :
- Rubbers voorste draagarmen erg slecht, ingescheurd. Veschillende opties, hele nieuwe draagarmen, aleen de rubber bussen vervangen voor weer originele of voor speciale teflon bussen.
-remschijven en remblokken voor kant zullen op korte termijn vervangen moeten worden.
-De koppeling gaat erg zwaar, niet meteen maar komt er wel aan dat deze vervangen moet worden incl drukgroep en lager.
- er was ook schade geweest rechtsvoor en achter, maar hiervan wist ik dat deze panelen hersporten waren, aan de ophanging was niets te zien.
Nu enkele vraagjes aan jullie
over het rammeltje zei hij precies niets, dus dit zal ik nog eens extra navragen
de voorste draagarmen dus, moeten in orde gemaakt worden, wat stellen jullie voor om te doen ?
de remschijven en blokken vooraan, op korte termijn vervangen worden, dan kan ik dit best in een keer mee laten doen denk ik, ik was toch ook van plan om eens de remolie te laten vervangen, ik had gedacht ooit mss de remmen van de turbo er onder te steken, nu weet ik niet echt of dit nodig is en of ze echt beter zijn
ook had ik al gedacht aan stalen remleidingen te monteren, zouden beter zijn ?
ik heb wel gehoord dat ze daar op de belgische keuring niet zo mee lachen, omdat het niet 'origineel' is, nu een truukje hiervoor zou zijn om een soort rubber er over heen te doen zodat het staal niet opvalt, goed idee of niet ?
de koppeling kan ik mijns inziens nog even mee wacht precies, weet niet of dit wel goed is om hier ook mee te wachten
als ik dit ook laat vervangen is er dan iets te doen met een lichtgewicht vliegwiel of iets dergelijks ? (gewichtsbesparing ? :p )
welk effect heeft dit dan eigenlijk ?
Al bij al geen slechte koop gedaan lijkt me
thanks !
matti993