Auteur |
Bericht |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 1969 project R op mijn manier
jij bent wel een tovenaar met staal hoor Ronaldinho, ben zelf (ook ) meer van het kaliber "wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen"
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
09 maart 2011 10:07 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ik kan niet lassen (althans niet goed genoeg) en heb ook niet de beschikking over de juiste faciliteiten; ik ga er niet eens over nadenken dit zelf te maken en volgens mij heeft dit niets met arrogantie te maken. Vroeger deed ik echt alles zelf (mijn kennis ligt dan weer op bouwkundig vlak) en ik heb dan ook altijd eelt op mijn handen gehad en dat is echt niet van het rukken maar mijn tijd is steeds kostbaarder en dan maak je keuzes.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
09 maart 2011 10:09 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 1969 project R op mijn manier
ieder zijn ding en tsja, kan gewoon goed bellen
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
09 maart 2011 10:16 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Tsja ik kan gewoon goed rukken...
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
09 maart 2011 11:01 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: 1969 project R op mijn manier
kan je niet met links bellen dan
|
09 maart 2011 11:02 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: 1969 project R op mijn manier
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
09 maart 2011 13:20 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
09 maart 2011 13:23 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: 1969 project R op mijn manier
kgaat vd week effe langs seffe neuzen
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
09 maart 2011 13:31 |
|
|
Krimson
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966Zuidlaren
|
Re: 1969 project R op mijn manier
porno it is...!
Ga zaterdag even kijken bij Hofman in Leek. heb 2 a 3 potentiele kanditaten gezien voor net zo'n project. ga even checken of ze echt beetje hard zijn (niet teveel roest zeg maar...) het is echt een virus
_________________________________________ Everything is gone be okay in the end and if it's not okay. It's not the end!
|
09 maart 2011 13:36 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Pijpje tussen de oortjes van de domstebe doen wij met aluminium buis. Overigens verbaas ik me wel over de reacties dat 30 euries al teveel is voor dergelijke 'producten'. Daar kun je zelf echt niet voor gaan lopen prutsen en als je geen zetbankje hebt moet je er niet eens aan beginnen, dan krijg je de 90 graden hoeken nooit goed. Op de totale projectkosten van een dergelijke operatie gaat die 30 euri's helemaal nergens over.
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
Laatst bijgewerkt door 911_2.2T op 09 maart 2011 14:01, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 maart 2011 13:55 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Zo ver ben ik nog niet maar dat klinkt in elk geval goed. Ik heb net ook al even stuurtjes gekeken. Momo prototypo en dan in 37cm (dus wat groter want dat geeft beter zicht op je instrumentarium) en dan afgewerkt in leer of alcantara. Leer vind ik wat beter passen maar alcantara geeft wel een hele goede grip.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
09 maart 2011 14:01 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ben jij dan ook al aan het rondbellen voor een body ...? Laten jullie nog wel wat voor mij liggen als de Vee klaar is? En als er dingetjes zijn die ik met mijn lichamelijke beperking (kan niet lassen en bellen tegelijk) voor je moet maken dan kan dat ..... als ik niet aan het stenen sjouwen of aan het bellen ben.
|
09 maart 2011 14:02 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 1969 project R op mijn manier
'k heb 'm maandag avond uitgebreid bewonderd
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
09 maart 2011 14:03 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Jammer; dat wist ik ff niet Jeroen, anders was ik ook nog ff langsgekomen, hadden we gelijk ff kunnen bijpraten.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
09 maart 2011 14:05 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Hoe wil je de domstebe uitvoeren functioneel of zuiver ethisch. Wil je hem functioneel maken dan wil je exacte passing (wellicht lichte spanning) en dan maak je hem van bijvoorbeeld 2,2 cm stalen buis (voor de stevigheid) met aan weerszijde twee stangkoppen. Dat alu buisje doet op dat vlak niet zo veel lijkt mij. Verder moeten bij toepassing van het alu buisje de steunen perfect haaks op de binnenschermen gelast worden anders past hij er niet mooi tussen. Stangkoppen kan je ook onder een lichte hoek fraai monteren. En prutsen hoeft niet hoor, doen we dus ook niet, zetbank ook niet. Je pakt rechthoekig stalen koker en slijpt daar de steuntjes uit. Zijn deze steunen ook van gemaakt lijkt mij. En de kosten zijn het inderdaad niet maar ik neem aan dat je toch iets in elkaar wil zetten wat mooi bij elkaar past. Zo zie je maar 1 oplossing en 100 gedachten....
|
09 maart 2011 14:23 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Het is uiteraard de bedoeling dat hij functioneel wordt (hij krijgt geen boulevard te zien zeg maar ).
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
09 maart 2011 14:30 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 1969 project R op mijn manier
We gaan het eerst met Aluminium proberen i.v.m gewicht, als dat niet werkt wordt hij van staal. (En ja, de oortjes staan er goed op en de stang past ertussen) Bij porsche deden ze ook geen stangekoppen in de buis, dus dat doen wij ook niet. Desnoods even een krikje ertussen om het onder spanning vast te zetten
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
09 maart 2011 14:35 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
@ Wouter - Ik moe(s)t al bij de les blijven met Alex z'n foto's in dit topic, maar nu maak jij er helemaal 'n feestje van Elke Euro telt natuurlijk Maar dit bedrag weegt zeker niet op tegen zelf gaan lopen zoeken, proberen en produceren .. of je moet echt niets anders op de prioriteiten lijst hebben staan ...
|
09 maart 2011 15:10 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Weet ik eindelijk wie Alex is
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
09 maart 2011 15:25 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: 1969 project R op mijn manier
edit: succes met het project! Ben benieuwd!
Die kelkjes zitten toch gewoon op de carburateurs? Zit toch geen injectie op dit oudje van die foto's? (zal volgende keer even nauwkeuriger teruglezen).
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
Laatst bijgewerkt door Justin op 10 maart 2011 22:05, in totaal 2 keer bewerkt.
|
10 maart 2011 14:13 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Het zijn geen carburateurs maar throttle bodies enne deze witte 911S wordt een IROC replica en is NIET mijn auto.
Zojuist het juiste plaatdeel tussen de achterzitjes (versnellingsbaktunnel) weten te bemachtigen bij Van Kessel.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
10 maart 2011 14:34 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 1969 project R op mijn manier
De witte is de nieuwe aanwinst van 58GT Zou het een 993 motor zijn Zal wel gaan vliegen in de '74 body
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
11 maart 2011 10:42 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Ja, het is een 993 blokje maar dat wist jij vast wel. Marcel had nog wat moois binnen; een Momo Prototypo in 37 cm doorsnede i.p.v. 34 cm en dan in combinatie met een quick-release hub. Dat gaat hem dus absoluut worden voor mij want ik vind dat wel een leuke diefstalbeveiliging en de grotere diameter geeft dus beter zicht op je instrumentarium. Je kunt ze in leer of alcantara krijgen en dan nog flat of dished. Ik ga voor flat uiteraard maar ben nog niet uit leer of alcantara; leer vind ik authentieker maar alcantara geeft wel een hele fijne grip.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
12 maart 2011 10:38 |
|
|
Niels
|
Re: 1969 project R op mijn manier
als het goed is, is flat een beetje dished, 1 cm. Is net wel mooi. Ben ook nog wel te porren voor een quick release hub, goede oplossing
|
12 maart 2011 10:50 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: 1969 project R op mijn manier
alcantara is wel heel mooi maar 1 x een vette vinger of hand (al is het maar zonnebrandolie) en het staat vereewigd in je stuurtje
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
12 maart 2011 12:37 |
|
|