Auteur |
Bericht |
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak
Vanmorgen met veel zin weg gereden om te beginnen met het monteren van de 2 carterhelften , met alles wat er in hoort. Als eerste weer alle tapeinden geplaatst , daarna de drijfstangen op de krukas gezet. Toen ik wilde beginnen met het plaatsen van de lagerschalen in het carter kwam ik tot de ontdekking dat de tussenaslagers niet geleverd waren . Shit wat nu , als eerste speedservice gebeld of hij ze toevallig op voorrraad had . Niet dus , toen Pelzer in kerkrade , de bock in heijthuisen en P&P in roggel geprobeerd . Allemaal niet open of niet aanwezig . Om niet de rest van de dag stom te hoeven kijken ben ik maar begonnen met het plaatsen van de klepsteelrubbers en de kleppen in de koppen . Daarna de zuigerveren al vast op de zuigers gezet en de nokkenassen in de huizen geplaatst. Zodra de tussenaslagers binnen zijn ligt wel alles al in hapklare stukken klaar om gemonteerd te worden. Nu zal het in elkaar zetten wel redelijk vlug klaar zijn , ermee rekening houdend dat martin maar tot 20,00 uur op de zaak is komende week verwacht ik volgende week zaterdag. Dan zullen er ook weer nieuwe foto`s zijn .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
12 maart 2011 20:51 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Afgelopen zondag weer verder gegaan met het schoonmaken van de opbouw delen van het blok . Zoals de inlaat spruitstukken Verder zijn alle delen die geel verzinkt horen te zijn en opnieuw te verzinken zijn gedemonteerd , zoals beugeltjes , poelies , klemmen ed. Deze zijn naar de verzinkerij gebracht , ivm met drukte kan dat wel 2 weken duren eer ik het terug heb . De andere stukken zoals de brandstofslangen die aangeslagen waren zijn schoongemaakt , in de fertan gezet en gespoten in een kleur die lijkt op het geel verzinken . Vandaag nog even een paar uurtjes naar martin . Daar heb ik de krukas en de tussenas geplaatst , daarna de helften weer op elkaar gebout. Tussendoor nog even geholpen met een tussenbak van een nissan. . Zaterdag weer verder.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
15 maart 2011 22:28 |
|
|
bully
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Gaat lekker Danny
|
15 maart 2011 22:34 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
wordt weer een nieuw blokkie
|
16 maart 2011 14:18 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Vandaag lekker grote stappen voorwaarts . Als eerste maar even de opstaande rekening betaald van de lagers , zuigerveren en keerringen . Toen we daarna wilden beginnen kregen we telefoon van een vriend van me welke een garage bedrijf heeft wat achter het revisiebedrijf ligt , en daar tevens mede eigenaar van is. In dat garage bedrijf hebben ze van de week in gebroken om 12 uur s`nachts toen mijn vriend net 2 minuten weg was . Hiervan kreeg hij een melding van de alarmcentrale en en is via de achterkant terug gegaan . De inbreker was nog binnen en ze kwamen elkaar tegen bij de opgebroken achterdeur , waar de inbreker hem opwachte met het ijzeren gedeelte van een pikhouweel en op mijn vriend wou inslaan. Zelf had hij een maglite en kon de aanval afweren en zelf op de inbreker inslaan met de lamp. De uitslag : hoofd inbreker 0 - maglite 1 . De inbreker werd daarna door de door de alarmcentrale gealarmeerde politie ingerekend , wel even via het ziekenhuis omdat hij toch wel erg veel bloed verloor. Gelukkig is de wet veranderd , waardoor je als eigenaar niet ook in de boeien wordt afgevoerd . Nu heeft dat stuk tuig aangifte gedaan van mishandeling . Het moet niet gekker worden , je kan nog beter een paar keer doorslaan en hem in het kanaal gooien . Na de koffie weer terug en aan de montagetafel , en de door en door bouten gemonteerd. Vervolgens begonnen met de zuigers , in de tussentijd heeft martin de cylinders gehohnd . Om dat ik de sleutel van het pand gekregen had van martin kon ik lekker doorwerken toen hij weg ging om 1 uur . De cylinders geplaatst en de dekhoogte gecontroleerd , toen de koppen er op . Daarna kant voor kant de nokkenashuizen en kettingkasten gemonteerd en de kettinggeleiders in het blok geplaatst . Die in de kettinghuizen zet ik pas als ook de kettingspanners er in komen . De nokkenassen zitten er ook in en zijn afgedicht op het huis. Jammer genoeg heb ik van vandaag geen foto`s . Ik was vergeten dat de batterijen van het foto toestel nog in de lader zaten Deze week de tuimelaars plaatsen , nokkenassen op tijd zetten en de kettingspanners monteren . Dan is het blok klaar en kunnen de aanbouwdelen er weer op .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
20 maart 2011 3:05 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Gisteren ochtend zag het blok er zo uit : . Als eerste de kleppen gesteld en de nokkenassen vastgezet op moment , toen konden de kleppendeksels en kettinghuisdeksels geplaatst worden. Het blok zelf is dus klaar . Nu kon ik beginnen met de opbouwdelen , voor zover het kon zonder de delen die nog in de verzinkerij liggen . De dynamo / koeling met de kabelboom vanaf de dynamo zit er op . verder is al een gedeelte van de motorbeplating vastgezet . De inlaat spruitstukken en de kap voor de koeling liggen er gewoon los op. Daarna uitgezocht wat ik nog aan onderdelen waar heb liggen en dit moet komen. Toen ik de deur dicht trok gisteren zag het er zo uit : Ik hoop toch echt dat de verzinker dinsdag klaar is . Dan is het blok zoals het er uit ziet zaterdag klaar . Dan kan het vliegwiel er af om verder af te draaien en kan ik beginnen met de versnellingsbak. Voor die heb ik ongeveer 2 weken nodig en dan inbouwen . De prognose is dat ik met pasen weer kan rijden .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
27 maart 2011 18:36 |
|
|
bully
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Gaat lekker Danny, ziet er top uit
|
27 maart 2011 19:12 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Vrijdag middag met volle moed naar de verzinkerij , was de toko al op slot , ik word langzaam goed ziek van die kerel . Dus zaterdag weer niet verder met het opbouwen . Ik heb toen maar even het blok van de motorsteun getakeld om het vliegwiel er af te kunnen nemen . Om toch nog iets te doen te hebben ben ik maar aan de versnellingsbak begonnen . Met een beetje gezond verstand en wat technisch inzicht is me dit ook gelukt . Eigenlijk zou dit het werk voor martin zijn maar die moest met zijn dochter weg . Het meeste van de bak is uit elkaar , muv van de primaire as . Dit staat nog in de bankschroef met een briefje erbij . Heeft martin morgen ook een verrassing als hij morgen binnen komt. Het huis en een deel van de tandwielen zijn in de wasmachine geweest en zijn schoon. Voor het huis geldt voor mij : schoon is niet genoeg. Dit heb ik mee naar huis genomen en ben verder gaan poetsen , met dit resultaat : Daarna ben ik verder gegaan met het uitlaatsysteem . De dempers en verbindingspijp zijn ontroest en in de fertan gezet . Dit spoel ik er morgen weer af en worden dan in de hittebestendige lak gezet . Vandaag nog even achter in de werkplaats geweest , daar heb ik de warmtewisselaars ontvet en 1 blank gemaakt . Toen was de staalborstel voor op de boormachine op , dus nummer 2 moet wachten tot morgen.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
03 apr 2011 19:28 |
|
|
bully
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Ouwe poetsert , ziet er weer goed uit
|
03 apr 2011 19:58 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Ik doe ook altijd mijn scheiding netjes met behulp van een spiegelende bak. Ziet er goed uit allemaal!
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
03 apr 2011 20:52 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
De afgelopen week ben ik vooral bezig geweest met het monteren van alle klein spul op het blok . Wat zit er toch een hoop opgeschroefd. Woensdag heb ik het ventilatorrad onder handen genomen , zoals eerder in dit topic was te zien dat die uitgesleten was daar waar de poeliehelft er op zit. Eerst voorzichtig de sleuf die uitgesleten was gelast . Voor die gene waar dat ook bij nodig is , zorg voor massa vlak bij het te lassen deel , anders gaat het mis en brand het rad weg . Dit is namelijk van magnesium. Vervolgens heb ik Vrijdag een astap gedraaid waar het rad op in te spannen was , dit geheel weer in de draaibank gezet en de ronding terug op maat gedraaid. De vlakken met een klein slijptolletje opnieuw op maat geslepen. Daarna het ding mee naar huis genomen om te poetsen . Gisteren begonnen met het verder opbouwen van het blok met de motorsteun , ventilatorrad en de warmtewisselaars. Vandaag verder met de uitlaat en de laatste motor beplating. Het enige wat nu nog moet gebeuren aan het blok is ,: vernieuwen van de O-ringen van de injectoren en het plaatsen van het luchtfilter. Omdat foto`s meer zeggen dan woorden : Nu moeten we alleen nog van dit een versnellingsbak maken Het einde is in zicht , dan kan ik weer
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
10 apr 2011 17:55 |
|
|
bully
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Danny
|
10 apr 2011 18:33 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Je kunt wat mij betreft echt trots op jezelf zijn
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
10 apr 2011 19:15 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Super klus Herken de 3 electrische aansluitingen nog onder de electrische ventilator: 1 witte en 2 zwarte (temp. voeler en 2 sensoren op vliegwiel). Neem aan de temp. voeler al de 'nieuwe' uitvoering heeft met 2 aders, dwz ook massa
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 apr 2011 18:31 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
ik zou dat blok lekker in de huiskamer zetten
|
12 apr 2011 19:56 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
kom jij me dan lekker door de ardennen duwen als ik wil gaan rijden?
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
12 apr 2011 20:40 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
geen probleem loop wel 1 op1 en de acceleratie zal je tegen vallen motor ziet er fantastisch uit
|
12 apr 2011 21:49 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Wat pak je dit goed aan!
_________________________________________ Wim
|
12 apr 2011 21:52 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
De afgelopen week stond in het teken van de afronding . Dat betekend alles nog een keer na lopen en controleren of alles vast zat . De pakkingen van de injectoren zijn vernieuwd . Bij het opspannen van de V-snaar zag ik dat deze erg schuin liep. Dus de dynamo weer uitbouwen en uit het koelhuis persen . Toen de poedercoat laag in passing van de dynamo weggeschuurd , de dynamo ging er nu meer dan een halve cm dieper in . Nadat alles weer op zijn plek zat , stond ook de V-snaar goed. Maandag avond is Martin begonnen met de bak . Alle synchromesh ringen zijn vervangen als ook een rollager . Bij het monteren van de schakelstangen sneuvelde een lagertje van een schakelstang . Dus op Dinsdag bestellen en op Woensdag inbouwen. Na dat de versnellingen waren afgesteld kon de bak op het blok en de koppelingsgaffel gemonteerdd worden . Morgen avond nog de gasstang monteren en bakolie in de bak. Om een uur of 7 morgen avond komt het huwelijk . Dus met een beetje geluk is alles zaterdag tegen de middag klaar. Mocht dit lukken kan ik hem zaterdag middag weer op de weg loslaten om opnieuw in te rijden. Als het tijd technisch lukt wordt de eerste rit richting Vlijmen , maar beloven kan ik niets . Daarom heb ik me ook nog niet aangemeld , maar op 1 auto zal het wel niet aankomen .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
21 apr 2011 18:14 |
|
|
Michel Vaillant
993 C2 '95, Ex BMW 525e '83, Ex 911 3.2 cabrio '86, Ex TR6 '68, Ex Peugeot 505 Gti, Ex Kever 1200 '72, Ex Opel Rekord '70, Ex Golf I '78, Ex Peugeot 504 '76Amsterdam
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
wat een topklus man! en wat een geduld! nou heb ik dat ook aardig maar zoveeeel?
|
21 apr 2011 19:29 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
21 apr 2011 22:50 |
|
|
Carrera80
Carrera 3.2 uit 84
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Held!
|
22 apr 2011 10:16 |
|
|
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Dannyl, petje af , dit zullen velen jouw niet nadoen
_________________________________________ Less is more !
|
22 apr 2011 15:29 |
|
|
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Briljant Ik zou er ook wel een in de huiskamer willen
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
22 apr 2011 17:12 |
|
|
Sandman
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupeAan de Maas
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Mooie klus Diep
_________________________________________ Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
|
22 apr 2011 17:23 |
|
|