Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:19

Antwoord op onderwerp  [ 246 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Folie verklikkers op dashboard klokken - nieuwe platen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Folie verklikkers op dashboard 964
deepee schreef:
@ arjan: best leuk dat iedereen zo begonnen is, maar wat vandaag aan/voor jouw auto gebeurt is toch ook net wat anders dan wat 10-20 jaren terug gold voor jouw eerste autootje

Was maar een loze opmerking, in mijn 20'er jaren hield ik me bezig met Harley's en ipv petjes had ik iets te veel haar. :wink: Auto's boeide me toen totaal niet.......buiten het ouder worden wel het eea veranderd, aan interesses maar ook aan haar :mrgreen:

13 maart 2011 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Eindhoven
Precies DP, en daarom zou ik het dan ook graag af willen sluiten. Trouwens, wat betreft het volledige bedrag teruggeven: ik had je zelfs voor koop dit al gegarandeerd, ik had het ook aangeboden nog voordat je advocaat om de hoek kwam kijken (op 3 februari per e-mail, kijk het maar zelf na. Pas op 9 februari gaf je per e-mail aan een etentje te hebben op 11 februari met je advocaat en hem op de zaak te zetten). Je begrijpt natuurlijk dat ik in eerste instantie je akkoord wilde hebben voor deze actie en ik de platen terug wilde. Maar aangezien je dat weigerde, zelfs retourzenden na ontvangst van betaling, heb ik besloten met of zonder je akkoord de betaling te verrichten, want ik wilde er een punt achter zetten.

Of ik hiermee nu juridisch sterk sta of niet, dat is niet eens interessant. Ik heb daar eigenlijk niet eens naar gekeken, het gaat er mij om dat ik er van af wil en jou het betaalde terug heb gegeven. Met alle respect, maar je advocaat heeft daarin weinig bijgedragen. En ik ga voor dit probleem zelf echt geen juridische hulp inschakelen, dat is echt van de zotte. Daarnaast moet je toch toegeven dat je bereidheid en het openstaan voor een oplossing in de verste verte niet te bekennen was en is. Want als die er al was, dan heb ik hem vast gemist.

En nogmaals, ik heb je in eerste instantie beloofd de herstelde tellerplaten te leveren maar die foutieve scan en dan het niet-toegeven dat jij zelf de fout hebt gemaakt, heeft me doen besluiten om dit niet meer te doen, omdat ik van dat soort dingen niet gediend ben en net zo min dat je het vertrouwen in mij bent kwijtgeraakt, geldt voor mij hetzelfde richting jou. Want wat volgt erna? Nog meer ellende? Voor die schamele Euro 125,00? Nee, dank je. Daar pas ik voor. Dan denk ik inderdaad: "dan maar geen tevreden klant, maar ook geen ellenlange nasleep om pinda's". Of ik daar commercieel gezien goed aan doe, dat is mijn eigen zorg.

Einde zaak, zou ik zeggen. Nee dat zeg ik. Mijn verhaal is wel bekend.

deepee schreef:
Bottom line heb jij tijd en materiaal gestopt in zaken waarvoor je niks ontvangen hebt en heb ik spullen waarmee ik niks kan en da's voor beide jammer.

13 maart 2011 0:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 Carrera S 3.8
Ede
DeePee,
Wellicht sta je in je recht, maar ga je voor "sigarettengeld" je advocaat al op de zaak zetten :roll:
Ik vind dat zelf wel een beetje overdreven, maar ja zo denk ik er over.

13 maart 2011 0:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Citaat:
En als er forummers zijn die foto's willen zien om te kunnen oordelen
Kom maar op met die foto's.......

13 maart 2011 0:51
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bassen schreef:

Denk dat mijn (onder de 30) generatie van de golfjes is en het merendeel van het forum onder de categorie kevers valt
Kevers :?: 8) T-Fordjes bedoel je :mrgreen: :wink:

13 maart 2011 1:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Wat een azijnpisser die Deepee

13 maart 2011 11:08
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Ik zit net eventjes de foto's te bekijken op de website van D-Werx maar dat ziet er netjes uit.

En om het allemaal weer ontopic te houden.....als er nu iemand wél de juiste tellerplaten aanlevert dan zie ik wel iets in een groupsbuy. :wink:

13 maart 2011 11:19
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Mooie tellerplaten, lijkt me een goed bedrijf.
Lekker straight iig!
:thumleft:

13 maart 2011 13:11
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Had zelf al contact opgenomen met dit bedrijf, denk alleen dat het pas wat in de winter word aangezien ik de originele platen moet toe sturen voor inscannen (en tja dan kan ik zelf niet rijden)

13 maart 2011 13:15
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Volgens mij maakt het niet uit - zolang het maar 'n scan is van het soort platen dat in jouw auto zit.

13 maart 2011 13:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Afmetingen zijn toch wel belangrijk even als waarschuwing lichten enz.....

13 maart 2011 13:22
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Ja - maar of je ze nu uit 'n 89'er 964 of 91'er 964 hebt - :idea:

.. belangrijk is dat het soortgelijke zijn - ergo: tiptronic, boardcomputer etc.

Maar goed, je eigen tellers moet toch uit elkaar - voor montage van de nieuwe platen :wink:

13 maart 2011 13:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Eindhoven
Het verschil zit hem vaak niet eens in de vorm van de tellerplaten, maar vaak in wel of geen display, analoog/digitaal, etc. welke dan in de tellerplaten aangepast moeten worden. Zo komen 993 platen redelijk maar niet geheel overeen met 964 platen en zo zal er denk ik wel meer overeenkomsten en verschillen zijn tussen andere types. Daarom is aanleveren van een originele tellerplaat toch raadzaam, vanwege die kleine verschillen.

Dit geldt trouwens ook voor de geimporteerde Porsches met mijlentellers. Ik kies er altijd voor om bij conversie naar km de originele mijlenplaat te scannen en als basis te nemen en vanuit hieruit om te rekenen naar km. Ook al zou ik wel de orginele km plaat van een Europees model in het bestand hebben staan, heeft dit toch voorkeur. Het is namelijk niet per definitie zo dat de schaal in mijlen hetzelfde beginpunt heeft als die van de Europese modellen in km's. Laat die km schaal net 1 of 2 mm lager of hoger beginnen en dan (en zeker op de schaal van een Porsche) heb je een structurele en aanzienlijke afwijking van snelheid.

@ Bassen: bij jou ging het toch om het gat van de dagteller, is het niet? Ik weet het even niet zeker meer.

13 maart 2011 14:12
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
D-Werx schreef:
Zo komen 993 platen redelijk maar niet geheel overeen met 964 platen ..

Heel apart :arrow: mede gezien het feit dat de 993 tellers 'n 964.xxx.xxx.xx nummer en dezelfde aansluitingen hebben :wink:

13 maart 2011 14:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
De tellers wel maar de platen niet :idea:

13 maart 2011 14:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Eindhoven
Inderdaad :wink: Ik heb dus laatst een tekening van een 993 km plaat aangepast naar een 964 C4(?) plaat, want in deze laatste zat een dagteller. Nu weet ik niet of deze ook voorkomen bij een 993?

Laatst bijgewerkt door D-Werx op 13 maart 2011 14:39, in totaal 2 keer bewerkt.

13 maart 2011 14:28
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Ik ga ze eens naast elkaar houden .. :wink:

EDIT: zeg mij maar van welke deze zijn. 964 of 993 :?: :D

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

D-Werx schreef:
laatst een tekening van een 993 km plaat aangepast naar een 964 C4(?) plaat, want in deze laatste zat een dagteller. Nu weet ik niet of deze ook voorkomen bij een 993?

MI heeft elke 993 of 964 zonder boardcomputer 'n dag-teller.
Vandaar mijn eerder opmerking: tiptronic, boardcomputer, etc :arrow: dat maakt MI het verschil en niet het type 964 - 993 ... :wink:

13 maart 2011 14:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Eindhoven
Ah op die fiets. Hoeveel verschillende modellen zijn er dan wel niet van de 993/964? Ik weet er in ieder geval 3. Het zullen er vast wel meer zijn dan. Het zal dan met name gaan om de kilometerteller en toerenteller waar de voornaamste verschillen in zitten.

Dit is trouwens DP's 993 tellerplaatset in zilver/wit (met verkeerd toerenteller-display):

Afbeelding SPATIE Afbeelding SPATIE Afbeelding

13 maart 2011 15:10
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
D-Werx schreef:
Ik weet er in ieder geval 3.

Inkoppertje :wink: Met boardcomputer (geen dagteller in Km teller), Zonder boardcomputer (dagteller in Km teller), Tiptronic (in Km teller?) ..

Geen idee of er tiptronics zijn zonder boardcomputer-display - dan zou je al op 4 zitten - en heel mss dat de Turbo's er iets bij hebben :idea:

OFF TOPIC :arrow: met de zoektocht naar wat teller plaatjes kwam ik deze "bijzondere" 964/993 teller tegen -- DOET TOCH WEL 'N BEETJE PIJN ALS JE DAAR NAAR KIJKT -- :|

13 maart 2011 16:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Eindhoven
Je kan zien dat de tellers met de grootste zorg zijn verwijderd geweest en dat het inbouwen met de grootste precisie is uitgevoerd...

13 maart 2011 16:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Maserati QP 4.7S
0591
Je levert mooi werk. Begint toch wel te jeuken, daar die van mij ook
aan vervanging toe zijn. Snelheidsmeter/km teller is bij mij doorzichtig.

Maar jemig, wat ligt Eindhoven ver weg. Maar 's een combie ritje van maken.

13 maart 2011 17:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Cuprohr schreef:
Wat een azijnpisser die Deepee

zouden jullie zo iets in jullie porsche plaatsen en er 250 gulden voor betalen ?

de bovenste foto is dus van het eerste probleem dat d-werx enkel machinaal kon fixen en wat ik dan zelf met een cuttermesje heb uitgesneden. het uitgesneden polycarbonaat ligt nog naast de klok op de foto. op deze klok staat trouwens de merktekst "vdo" wel op de juiste plek.
het tweede probleem mbt de VDO teksten op de drie andere platen staat op de onderste foto weergegeven, met daglicht valt het nog behoorlijk mee maar met de verlichting van het dashbord aan is deze tekst bovendien ook maar half verlicht.
Ik ben dan misschien een azijnpisser maar de logo's van mijn center caps hoeven niet persé naar het ventiel te wijzen :D

@blijco: ik heb volgens d-werx dan wel geen geld om mijn porsche te onderhouden, maar een advocaat kan ik me nog wel permitteren hoor. het gaat me hier niet zo zeer om het betaalde bedrag, maar als iemand zich uitgeeft als "vakman die al honderden platen gemaakt heeft" en zo'n werk aflevert, dan eerst belooft om z'n fout te zullen rechtzetten maar nadien zijn staart intrekt, wel dan heb ik zo mijn principes.

maar goed, ik zal hier later nog wel foto's posten van tellerplaten die wel naar mijn tevredenheid gemaakt zijn. en originele zullen het vast niet worden want ik vind die zwarte vierkantjes voor elke waarschuwingslampje te fel afsteken tegen de witte platen.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

13 maart 2011 17:58
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
:shock:
deepee schreef:
..... en er 250 gulden voor betalen ?
Afbeelding

13 maart 2011 18:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
D-Werx schreef:
... Dit is trouwens DP's 993 tellerplaatset in zilver/wit (met verkeerd toerenteller-display):

Afbeelding SPATIE Afbeelding SPATIE

je ziet zo met het blote oog al dat de "VDO" tekst op de tellerplaat met het benzinepeil en stukje lager staat dan op de RPM plaat :bang:

13 maart 2011 18:09
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Pfff.... Wat een GROTE problemen heb jij zeg.... Daar is alle ellende in Japan niks bij.... :bang:

13 maart 2011 18:12
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 246 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende