Auteur |
Bericht |
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
aanpassen weggedrag 996TT
Ik rij nu een half jaar met mijn 996 TT en ben daar erg tevreden over. Uiteraard zijn er toch een aantal dingen die ik graag anders zou zien, en de belangrijkste is de wegligging. Vind hem persoonlijk nog wat te wollig, de 993TT gaf me eerlijk gezegd meer vertrouwen. Nu zou ik natuurlijk andere dempers/veren kunnen monteren, maar ik wil de grondspeling niet verlagen (wel mooi maar niet praktisch...). Zelf zit ik te denken aan verstelbare stabi's en een veerpootbrug. Heeft iemand hier ervaring mee of nog andere tips?
|
13 maart 2011 15:30 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
Ik heb onder mijn Boxster stuggere dempers en veren laten zetten en zwaardere stabilisatoren. Dat vond ik onder de boxster super goed werken. In vergelijkbare set voor een 996TT zal ongetwijfeld ook bestaan.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
13 maart 2011 15:44 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
13 maart 2011 15:48 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
Ik dacht altijd dat 996-en bekend stonden om hun uitstekende weggedrag?! Wollig...tsja. Probleem lijkt mij wel op te lossen. Succes.
|
13 maart 2011 17:18 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
Alles in verhouding natuurlijk!
|
13 maart 2011 17:24 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
Bilstein PSS10 onderstel wellicht? Heb ik onder mijn 993TT laten monteren, wereld van verschil! (nu waren de standaard dempers gezien de leeftijd ook wel toe aan vervanging). De PSS10 is overigens qua hardheid instelbaar, mooie keuze als je ook af en toe een rondje op het circuit rijdt.
|
13 maart 2011 17:30 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
Ik wil zoals gezegd de grondspeling echter niet wijzigen...
|
13 maart 2011 17:50 |
|
|
Sander911
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTSWest Maas en Waal
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
helemaal mee eens nu al drama om een vinexwijk in te komen, met van die leasers op je bumper
_________________________________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
|
13 maart 2011 18:17 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
Bekend tafereel. Je ziet ze denken: wel in een Porsche rijden, maar een beetje doorrijden ho maar (terwijl ik met 3 km/u over een drempel rijd).
|
13 maart 2011 19:40 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
En vandaar... mijn vraag om een strakker weggedrag te krijgen zonder gelijk de veren te gaan veranderen. (Andere dempers zou natuurlijk wel kunnen).
Ben dus benieuwd naar mensen die verstelbare stabi's hebben gemonteerd!
|
13 maart 2011 20:08 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
als je met wollig het 'deinen' bedoeld (bijv. op hoge snelheid). Zou ik toch richting stuggere veren van gelijke lengte zoeken(indien die er zijn).Waarom wil je de veren niet vervangen? Zijn deze heel moeilijk te demonteren? Overhellen kan je geloof ik goed corrigeren met andere stabi's (verbeter me als ik het verkeerd heb) chassis-flex kan je geloof ik corrigeren met veerpootbrug. Dus, wat bedoel je met wollig?
Natuurlijk hebben de losse onderdelen ook gezamelijke effecten. Ik heb het hier dan ook over de hoofd effecten van eerder genoemde aanpassingen.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
13 maart 2011 22:09 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
Veerpootbrug komt er sowieso, stabi's zit ik over na te denken, veren kunnen daarna inderdaad eventueel ook nog. Wat ik eerst niet realiseerde, is dat je natuurlijk stuggere veren van dezelfde lengte kunt monteren. Zal eerst eens een kostenplaatje gaan opmaken van het geheel. Bedankt voor de reacties zover!
|
13 maart 2011 22:16 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
Gewoon Bilstein B6 nemen in combinatie met je originele veren. Dikke stabi's zorgt alleen voor minder overhellen in bochten. Sowieso kun je de originele stabi's ook afstellen en evt. nog voorzien van poly bussen.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
14 maart 2011 1:09 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
Dat laatste wist ik nog niet, bedankt. Zoeken we ook even uit!
|
14 maart 2011 9:24 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
marijn, zou alleen nieuwe dempers en stabi's doen, geen poly bussen. en voor de looks natuurlijk de veerpootbrug.
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
14 maart 2011 9:47 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
Die veerpootbrug ligt al klaar, dus die komt zeker Ben al aan het informeren over de bilsteins, wordt vervolgd!
|
14 maart 2011 10:01 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
Verstelbare stabi's van H&R zijn aan te bevelen. Maar ik zou vooral mijn heil zoeken in stuggere veren en dempers gelet op jouw klacht.
|
14 maart 2011 11:41 |
|
|
Loe
GT3testelt
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
X73 sportophanging van Porsche zelf
_________________________________________ grtz,
l
|
14 maart 2011 12:27 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
X73 is ook verlaagd.
|
14 maart 2011 22:24 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
Dat dacht ik ook al... Ben zwaar aan het nadenken wat ik nu als eerste laat doen. Twijfel over of de stabi's of de dempers. De dempers zijn natuurlijk wel weer heel wat duurder, maar het effecrt zal dan ook wel een stuk groter zijn, en beter passen bij mijn 'klacht' (Zoals DS al eerder opmerkte). Allebei tegelijk wordt me wat te gortig, wil het eigenlijk ook een beetje opbouwen, blijft er wat te wensen over Heb nog even, de auto gaat over 2 weken naar de spec.!
|
14 maart 2011 23:37 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
zijn er geen 996 turbo's in je omgeving of van een medeforummer die de aanmpassingen hebben die je overweegt. Wellicht kan je dan ervaren wat je overweegt. En zo meer onderbouwde keuze maken. Of even een specialist laten rijden in je P die veel onderstellen aanpast met de onderdelen die jij overweegt. Succes!
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
15 maart 2011 21:48 |
|
|
Johndc
996mk2 cabrio en 944 Cup racerApeldoorn Oost
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
yep, ik. Fabrikaat is H&R. Veren idem. Ik heb ze wel weer in de hoogste stand laten zetten (ik denk ongeveer zelfde hoogte als bij jouw Turbo). Stand is wel enkele cm lager dan standaard voor zover ik kan beoordelen omdat ik anders continu de grond raakte. Qua weggedrag kan ik er qua vergelijking weinig van zeggen t.o.v. die van jou, omdat mijn cabrio van nature wel wat meer tordeert. Maar proefrijden mag je altijd (even ruilen ). Kunnen we een bakkie doen bij Taverne (oh nee, te dicht bij....) Groeten van je bijna-buurman, John
_________________________________________ 996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas
|
15 maart 2011 22:51 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
HiJohn, heb je ook de stabi's eronder? ben ik inderdaad wel benieuwd naar.
|
15 maart 2011 23:27 |
|
|
Johndc
996mk2 cabrio en 944 Cup racerApeldoorn Oost
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
je bedoelt de schokdempers die instelbaar zijn? Dan is het antwoord ja, net als de veren. Of bedoel je een stuurstangstabilisator? Of is er nog een ander soort dat ik niet ken (maar er mogelijk wel onder zit....). Ik heb net de factuur gezocht van het onderstel, maar die kan ik zo snel niet vinden helaas.... Er zijn destijds met het onderstel ook spacers geplaatst (verbreders waardoor wielen verder naar buiten staan) Edit: ik google net en zie dat een instelbare stabilisator wat anders is dan wat ik aangeef..... ik zoek de factuur wel op en als ik die niet vind kruip ik er wel "even" onder (ik hoop dat het lukt....)
_________________________________________ 996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas
|
16 maart 2011 0:03 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Re: aanpassen weggedrag 996TT
Euhm, een Bilstein PSS10 is ook in hoogte instelbaar, en hoeft niet noodzakelijkerwijs te leiden tot een verlaging. Mijn 993TT is wel iets verlaagd, maar dat hoeft niet. Mijn standaard afstelling is wel redelijk stug, misschien niet echt iets voor dagelijks gebruik, maar dit is met enige oefening en gevoel zelf instelbaar.
|
16 maart 2011 1:52 |
|
|