Auteur |
Bericht |
RONALD 996
porsche 996 carrera 4 cabrio
bmw x5 3.0 D
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
nee reperatie. maar heb het idee dat ze in leusden helemaal geen zin hebben in een oude auto en liever nieuwe of ``aproved`` verkopen!!!!!!!!
|
10 maart 2011 14:33 |
|
|
resto
restoNijmegen
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
Een cilinderkop is vandaag goed en morgen scheurt hij...dat is nu eenmaal jammer aan dit type motor. Volgens mij zijn het fabricage fouten die pas heel laat opspelen. Al monteer je een echt nieuwe kop loop je nog het risico dat het weer gebeurd. Volgens mijn gegevens kost een nieuwe kop al bijna 3mille.. exceptioneel duur!
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
10 maart 2011 16:45 |
|
|
RONALD 996
porsche 996 carrera 4 cabrio
bmw x5 3.0 D
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
Net resto gesproken hij gaat het regelen .,wordt dus opgehaald bij pc leusden.
|
10 maart 2011 19:10 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
Wat is dit een enorm triest verhaal. Zoveel geld uitgegeven en nu geconfronteerd worden met iets dergelijks went nooit. Bij Ferrari cs. wordt dit "normaal" gevonden, maar daarom rijd je Porsche, nietwaar!?
De reactie van Pon Leusden komt op mij erg koel over, maar staat daarin helaas niet alleen in automotive land. Causaal verband is moeilijk aan te tonen, echter dat geldt ook vice versa.
Wat zou het Pon Leusden gesierd hebben als zij in dit geval de onderdelen had doorbelast en het arbeidsloon voor haar rekening had genomen. Een paginagrote advertentie in een autoblad is duurder en heeft minder effect...
In dit geval heeft Pon Leusden de discussie gewonnen en de klant verloren (en wellicht meerdere klanten).
_________________________________________ Wim
|
10 maart 2011 20:03 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
Volgens deze site USD 1.200 per stuk (en USD 3.300 voor de X51 versie).
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
10 maart 2011 20:10 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
Mi heeft Pon Leusden verloren.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
10 maart 2011 23:05 |
|
|
bully
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
Hoezo? klik importauto waar ze geen verantwoording voor hebben...
|
10 maart 2011 23:11 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
Begrijp dit verhaal niet helemaal, men zou dit dan toch kunnen aandragen bij de fabrikant of door belasten aan DE. Heb dit zelf meegemaakt met een Opel, zelf uit DE gehaald en toen er een probleem was werd dit gewoon door Opel NL betaald. Moet idd bovenstaande opmerkingen ondersteunen, men laat zich zelf zo wel erg kennen. Maar ja men zou dan ook moeten gaan onderkennen dat er een probleem is, met een bepaalde motor.
_________________________________________ Mvg,
René
|
10 maart 2011 23:23 |
|
|
bully
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
lees je eens in in de ploftopics, zonder porscheapproved doen ze niets, zeker niet bij een auto van 12 jaar oud, het is idd geen opel
|
10 maart 2011 23:40 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
Pon heeft verloren omdat nu pijnlijk duidelijk wordt wat het ware karakter van PAG is op dit moment; puur gericht op winst met de verkoop van rommel-wagens, en totaal niet gericht op klanttevredenheid. Uiteindelijk zal dit soort internet-berichtgeving ook wel zijn effekt hebben op de verkoopcijfers. My 2 cents...
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
10 maart 2011 23:49 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
Nee, joh, wat er op internet wordt geschreven is toch helemaal niet interessant Het wordt pas een probleem als het in de krant komt te staan
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
11 maart 2011 22:48 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
M.i. is het niet zo héél moeilijk allemaal. Als partijen maar de wil hebben om tot een oplossing te komen.
Er zijn 3 opties: 1: De kop was al eerder gescheurd en dit is niet opgemerkt door PCL. 2: Door een (de)montagefout of anderszins is de kop gescheurd tijdens de motorreparatie. 3: De kop is gescheurd na reparatie.
Ad 1: In dit geval had tijdens de reparatie ook de kop vervangen moeten worden. Aangezien de boel toch open moest hebben we het dan dus voornamelijk over extra materiaalkosten.
Ad2: In dit geval zouden alle kosten voor rekening van PCL zijn.
Ad3: In dit geval zouden alle kosten voor rekening eigenaar zijn.
Helaas valt niet te bewijzen welke optie hier van toepassing is. Als PCL de onderdelen in rekening zou brengen en arbeidsloon als coulance voor haar eigen rekening zou nemen, dan is m.i. deze zaak voor iedereen netjes opgelost.
Deze oplossing berokkent PCL overigens weinig schade, want men maakt nog steeds winst op de onderdeelprijzen en de loonkostenpost incl. overhead is voor PCL lager dan het arbeidsloon wat men normaliter in rekening zou brengen.
Ik hoop dat iemand van PCL meeleest, zich realiseert hoeveel schade de gekozen handelwijze PCL heeft opgeleverd en hoeveel goodwill het PCL zou hebben opgeleverd als men een andere strategie had gekozen...
_________________________________________ Wim
|
11 maart 2011 23:00 |
|
|
bully
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
Volgens mij niemand die zich daar druk over maakt
|
11 maart 2011 23:49 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
Ik hoop dat jij dit uit zakenlijk aspect bedoeld Marcel . Maar het is toch te gek voor woorden Iemand die PorscheFAN is wil graag Porsche rijden , en zonder het over smaak , nostalgie of geld te hebben , is /was een 996 een geweldige auto . Jammer dat pon hier anders over denkt
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
12 maart 2011 1:35 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
Marcel, wat is er mis met mijn opmerking? Haal toch alleen maar aan wat jij altijd schrijft met je ontkennende benadering van dit probleem. Vervelend voor je - en vooral de TS - dat dit wéér een bevestiging is van je ongelijk.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 maart 2011 22:13 |
|
|
KC
My ride:
Cayman S 987
----------------------------
Ex 996 (m030, m220)
Ex: Boxster S,
Ex 944 TurboDen Haag
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
Iets meer on-topic...: Autofarm silsleeve http://www.autofarm.co.uk/engines/water_cooled/pricingNu inmiddels wel bij de meeste bekend. Wou deze, wellicht ultieme oplossing, toch nog even onder de aandacht brengen. t Kost wat, maar dan heb je old school (proven) nikasil cilinderwanden + een "closed dek" kop constructie. Wat naar verluidt de kans op kop problemen verkleind etc. Als de mijne ooit boem zegt zou ik zo'n dikke 3.7 upgrade wel overwegen... Anyway, success !
_________________________________________ Passie: "Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"
|
15 maart 2011 1:25 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
Problemen zijn relatief, wat voor de een een probleem is, hoeft dat voor de ander niet te zijn. We kunnen dus ook niet praten in termen van gelijk of ongelijk, iedereen kijkt er anders tegenaan Verder is het bij 'problemen' soms lastig oorzaak en gevolg uit elkaar te houden. Wat de een als oorzaak ziet, kan de ander zien als gevolg van een andere oorzaak. Apodictisch stellen dat iemand gelijk of ongelijk heeft, is niet altijd verstandig.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
Laatst bijgewerkt door erwin996 op 15 maart 2011 9:05, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 maart 2011 8:21 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
Je slaat de spijker op de kop Erwin. Het is inderdaad een feit dat alles wat er met watergekoelde motoren op dit moment mis gaat te wijten aan een 'gevoelige IMS Lager'. Echter de oorzaak van een kapot gelopen motor is bij de drie meest voorkomende symptomen volledig verschillen. Een gescheurde cylinderkop is zoals Resto terecht aan geeft inherent aan de lichtmetalen constructie en los van het rustig warm rijden verder moeilijk te voorkomen. Behalve Porsche kampen meer merken met dit probleem voor high-efficiency motoren. Gescheurde cylinderwanden hebben alles te maken met de belasting van het blok in koude toestand (torderen van het blok en/of niet goed werkend koelsysteem als gevolg van luchtbellen of olie in de koeling) En het beruchte IMS probleem is puur een probleem van een zwakke lager montering in het blok waar niet echt van vast te stellen is of het te maken heeft met het rijgedrag. Het feit dat Ronald nu met een gescheurde cylinderkop zit is een hele serieuze schade maar valt voor mij niet zomaar onder een 'gevoelige IMS Lager'. Wat de oorzaak wel is zal niet of nauwelijks aan te tonen zijn ben ik bang voor.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
15 maart 2011 13:32 |
|
|
KC
My ride:
Cayman S 987
----------------------------
Ex 996 (m030, m220)
Ex: Boxster S,
Ex 944 TurboDen Haag
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
Ja, via meerdere wegen bevestiging gekregen van hun technische know-how i.d. Op het UK boxster forum b.v melde zich een 986 S piloot met een 330 pk autofarm motor... Jummie... .
_________________________________________ Passie: "Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"
|
15 maart 2011 20:40 |
|
|
912
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
Volgens mij is Pon niet anders dan een andere dealer: alleen nieuwe auto's willen verkopen (of approved semi-new). En als je met een ouder gebakje aankomt, dan wellicht nog wat aan een reparatie verdienen maar dan houdt het ook snel op....
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
15 maart 2011 21:19 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
Wel weer bijzonder dat ze op dit moment korting geven op het onderhoudstarief voor oudere gebakjes...
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
15 maart 2011 21:55 |
|
|
912
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
16 maart 2011 20:39 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
16 maart 2011 21:48 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
zal wel er op gebaseerd zijn dat er meestal toch wel meer werk uit komt zo werkt het bij veel universeel bedrijven en goedkopere automerken bij APK. APK voor 20 euro en de rest verdien je aan het werk wat nodig is aan de auto.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
16 maart 2011 21:56 |
|
|
resto
restoNijmegen
|
Re: Mayo in mijn koelvloeistof -996- KOP GESCHEURD - kosten?
De motor is uitgebouwd en de linker kop is gescheurd.
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
19 maart 2011 16:44 |
|
|