Auteur |
Bericht |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
Dat vind ik inderdaad het voordeel van zo'n Japans kwaliteits (automaten)uurwerk: het loopt perfect, super kwaliteit en 'has no problem with harsh abuse'. Natuurlijk hebben jullie gelijk als er gesteld wordt dat dat ook kan (mag?) met een Rolex die meer dan 30x zoveel kost, maar dan 'misbruik' ik liever een horloge dat er top uitziet, van super kwaliteit is, maar waarop ik niet leegloop als er inderdaad eens iets serieus mis mee gaat...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
15 maart 2011 22:38 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Tis een open deur he... Ik durf het dan ook eigenlijk niet.... Maareh.... Die Speedster, da's ook nie een echte he (voel je hem al?)... Nee, zonder dollen, lekker doen hoor, maar net als dat die Seiko geen Rolex is, is de Speedster-replica geen "Speedster 356A" (en nee, ik heb het niet over kwaliteit of wat dan ook!)
|
15 maart 2011 23:52 |
|
|
horn
PF #57
|
seiko = rolex replica?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 maart 2011 23:53 |
|
|
bully
|
Neuh, look-a-like
|
15 maart 2011 23:56 |
|
|
horn
PF #57
|
5 fathoms is imho geen rolex lookalike. vergelijking met replica gaat mank wat mij betreft.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 maart 2011 23:59 |
|
|
Black Betty
|
Ik snap 'm , maar voor wat die replica kost (c.q. gekost heeft alsie klaar is) had ik ook een echte 356 kunnen kopen (een heel mooi C'tje zelfs), maar dat was/is -en daar moet je even het draadje over de bouw van m'n Speedster maar 's even doorlezen- ook helemaal niet de bedoeling: ik vind het model van een 356 Speedster echt fantastisch en iconisch en ik wilde ooit een auto helemaal van nix-af-aan zelf bouwen > 1 + 1 = 2 nietwaar? Dus je vergelijking van mijn 'replica 356 Speedster' en een echte 356 Speedster enerzijds en de Seiko en een Rolex anderzijds gaat alleen daar al mank. Daarnaast vind ik de Seiko helemaal geen 'replica' van een Rolex; ze zijn echt wezenlijk verschillend. Je zou -wellicht- kunnen betogen dat er door Seiko heel erg goed gekeken is naar een Blancpain 50 Fathoms, maar ook dat vind ik eerlijk gezegd behoorlijk ver gezocht; misschien omdat de bezel voorzien is van een glazen afdekking waardoor die een soort van doorschijnend effect krijgt. Ik vind het gewoon een mooi horloge en ik vind de prijs/kwaliteitverhouding bij Seiko gewoon helemaal top. Je kunt zo'n Seiko bovendien overal naartoe om doen, zonder dat er negatieve opmerkingen worden geplaatst of ongewenste associaties worden gemaakt (hardop of in gedachten). Als ik afspraken met klanten heb (veelal overheidsinstanties) draag ik liefst niet m'n Breitling Old Navitimer, TAG Heuer Grand Carrera RS2 of Fortis Pilot Professional Alarm. Een Seiko kun je altijd omdoen...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
16 maart 2011 0:45 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Een Vacheron valt ook niet op, maar kost een veelvoud. Gaat imo om de uitstraling, niet om het prijskaartje.
_________________________________________ Got coffee?
|
16 maart 2011 1:02 |
|
|
horn
PF #57
|
en wie hem draagt en hoe je hem draagt... krijg nooit negatieve opmerkingen over mijn portugieser. slechts complimenten van mensen die iets van horloges weten.
|
16 maart 2011 8:05 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Je drukt de rattrapante knop op zijn kop
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
16 maart 2011 8:23 |
|
|
amandus
Timeless
|
Toen ik mn eerste Seiko had ......kreeg ik hele leuke reacties zo van ach ...wat leuk zon seikootje ....wat een leuk jochie ....een beetje zoals kijk dat leuke gozertje met die Seat Cupra met sportuitlaat en diffuser...maar mss lag het hoe ik deze droeg ...ik was toen nog leuk.. Daarom : bouwjaar 1930 ...bestond seiko toen al..
_________________________________________ Timeless objects
|
16 maart 2011 9:05 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Rolex bestaat ook pas sinds 1908, is echt een jonkie hoor
_________________________________________ Got coffee?
|
16 maart 2011 11:06 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Kennis van mij heeft deze gekocht: http://www.seiko.nl/products/ProductDet ... d=SPS011J1Best wel gaaf als je verdiept in die Spring Drive series
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
16 maart 2011 13:29 |
|
|
horn
PF #57
|
seiko van 6.3K - wist niet dat die bestonden...
|
16 maart 2011 13:41 |
|
|
fins
|
Yep. Grande Seiko's. Topkwaliteit. Maar ik leg het er niet voor neer.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
16 maart 2011 15:59 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ik bedoelde hem positief hoor.... Je kunt inderdaad een echte 356-C kopen voor het geld wat je in die replica stopt (serieus, zoveel geld in die replica? Of wellicht toch een relatief goedkope C?).. Maar jij kiest ervoor om iets "na" te maken, wat voor jou mooier is! Dat bedoelde ik dus ook voor die Seiko, die je blijkbaar mooier (beter voor jou) vindt dan die Rolex .... Ieder zijn eigen keuze, maar doe niet of het beter is (snappie?)
|
16 maart 2011 20:45 |
|
|
Black Betty
|
Nee, niet beter: anders...
(dus ook niet noodzakelijkerwijs slechter)
|
16 maart 2011 21:39 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Heb je aandelen?
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
16 maart 2011 21:51 |
|
|
fins
|
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
16 maart 2011 23:36 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Ziet er idd mooi uit.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
17 maart 2011 11:17 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Vraagje
Waarom is op veel sites en forum waar een klokje te koop word aan geboden een gedeelte van het nummer niet zichtbaar? Waarom doen ze dat.
_________________________________________ remmen is angst
|
17 maart 2011 19:20 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Prutsmerk! Nee, wacht.... Nieuwe zooi Enne, Rob, waarschijnlijk om een serienummer uniek te houden ofzo? Niet vrij te geven? Bedoel je dat?
|
17 maart 2011 20:12 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Ja idd maar waarom zou je dat niet laten zien?
Ik snap niet wat het kwaad kan.
_________________________________________ remmen is angst
|
17 maart 2011 20:14 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Zodat de replica makers er geen misbruik van kunnen maken? Dat niet iemand anders dat serienummer in een andere kan vijlen? (hehe).... Zal ongetwijfeld zoiets zijn... Gaat soms over meer geld dan een beetje auto, en ook daar geef je het VIN-nummer en zelfs kenteken vaak niet op in een advertentie (toch?)
|
17 maart 2011 20:15 |
|
|
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2SDEN HAAG
|
Hij is klaar... Pammi stuff...
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & more...
|
19 maart 2011 23:21 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Ziet er erg goed uit. Ga ook eens contact opnemen met die bandenman voor mijn Pam
_________________________________________ "I worked hard, and if you work hard you get the goodies" - Steve McQueen.
|
19 maart 2011 23:50 |
|
|