Auteur |
Bericht |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Korte vraag: auto drogen met wisser OK?
Korte vraag: ik was de auto nog ouderwets met een emmertje (of 2 emmers), wat sop en een spons, om 'm vervolgens af te drogen met een doekje. Dat drogen wil nog weleens lastig/langzaam gaan. Is zo'n ding handig: Of geeft dit teveel kans op krassen? Dank voor jullie antwoord!
|
17 maart 2011 17:08 |
|
|
fredsan
|
Re: Korte vraag: auto drogen met wisser OK?
goede spons/washmitt en goede droog doek inderdaad 2 emmers dan heb je minste kans op krassen
_________________________________________ 911 E 1973 EX 968 1992 EX 944 Turbo 1986
|
17 maart 2011 17:16 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Nee niet zo'n wisser
_________________________________________ remmen is angst
|
17 maart 2011 17:17 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
als alles goed schoon is heb je denk ik geen krassen,maar ik zou het zelf nooit doen. koop een watermagneet van mequiare. als je auto goed in de was staat en je spoelt hem af met stromend water zo uit de slang,ik bedoel dus geen spray dan loppt het water er al bijna allemaal af. ik hoef de watermagneet maar 1 keer uittevringen en ik denk dat ik 2 minuten aan het zemen ben.dat is echt zo gepiept.
gr anton964
|
17 maart 2011 17:19 |
|
|
MS964
|
Ivm krassen? Zo'n watermagneet (wat een naam) werkt goed, anderen ervaren dit ook zo?
|
17 maart 2011 17:26 |
|
|
horn
PF #57
|
als je een zandkorrel oid tegenkomt met je wisser trek je hem vrolijk over je lak heen... volgens mij gebruikt de waskoning dr knauf wel zo'n ding. heb er ook een in de schuur liggen, maar ben er niet enthousiast over.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 maart 2011 17:41 |
|
|
marcel964
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3Kortenhoef
|
Ik heb er zo één, gebruik hem af en toen en heb geen krassen in de lak. Vaak rij de porsche gewoon even droog werkt ook heel goed.
_________________________________________ groene964 carrera 2 1990/ artic silver 996 mk2 GT3
|
17 maart 2011 17:45 |
|
|
MS964
|
Waarom zou dit niet gelden voor een doekje?
|
17 maart 2011 17:48 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
Kep ook zo'n ding..... laat wel strepen achter, wat dus weer extra werk meebrengt..... ikke niet meer, een goede zeem doet wonderen
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
17 maart 2011 17:52 |
|
|
marcel964
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3Kortenhoef
|
Ik neem aan dat je je auto goed met water afspoeld, dus de kans op een zandkorreltje is klein. In plaats van de twee emmertjes kun je beter naar een doe-het-zelf box gaan en daar met een hoge druk de auto schoonspuiten en vervolgens met een washandje de auto te wassen. Een doe-het-zelf box heeft ook nog als voordeel dat je na het wassen, hete wax en vlekvrij water over de auto kan gooien.
_________________________________________ groene964 carrera 2 1990/ artic silver 996 mk2 GT3
|
17 maart 2011 17:57 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Op je eigen oprit krijg je nog wel eens een kop koffie van TOTMBO terwijl je bezig bent en komt de buurman nog wel eens een praatje maken. Autowassen is ook een sociaal gebeuren Voor mij geen wasbox.
|
17 maart 2011 18:03 |
|
|
MS964
|
Dat eerste niet , dat tweede wel!
|
17 maart 2011 18:12 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
buurman gaat altijd koffie met mijn vrouw drinken
|
17 maart 2011 18:13 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... en schrijft de milleu ambtenaar je 'n prent uit Net als Marcel ga ik gewoon (braaf) naar de wasbox .. kost maar 4 Euro per keer .. heb je alles bij de hand en kan ik de Porsche nog even droog-rijden op weg naar huis
|
17 maart 2011 18:16 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Bij ons in Nieuwerkerk hebben de boomknuffelaars niet zoveel te vertellen. Als er één opduikt was ik zijn haar wel even met de vieze resten uit mijn emmer Je moet niet te braaf zijn
|
17 maart 2011 18:21 |
|
|
Olaf
|
Die zijn dan wss te druk in Nesselande
|
17 maart 2011 18:33 |
|
|
horn
PF #57
|
da's dan wel het enige dat druk is in Nesselande...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 maart 2011 20:11 |
|
|
erwin996
M140i
|
Ik had (en heb) ook een Meguiars Water Magnet, maar ik vind 'm niet prettig. De laatste druppels water kreeg ik er nauwelijks af. Wel tevreden ben ik met mijn Miracle Dryer van Chemical Guys. Bij www.carclean.nl is die kennelijk uitverkocht, maar een gelijksoortige droogdoek vind je hier: http://www.carclean.nl/product/Carrand/ ... 01257.aspx
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
17 maart 2011 20:19 |
|
|
MS964
|
Milieu-ambtenaren hebben we hier niet. Parkeerambtenaren daarentegen... De meningen verschillen behoorlijk over wat de beste manier van drogen is. @Olaf: je droogt de auto niet, en dan door rijden houd je geen strepen e.d. over?
|
17 maart 2011 20:28 |
|
|
arjan
|
Afspoelen met regenwater, geen geintje schijnt te werken droogt streep en vlekloos op.
|
17 maart 2011 20:42 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Wassen in wasbox, 50ct afspuiten met warm water en zeep, 50ct inspuiten met schuim, emmertje water met shampoo en met handje wassen, 50ct afspuiten met gedemineraliseerd water en 50ct inspuiten met was. Naar huis rijden en dan thuis uitzuigen. Auto dan voor 95 % droog, nazemen voor laatste druppels. Kosten 1.50 tot 2 euro, tijdsduur minder dan 30 minuten inclusief heen en terug rijden, exclusief wachten. Zo doe ik er 3 of 4 op een zaterdag, en geloof me ik heb 12 jaar auro's gepoetst en ben echt wel een piet lut.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
17 maart 2011 20:47 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Gebruik deze en is super, gilt soms beetje maar krast zeker niet. Is dezelfde als de Hydraflex van Elferhenkie denk ik. Op de Swissvax site: Voor extra snel drogen... Gebruik een Hydra Flexi Blade (van speciale medische siliconen) ontwikkeld voor het drogen van autolak. Dit is eenvoudig te hanteren waardoor uw auto in een mum van tijd weer droog is. Speciaal in de zomer is de auto niet snel genoeg droog te krijgen - door mij met een zeem - en daardoor al kalk vlekken speciaal op donkere kleuren uiteraard.
Over de angst voor het korreltje: TS stelt de juiste vraag over ieder andere doek, lap, etc. Ben het verder eens met Elferhenkie's opmerkingen: kalk sporen indien niet afzemen, na droogrijden al veel troep, speciaal op de zijkant, dus niet meer zemen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
Laatst bijgewerkt door Paul II op 17 maart 2011 21:38, in totaal 3 keer bewerkt.
|
17 maart 2011 21:16 |
|
|
Olaf
|
Inderdaad - want het afspoelen gebeurd met gedemineraliseerd water .. en dat er door het droogrijden weer 'n stofje of zandkorreltje op de Porsche zou komen, so be it .. staat gewoon thuis in de garage en niet in 'n showroom .. overigens is dat droogrijden 'n stukje van nog geen 3 km (meerendeels) over de snelweg
|
17 maart 2011 21:25 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
De professionals die ik ken doen dat niet, wanneer een auto echt schoon is en dan bedoel ik brandschoon dan loopt bijna al het water al van de auto, 1 microfiber doek is dan al genoeg om een hele auto te kunnen afdrogen.
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
17 maart 2011 22:10 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Je poetst de auto toch ook niet nadat je deze gedroogd hebt?
Mensen die ik ken en zoals ik het zelf deels ook doe gaan de auto eerst in een foam zetten welke ik 5 minuten laat weken alvorens ik de auto afspoel met water. Dan met twee emmers en een washmit de auto wassen en na de hand wederom afspoelen met water. De auto dan afdrogen met een mircovezel doek en vervolgens de auto gaan kleien en zo komt de auto schoon, droog en allerbelangrijkst krasvrij op je oprit te staan, klaar om te waxen.
Overigens begin altijd met de velgen.
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
Laatst bijgewerkt door Bassen op 17 maart 2011 22:40, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 maart 2011 22:27 |
|
|