Auteur |
Bericht |
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Betrouwbaarheid 3.2
Mannen en enkele dames, ik moet dit even met jullie delen. Door allerlei omstandigheden was ik niet in staat om mijn oude 3.2 regelmatig te berijden sinds september vorig jaar. Heb uiteraard daardoor de accu eruit gehaald en op een goede druppellader gezet. Vanmorgen de accu weer ingebouwd en hop starten maar en lopen.... Meteen even apk-tje geregeld en uiteraard goedgekeurd. Binnenkort even langs Rob Goosen voor een beurtje.(Uithoorn). Maar blijf het toch byzonder vinden hoor, dat ie het toch altijd maar weer doet met 272k op de teller zonder revisie.
|
16 maart 2011 19:02 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Betrouwbaarheid 3.2
Vroeger werd er deuglijker materiaal gebruikt dan , nu merk ik zelf . En de 3.2 is de meest doorontwikkelde porsche ooit .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
16 maart 2011 19:06 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Betrouwbaarheid 3.2
Bijzondere stelling
|
16 maart 2011 19:27 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Betrouwbaarheid 3.2
Welk ander model is er zo lang in productie geweest dan de G serie ? En is in de loop der jaren alsmaar verbeterd .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
16 maart 2011 19:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Betrouwbaarheid 3.2
Nu neem je ze allemaal onder 1 loep, van '74 t/m '89 daar zitten ook de 2.7's en de 3.0's tussen Als je puur en alleen naar de Carrera 3.2 kijkt - is de 996 zelfs iets langer geproduceerd: van '98 '05 Ik ben het zeker met je eens dat de Carrera 3.2 een hele goeie was, voor z'n tijd, en nu nog is
|
16 maart 2011 19:44 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: Betrouwbaarheid 3.2
heerlijk toch
|
16 maart 2011 20:02 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Betrouwbaarheid 3.2
Ben er zeker van dat zo'n modern ding, watergekoelde nieuwerwedsigheid, bijv. 997, dat net zo probleemloos doet Ook na 272 k Indien in de juiste handen Super P. overigens, een 3.2
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 maart 2011 20:29 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Betrouwbaarheid 3.2
Wel een beetje een gewaagde stelling Volgens mij stond de 911 modellijn toen op de nominatie het veld te moeten gaan ruimen, hetgeen naar wij allen nu weten gelukkig niet door is gegaan. De 964 werd vervolgens ingezet en als je de doorontwikkeling in het kader van de luchtgekoelde modellen wilt zien, dan is de 993 natuurlijk de meest geevolueerde 911 ooit. Redelijk moderne technieken in een min of meer klassiek jasje met natuurlijk de fabuleuze motor. Of het daarna allemaal nog veel beter is geworden is een stelling die ik maar niet zal aangaan
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
16 maart 2011 21:59 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Betrouwbaarheid 3.2
Wel eens grondig kennis gemaakt met het watergekoelde tijdperk Nine-eleven, t/m de 997 MKII Ik wel en heb er geen seconde spijt van! ook al zou ik mijn P. historie compleet terug kunnen draaien naar het 993 of 3.2 tijdperk, geen ogenblik twijfel.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 maart 2011 22:33 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Betrouwbaarheid 3.2
Eeh nee, maar als ik alle verhalen maar voor een klein beetje moet geloven . . . En nee, dit wordt geen nieuw welles / nietes topic over de lucht- en watergekoelde modellen Ik wil wel met eentje grondig kennismaken hoor, loop al lang om een GT3 te draaien. Maar ja, die heeft dan ook zijn motorische roots aan de onverwoestbare 993 motor te danken Er zit in huize nine-eleven wel enkele mitsen en maren aan als ik een GT3 ga halen, zowel mijn vriendin als dochter willen beiden een hond ( en niet van die kleintjes ook). En ik vind honden erg leuk, maar dan van een ander . . . De slimmerikken onder jullie zullen nu zeggen: Het zijn jouw honden dan ook niet maar van je vriendin en dochter . . . Yeh right. Ei is dus nog niet gelegd en b.t.w. de 993 R krijgt weer wat extra's van mij. Een lekker vers chippie en een mooie GT2 voorspoiler.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
16 maart 2011 23:02 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Betrouwbaarheid 3.2
Een GT3 en (996-)Turbo hebben anders een 964 onderblok hoor, geen 993 (of heeft een 993 ook een 964 onderblok? )
|
16 maart 2011 23:04 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Betrouwbaarheid 3.2
Denk ik van wel, ja En het antwoord van nine-11 dwaalt wel af van het onderwerp
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 maart 2011 23:09 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Betrouwbaarheid 3.2
Volgens mij niet .. ha! toch nog 'n welles/nietes topic van gemaakt
|
17 maart 2011 9:45 |
|
|
Koen Carrera
996 C4S
Ex.996 C2
Ex.996 GT3
Ex.964 C2
Ex.996 C2Leusden
|
Re: Betrouwbaarheid 3.2
Tuurlijk niet! Onderblok komt van DE BESTE 911, nl. De 964! Laat de discussie nu maar losbarsten
|
17 maart 2011 20:49 |
|
|
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Re: Betrouwbaarheid 3.2
Eens met Alvin!
Hoewel ik nu zelf ga zwichten voor een 993 - maar mijn 3.2 heeft me nog nooit in de steek gelaten. Rijd er elk jaar mee naar Italië - geen enkel probleem.
Laat uiteraard wel regelmatig en preventief onderhoud uitvoeren - maar verbaas me er over hoe een auto van 25 jaar oud zó goed kan zijn!
Porsche kwaliteit is fantastisch! Ik geniet er iedere keer weer van!
Groet, Joris
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
26 maart 2011 13:27 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Betrouwbaarheid 3.2
Ik lees in het schitterende PCG jubileumboek dat ik gisteravond in Heteren mee kreeg: "De carrera 3.2 deed Porsche bijna de das om. De in grote aantallen gebouwde 3.2 werd volgens te hoge en te dure standaarden gebouwd waarbij de winstmarge verdween."
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
26 maart 2011 22:00 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Betrouwbaarheid 3.2
Natuurlijk. Uit een verkooptopic van een onverwoestbare 993:
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
26 maart 2011 22:06 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Betrouwbaarheid 3.2
Wel complete info doorgeven please...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
27 maart 2011 0:17 |
|
|