Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 16:53

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ] 
En toen was het stil (onze PC geeft geen kik meer) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Bericht En toen was het stil (onze PC geeft geen kik meer)
Gisteravond wilden we de PC (een desktop van Dell) aanzetten: op het aan-knopje drukken en .....
niets, en dan ook helemaal niets. Geen lampjes, geluidjes, fannetje stil :shock:
Uiteraard even alles gecheckt zoals stekkers, stopcontacten enz.
Mijn eerste conclusie was: de voeding defect. Vandaag van de zaak een vergelijkbare voeding meegenomen en zojuist geplaatst maar helaas pindakaas, nog steeds helemaal niks.
Toen maar de voeding doorgemeten (jaja, had ik direct moeten doen) en ja hoor wel spanning op de connectortjes, zowel op de originele als de vervangende voeding.
Dus blijkbaar is de voeding niet het probleem.
Maar wat nu? :scratch: De aan/uit schakelaar kan kapot zijn maar dat lijkt niet aan de orde (die voelt/klinkt niet anders dan voorheen).
Wat is de volgende diagnose stap? Iemand een tip? :uh:
Hoe check je bijvoorbeeld of je moederboard defect is?

Nog een mogelijke relevant iets: gisteren is er overdag een stroomuitval in de wijk geweest. De PC stond op dat moment niet aan maar de stekker zat wel in het stopcontact. Misschien relevante info?

16 maart 2011 22:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Bericht Re: En toen was het stil (onze PC geeft geen kik meer)
Ken niets van computers, maar deze PFer Richard wel, http://www.schonkshop.nl/ :thumleft:

16 maart 2011 22:58
Profiel
‘64 Kever
Het PF is geen computer vraagbaak, en laten we het dat vooral ook niet maken! Kom op mensen!

16 maart 2011 23:05
Profiel Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
:thumleft:

16 maart 2011 23:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
als hij helemaal niets doet dan is na de voeding het moederbord een likely cause.

Alhoewel je in dat geval nog wel zou verwachten dat er iets van de BIOS getoond zou worden.

Indien het RAM geheugen danwel video kaart is, dan zal je moederbord normaliter een serie pieptonen geven (afhankelijk van type en wat er fout is andere piep).
Ik weet niet of je pc-speaker fatsoenlijk zit aangesloten (als je die dan weer niet op je moederbord connect hoor je natuurlijk niets) maar omdat het een DELL is neem ik aan dat je dat niet zelf gedaan hebt dus het zal wel goed zitten :wink:

Dus misschien toch de schakelaar voor aan de pc...zitten die draadjes wel nog vast?
Anders zou ik dus aan moederbord denken, maar dat is een lastig verhaal want dan moet je alle kaarten en cpu en alles loshalen....klotewerk.

EDIT: ik zie niet in waarom je zo'n vraag niet mag stellen in "discussie overige zaken". Het is misschien geen discussie maar wat maakt het uit? Het gaat hier ook over voetbal en meer van die onzinnige dingen.

16 maart 2011 23:22
Profiel
‘64 Kever
caelin schreef:
EDIT: ik zie niet in waarom je zo'n vraag niet mag stellen in "discussie overige zaken". Het is misschien geen discussie maar wat maakt het uit? Het gaat hier ook over voetbal en meer van die onzinnige dingen.
Tja, blijkbaar zie ik het anders... Ik zie geen "discussie" in topics als deze ;) (al zijn die in sommige andere ook ver te zoeken!).... Ach, vast beroepsdeformatie, maar ik zie dit soort topics hier liever niet. Heb het niet voor niets niet gesloten, maar alleen het verzoek gedaan om dit soort dingen (en gelijkende) niet op dit forum te doen!

16 maart 2011 23:36
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
als dat soort dingen gebeuren is het een kleine stap om hier even een vraagje te stellen. zou ik ook doen. wie weet heb je binnen 5 minuten de gouden tip. stoort me niet. krant van vandaag ligt morgen in de kattenbak...

16 maart 2011 23:39
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
:| ,je hebt een 15 min geleden al een pb gekregen.als je snel antwoord wilde hebben moet je wel je mail lezen :wink:

16 maart 2011 23:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Inmiddels wat PB-tjes gehad waarvoor dank. Ga eens wat tips oppakken. Zal verder hier niks meer over melden want oeioei gaat niet over ons merk.
Pascal schreef:
Het PF is geen computer vraagbaak, en laten we het dat vooral ook niet maken! Kom op mensen!

Ik vond je toontje in dit draadje prettiger, prettige avond.

17 maart 2011 0:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 986 '99 zwart, zwart
Zwolle
Bekend probleem! De meest voldoening gevende oplossing is de volgende:
Je hebt alleen de pc, een raam en een winkel nodig om dit probleem op te lossen. Het raam kan naar keuze open of dicht zijn afhankelijk van het gewenste effect. Je tilt de pc op, slingert deze drie keer heen en weer richting het raam om na derde zwaai van onderen te roepen en de pc los te laten. Daarna naar de winkel om een andere aan te schaffen. Opgelost!

17 maart 2011 0:46
Profiel WWW
Middelburg (B)
Leuk antwoord, het leven is niet alleen Porsche, we zijn hier om elkaar een beetje te helpen dacht ik, maakt niet uit met wat :!:

17 maart 2011 22:18
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
werkt ie alweer ?
ja / nee is genoeg :wink:

17 maart 2011 23:28
Profiel WWW Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
pat69 schreef:
Ik vond je toontje in dit draadje prettiger, prettige avond.

:thumleft:

17 maart 2011 23:57
Profiel
Middelburg (B)
+1, en aangezien ik nog geen stickers van het pf heb ontvangen, na een jaartje wachten +2 :mrgreen: :wink:

18 maart 2011 0:02
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Volgens je meeting komt er sap (stroom) vanaf je voeding (ik ga er voor het gemak vanuit dat je aan de mobo kant gemeten hebt). Verder gebeurt er niets, geen melding op het scherm, geen piepjes, gewoon niets. Dan kan het eigenlijk alleen je mobo zijn want als er iets ander defect was zou je piepjes horen. Deze piepjes staan voor de soort van fout. Defecte Harddisk, processor, geheugen, etc. Als je die al niet hoort en niks op het scherm ziet kan het eigenlijk alleen je moederbord of je voeding zijn. Computers zijn gevoelig voor piekspanning wat kan optreden na stroomuitval.

Je zou eens zaken als geheugen, videokaart, etc los kunnen halen en dan per losgekoppeld onderdeel de pc proberen te starten, misschien dat je dan achter het defecte item komt. Ik gok op voeding of mobo.

Succes

18 maart 2011 1:30
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
vegen en sluiten dit topic....op de lange termijn ondermijnt het het profiel van het PF. Er zijn genoeg andere Fora voor dit soort vragen.

18 maart 2011 9:43
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 16 berichten ]