Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:51

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
linker voorscherm Carrera 3.2 monteren 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht linker voorscherm Carrera 3.2 monteren
Beste mensen.
Mijn eerste bericht op dit forum, nadat ik me had voorgesteld natuurlijk.
Ik had het linker voorscherm van mijn 911 3.2 carrera gedemonteerd om de roest rondom de vulpijptoegang (heel veel letterwoord, maar ik weet het niet anders te omschrijven) te verwijderen
Dat is nu klaar en nu moet het scherm er weer op. Maar in welke volgorde. Ik loop al de hele tijd te stoeien met de beugel die op de koplamppot zit en die over een uitsparing van de "overlooptank" van de benzinetank moet worden geschoven. Wie heeft er een tip? Als ik namelijk eerst de randen heb voorzien van kit dan is het wel zo makkelijk als het scherm er direct tegenaan kan worden gedrukt. Toch??

Berend

15 maart 2011 20:37
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: linker voorscherm Carrera 3.2 monteren
Ik zou die beugel en die tank even weg halen - dan kan je er al 'n stuk beter bij :idea:

Als je de juiste kit gebruikt - zit het scherm echt niet meteen vast bij het plaatsen :wink:

15 maart 2011 21:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Olaf, bedankt voor je reactie. Ja ik ben al aan het proberen geweest. Helaas is er al een pootje van de beugel afgebroken. Dus het wordt al gemakkelijker, maar niet beter. Eerst maar een nieuwe beugel maken.
Inderdaad droogt goeie kit niet zo snel uit, maar als je begint te klooien met scherm erop en scherm eraf en zo nog een paar keer dan wordt het er niet beter van.

15 maart 2011 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.0SC coupe 1979
Landsmeer
Ik heb c.a 1.1/2 jaar geleden mijn sc spatbord gedaan,ik denk dat deze dezelfde beugel heeft?
dit is de volgorde waarin ik het spatbord weer heb gemonteerd:
-alle tankjes weg (overloop brandstof en ruitensproeier reservoir)
-beugel monteren
-spatbord monteren
-tankjes terug plaatsen.

Ik heb speciale carrosserie kit gebruikt, dit zit op een rol en kun je als plakband aanbrengen.
(dikke witte band), heb ik bij autotechnica of brezan gekocht.
werk super dat spul, blijft zacht (rubberachtig) maar plakt niet te veel.
Na het monteren heb ik alle naden nog een keer dunnetjes na gestreken met strijk kit en geschilderd.
ziet er nu (dagelijks gebruik) nog perfect uit.
Als je een merknaam wilt weten van dat spul dan kan ik het wel ff opzoeken, heb dacht ik nog zo'n rolletje liggen.

Afbeelding

16 maart 2011 22:38
Profiel
PorscheForum Junkie
TJJ911 bedankt. Het is inmiddels gelukt. Maarrrrr nieuw probleem duikt op. In de vergrendeling van het tankklepje zit een veertje. Je begrijpt het al natuurlijk. Ik heb bij de demontage niet goed opgelet en heb er geen idee van hoe die veer achter de vergrendeling wordt geplaatst. Heb je nog een tip??? Ik heb veel geduld, maar dit gaat :bang: problemen opleveren.....

berend

16 maart 2011 23:09
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.0SC coupe 1979
Landsmeer
zo...

Afbeelding

succes.

17 maart 2011 10:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Ja dat had ik ook bedacht maar dan ligt dat veertje er maar gewoon los achter. Ik heb niet het idee dat daar een veerspanning op zit. Maar dat zal dan wel horen. Bedankt voor je foto en je reactie.

17 maart 2011 11:38
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Volgens mij hoort dat veertje dubbel te zitten - dus onderkant (plaatje) zoals die zit en de andere kant van het veertje tegen die opgelaste moer :idea:

17 maart 2011 12:40
Profiel WWW Facebook 
:thumleft:

17 maart 2011 13:08
PorscheForum Junkie
:cheers: En wie geeft mij de robot met minivingers die dat even regelt?????? Het scherm zit erop, de vulpijp zit erin en dan blijft er niet veel ruimte over om dan dat veertje even dubbel te vouwen de sluiting vast te houden, de splitpen erin te schuiven en dan ook nog hopen dat het goed zit. Als ik zo even tel kom ik handjes te kort!!!!!! Of heeft iemand voor mij DE OPLOSSING???

17 maart 2011 14:10
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Tja, werd ook niet gezegd dat het makkelijk is. Wat bij een ander merk al lastig is, gewoon bij Porsche keer 2 doen. Met heel veel klussen heb je de handen van een peuter nodig, maar wel met de kracht van 10 paarden.

Succes!! :mrgreen:

17 maart 2011 14:22
Profiel
Moderator
911 Carrera S
bjft schreef:
Of heeft iemand voor mij DE OPLOSSING

... vanuit de binnenkant van het scherm even de andere helft van de sluiting losdraaien :arrow: dan in elkaar zetten :arrow: en dan weer monteren :idea:

17 maart 2011 15:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 3.0SC coupe 1979
Landsmeer
Het mechanisme heeft bij mij altijd spanning, dus het veertje zit niet los :!:
Het gebogen pootje ligt in het verlengde van het klemmetje (zie foto)
Het rechte pootje staat recht op tegen de achterkant (dus niet tegen de aangelaste moer).
vermoedelijk moet je de veer 1 slag ronddraaien om het zaakje op spanning te zetten.
Is inderdaad een enorm gepruts, maar als het lukt....straks weer :drive:

17 maart 2011 17:42
Profiel
PorscheForum Junkie
:ba: Ik heb het inmiddels uitgevonden. Dat wil niet zeggen dat het al gelukt is, maar ik weet hoe het zit en vooral hoe het moet. DE veer hoeft geen halve slag gedraaid worden, maar met bovenste gebogen deel tussen die vaste moer en de bovenzijde van het beugelhuisje zal ik maar zeggen. Dan staat de veer bijna in een hoek van 90 graden ten opzichte van het sluitbeugeltje. Bent u er nog?? Nou en dan is het pielen om het veertje en het beugeltje zodanig te positioneren, dat de splitpen zowel door de sluitbeugel, het beugelhuis en niet te vergeten het veertje kan worden geschoven. Dus toch een paar handjes extra!!

Weer wat geleerd en leuk om te zien hoe mensen op dit forum reageren op vragen van mede forumleden.

17 maart 2011 23:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Eind goed al goed.
Het is gelukt met dat veertje en dat piefje en dat palletje. Maar wel een paar extra handjes, duszzz....

18 maart 2011 11:09
Profiel
Moderator
911 Carrera S
.. en dat binnen 12 uur :res:

18 maart 2011 11:10
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]