Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 23:43

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Brandstofprijzen buiten de EU 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Brandstofprijzen buiten de EU
En dan verdienen ze er nog op. Je gaat immers niet verkopen onder kostprijs (tenzij zwaar gesubsidieerd door overheid). Kun je nagaan wat ze er hier op verdienen. En dan die accijnzen nog eens !!!

Gelukkig wonen we in Nederland en vinden we dit allemaal heel gewoon. Dat zo’n beetje de helft van je zuur verdiende centen de staatskas in verdwijnen vinden we heel normaal, daarnaast gaan 19% van je boodschappen nogmaals naar de overheid, de rest spenderen we dan aan peut, energie en ziektekosten die in de afgelopen 5 jaar zo’n beetje 1,5 x zo duur geworden zijn dus gaan we niet omscholen maar out-sourcen en off-shoren want Indiërs zijn jonger en goedkoper dan vergrijsde Hollanders. Dat scheelt namelijk in de kosten die we vervolgens weer terug zien in stijging van de sociale lasten.

Een bak koffie kost tegenwoordig € 1,80 dus je kunt maar beter bier drinken tijdens happy hour en met je kinderen naar de bios gaan met als afsluitertje een MacDrek kost je ook al snel een eurie of zestig. Heel normaal toch. Oja, het rammelt in Japan en het rommelt in Azië dus de energie prijzen gaan ook maar weer eens omhoog. Daarnaast gaan we weer lekker toezeggingen doen voor militaire acties in Beekse Bergen landen en de centjes daarvoor gaan we halen bij u want we moeten weliswaar bezuinigen omdat we banken opgekocht hebben zoals de ABN die geen cent opleveren maar intussen wordt het saai en is iedereen wel een beetje uitgekeken op Wilders dus gaan we lekker op uw kosten Risk spelen en een natte vinger halen bij onze buurlanden want wat zijn we sociaal bezig zeg.

Woning uitzettingen zijn nog nooit zo hoog geweest en zelfs voedselbanken kampen met tekorten maar wij vinden het belangrijker om onze broeders in het Midden-Oosten te ondersteunen want daar zit immers de Euro 98 in de grond en stel je voor dat de Amerikanen nog meer moeten gaan betalen voor de Galon.

Maar dat geeft niet want ik heb vandaag de Porsche van de stalling gehaald en ben lekker gaan toeren. :cheers: Toen zag ik dat ze bij de Tango al een € 1,70 voor een liter “98 vroegen dus ben ik maar snel de grens bij Maaseik over gewipt waar diezelfde liter € 1,53 koste. Ik heb mijn centjes vandaag dus weer verdient……………..

Owww. Bedenk me net dat ik laatst op Tenerife € 0,78 cent moest betalen dus schijnbaar kan het in Eurolanden wel………… :mrgreen:

19 maart 2011 3:56
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Dat is inderdaad de waarheid.
Allemaal makke schapen, die het allemaal best vinden in het kikkerlandje(Ik ook , hoor)

En dan ook nog eens 6 maanden per jaar troosteloos weer, koud, somber en nat.
Toch kijk ik er na 6 weken buitenland weer naar uit om in NL te zijn. Hoe dubbel is het allemaal.
Emigreren komt soms in mijn gedachten ook naar boven.

Warme groet uit het immer zonnige Oman.............met hier inderdaad ook lage brandstofprijzen :mrgreen:

:salut:

19 maart 2011 5:45
Profiel Facebook 
Ik zou met de meeste landen niet willen ruilen als normaal verdienend mens voor wat hier of daar modaal is.
Kijk dan wat je voor levenstandaard hebt, hoe weinig geld je nodig hebt, en hoe weinig je hebt, meeste mensen hebben daar nog geen auto.

De meeste mensen daar worden niet uit gemolken, omdat ze geen melk hebben om te geven. :mrgreen:

19 maart 2011 8:28
Moderator
PF #57
alles heeft twee kanten :idea: wel een interessant lijstje. denk dat op weg naar mijn werk maar in Libie ga tanken voortaan :lol:

19 maart 2011 8:53
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Mooi bericht. Past prima in een afstudeerproject samen met de Big Mac Index http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Mac_Index en de purchasing power parity. Nu nog een student.

We ga vanmiddag weer lekker een stukkie toeren over kleine weggetjes en door dito dorpjes. Ben meer benieuwd naar de prijs van een fles wijn welke we dan soldaat gaan maken bij het restaurant dan de prijs van een liter benzine, maar zal eens opletten bij de diverse pompen :mrgreen:

19 maart 2011 9:04
Profiel
Gelukkig ben je geen echte Hollander Harald, want die zou voor die cent goedkoper nog via Saudi Arabia rijden. :wink:

19 maart 2011 9:06
Moderator
PF #57
saoedi arabie ligt niet op weg naar mijn werk :cheesy:

19 maart 2011 9:11
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
gast schreef:
Ghana Normal EUR 0,09 !!!!!!!

Is dit lijstje 'n copy-paste van (erg) lang geleden :?:

1 liter benzine had in Januari van dit jaar een prijs van 1.52 Ghana cedis - wat ongeveer gelijk is aan 1 US$ :idea:

... maar (inderdaad) nog steeds stukken goedkoper dan hier in de betere wereld :popcorn:

19 maart 2011 9:43
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Gisteren in Luxemburg 1,40 betaald voor euro 95. Tankt toch lekker weg.

20 maart 2011 11:48
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Ok verschillen zijn groot, maar je moet wel de boel even in perspectief zetten, kijken wat het modaal hier is en daar en dan een rekensommetje maken wat de kosten dan zouden zijn.

20 maart 2011 12:44
Profiel Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
2 jaar terug in LUX nog 99 cents de liter 98.

20 maart 2011 13:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Voor de benchmark: Malaysia Super EUR 0,55

Benzine wordt in Maleisie gesubsidieerd door de overheid.
Uit mijn hoofd gaat er 0,10 cent steeds bij...

20 maart 2011 18:04
Profiel
Omg. Amsterdam
Tja.... we worden uitgeknepen, maar dat wisten we al! Gelukkig kan ik nog steeds betalen als ik bij de pomp sta.... :mrgreen: en zoniet dan moet vrouw lief mij maar een blokje om duwen met mij achter het stuur en maak ik het geluid wel.... broemm broemm :mrgreen:

20 maart 2011 18:34
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Vandaag nog ff langs de snelweg met RON 98 de tank volgegooid, bij de BP. Gewoon omdat het kan! :mrgreen: :drive:

Wel daarvoor nog ff snel m'n hypotheeklening verhoogd. :wink:

20 maart 2011 23:12
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
912 schreef:
Voor de benchmark: Malaysia Super EUR 0,55

.. en waar 'n modaal inkomen ruim onder de € 10K per jaar ligt :popcorn:

21 maart 2011 9:39
Profiel WWW Facebook