Auteur |
Bericht |
Paris
968, bj. 1994
Ex. 924S / 924 (3x)Amersfoort
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Ik heb inderdaad het idee dat ik vermogen mis... Ik net ff gegoogled en dat DRS heeft met de intake te maken? Waar moet ik dat zoeken. Sorry voor mijn ondeskundigheid, maar ik kom bij een "simpele" 924s vandaan en moet nog ontdekken hoe dit blok in elkaar steekt... Aldo
|
19 maart 2011 17:39 |
|
|
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Het dual resonance system heeft geen mechanische onderdelen en kan derhalve niet kapot. Misschien moet je het zoeken bij een vuile injector of slechte bougie of bougie stekker. Ik zou alle bougies er even uithalen en bekijken. Goed mogelijk dat je, indien de oorzaak in die richting ligt, zal zien dat 1 of meerdere bougies verkleuring vertonen.
succes met zoektocht!
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
|
19 maart 2011 18:38 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
ff uitlezen? je weet maar nooit
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
20 maart 2011 1:21 |
|
|
TonD
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Ben ik de enige met lentekriebels en een grote behoefte aan een ontmoeting met een uitdeukert zonder spuiten? (laatst motorkap laten vallen vanaf veel te hoog = doorgeschoten = deukjes in de kap + al het kleine spul wat er al zat...) Vandaag weer even uitgelaten, heerlijk
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
20 maart 2011 2:43 |
|
|
Paris
968, bj. 1994
Ex. 924S / 924 (3x)Amersfoort
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Dat lijkt me inderdaad op korte termijn de beste optie... Ik zal morgen eens bellen of PCL tijd heeft (daar heeft hij nog geen tank geleden een grote beurd gehad). Tnx
|
20 maart 2011 11:26 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
als je in de buurt bent mag/kan je ook bij mij langsrijden, geen probleem om even de PC aan je wagen te hangen om te kijken wat er mis is
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
20 maart 2011 14:02 |
|
|
Paris
968, bj. 1994
Ex. 924S / 924 (3x)Amersfoort
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Bedankt voor het aanbod! Het duurt alleen ff voordat ik weer eens in de buurt ben... Al was het er vandaag wel een mooie dag voor UPDATE: Blijkt dat aalsmeer eigenlijk niet ver van mijn huidige werk is en wanneer ik in de nabije toekomst bij mijn nieuwe werkgever ga werken kom ik er praktisch langs... Mijn kennis van topografie laat me weer eens in de steek Zijn jullie morgen open?
|
20 maart 2011 17:51 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
jazeker, iedere dag van 09:00 tot 17:30
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
20 maart 2011 20:02 |
|
|
Paris
968, bj. 1994
Ex. 924S / 924 (3x)Amersfoort
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Voor die gene die het interesseert: Ik ben vandaag bij Race4Fun in Aalsmeer geweest en de voorlopige diagnose is dat mijn variocam systeem niet mee wil werken. Bedankt voor je gastvrijheid en diagnose!
Volgende week dinsdag heb ik een afspraak gemaakt bij PCL. Ik kan mijn gedachten er niet vanaf brengen dat de variocam check (en grote beurt) bij PCL en nu de optredende problemen gerelateerd zijn. Het kan natuurlijk toevallig gebeurd zijn, zoals R4F al zei: Alles gaat op een gegeven moment stuk... Volgende week weet ik meer. Wordt vervolgt...
|
21 maart 2011 21:01 |
|
|
fredsan
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
succes hopelijk wordt het netjes opgelost
_________________________________________ 911 E 1973 EX 968 1992 EX 944 Turbo 1986
|
21 maart 2011 21:21 |
|
|
TonD
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Is er iemand met (relatief nieuwe) gele Koni's onder een 968 (non-CS) die ik eens mag voelen? Wil op termijn wel iets doen aan m'n demping maar wil niet te veel inleveren wat comfort betreft. Heb geen idee wat ik moet verwachten.
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
25 maart 2011 1:27 |
|
|
Porsche968cs
Porsche 968 CS iris blauwHengelo
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Hallo, zou graag eens deelnemen met mijn 968 CS. Lijkt me heel leuk om meer te weten te komen over mijn auto en eventueel later dingen te vervangen of te veranderen. ( ik zou graag originele kuipstoelen plaatsen).
_________________________________________ Porsche 968 CS
|
26 maart 2011 21:53 |
|
|
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Even contact opnemen met Peter968, die overigens regelmatig aanwezig is tijdens KZ dagen. Hij heeft rondom gele koni's op z'n auto. Gr, Danny
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
|
27 maart 2011 10:52 |
|
|
Peter968
Cayman 981SMaasdam
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Hi Ton, klopt wat TheDude zegt, ik heb er rondom koni geel (sport) onder gezet. Als je wilt kom je maar een keer een stukje proefrijden en het verschil voelen. Ik vind het comfort niet erg achteruit gegaan moet ik zeggen. Hoor wel indien je interesse hebt. Peter
|
31 maart 2011 21:50 |
|
|
TonD
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Interesse heb ik zeker! Kom er graag op terug, als ik m'n auto terug heb
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
01 apr 2011 11:08 |
|
|
Diederik
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Hi Ton,
Ik heb recentelijk door Harry Gele Koni Sport onder mijn auto laten zetten. Voor en achter is de auto bovendien 3 cm verlaagd. Ook ik kan beamen dat het comfort weinig is veranderd in de soepelste stand. Inmiddels de Koni echter wat harder gezet met wel enig verlies aan comfort. De auto ligt nu over wel erg strak op de weg. Volgende stap is om de stabilisatorenstangen te vervangen: nu 26mm voor en 16 mm achter. Dit gaat bij M030 naar 30mm en 21 mm.
Je bent erg welkom om een keer te komen rijden. Dat kan zowel in de buurt van Utrecht of Amsterdam
Diederik
|
01 apr 2011 12:57 |
|
|
Peter968
Cayman 981SMaasdam
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Hey Diederik/Ton, wellicht kunnen we binnenkrot een mini-meet organiseren. Ben namelijk benieuwd naar die strakkere stand van Dierik zijn Koni's aangezien ik die van mij achter ook een tandje strakker wil hebben... Overigens staan dikkere stabi's ook op mijn verlanglijstje, wanneer ga je die monteren Diederik?
Welke veren heb je gebruikt voor het verlagen eigenlijk? Clubsports? kun je een indicatie geven van de kosten (per PB wellicht)
|
01 apr 2011 20:12 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
de veren zijn niet zo duur, €100 ex ongeveer, zijn standaard verlagingsveren van 3cm, achter verlagen op de platen en de wagen staat er netjes bij, bij montage van de nieuwe koni's is dit een goedkope optie, nu kost het werk meer dan de materialen
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
01 apr 2011 20:55 |
|
|
jaap
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Heb ik ook wel interesse in als er niet binnenkort een KZ komt. Heb die van mij al jaren op koni geel staan, voor zachtste stand, achter half. Had eigenlijk alleen postitieve uitwerking op comfort omdat oude dempers denk ik wel op waren. Daarna M030 stabi's (30/19mm) achter op middelste stand. Dit maakte echt een groot verschil wat betreft hellen in bochten. Net de auto ook nog verlaagd, eigenlijk alleen alleen voor uiterlijk. Achter zat er 2cm aan stel mogelijkheid in en voor CS veren (-20mm) die gewoon zelfde zijn als standaard maar dan korter. Had geen invloed op comfort, zelfs iets beter (denk dat veren na 20 jaar ook wel een beetje moe zijn). Maar zou wel eens de verschillende schokdemper/veren set-ups willen voelen. Jaap
|
02 apr 2011 9:23 |
|
|
Paris
968, bj. 1994
Ex. 924S / 924 (3x)Amersfoort
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
De auto is van de week naar PCL gegaan en heeft daar één nachtje mogen logeren. Helaas hebben ze niets kunnen vinden, ze hebben het variocam systeem getest (hoe?) en het werkte naar behoren... Ze gaven de schuld aan de kilometerstand (267.000). Alles is overigens kostenloos bekeken! @Porsche356sc Ze hebben specifiek naar die magneetschakelaar (oid) gekeken en die bleek naar behoren te functioneren. Heb jij nog een advies? Aldo
|
02 apr 2011 12:41 |
|
|
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
De experts zeggen dat wanneer je de vario stekker los trekt, je merkbaar koppel verliest. Dit is een eenvoudige manier om de variocam functie te testen. Maar nogmaals, de variocam werkt buiten het toerental waar jij problemen hebt.
Gr, Danny
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
|
02 apr 2011 16:49 |
|
|
TonD
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Niet te veel vragen aan Harry stellen de komende dagen, want dan duurt het veel te lang voor ik m'n auto weer terug heb mini-meet klinkt als een bon plan!
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
02 apr 2011 18:33 |
|
|
jaap
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Even een vraagje; ik probeer een probleem met benzinegeur op te lossen en het viel me op dat er in de vulopening van de tank niet zo'n klepje zit dat je openduwt met het vulpistool. Is dat bij jullie ook zo of is dat bij mijn 968 afgebroken oid?
Jaap
|
03 apr 2011 22:35 |
|
|
Jaap911
968CS - 1995Tijnje
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Ik heb geen benzinegeur en ook geen afsluitklepje bij de vulopening.....
|
03 apr 2011 22:43 |
|
|
Diederik
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Ton,
Een meet and great vind ik een uitstekend idee. De auto is rondom 3 cm verlaagd en de veren zijn merkloos maar waarschijnlijk Eibach. De M030 Stabilisatorenstangen voor en achter heb ik na lang zoeken gevonden en gereserveerd. Ik verwacht ze binnen 2 a 3 weken onder de auto te hebben. Wanneer kun je afspreken?
Diederik
|
07 apr 2011 3:42 |
|
|