Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
Re: 1969 project R op mijn manier
Ik zie op verschillende sites dat er heel veel lichtgewicht polyester delen te koop zijn voor een R. Ben je nog van plan veel polyester er op te zetten? Wordt in ieder geval aangeboden voor Porsche prijzen maar is de pasvorm ook goed of typisch Amerikaans.
22 maart 2011 9:51
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Re: 1969 project R op mijn manier
Er wordt heel wat aangeboden, voor zeer uiteenlopende prijzen en uiteenlopende kwaliteit naar ik begrijp. Ik ga helemaal niets van polyester monteren en als ik op termijn al naar een lager gewicht ga zoeken op die manier zal ik waarschijnlijk voor aluminium gaan (alu motorkapje bijvoorbeeld). Ik heb dit weekend een originele stalen voorbumper bemachtigd en ben benieuwd wat mijn plaatwerker daar van vindt (i.v.m. roest). Hiermee heb ik eigenlijk alles wel aardig compleet op de twee chromen bumperrosetten achter en de koplampen na dan.
Ja precies..... die hebben dat spul wel eens aangeboden volgens mij.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
29 maart 2011 12:38
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
Re: 1969 project R op mijn manier
Zijn je koplampen zijn dezelfde als van een 356 of Kever i.v.m. het vlakke glas? Zo ja dan zijn nieuwe Hella's gewoon bij Paruzzi te koop.
29 maart 2011 12:55
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972
Houten
Re: 1969 project R op mijn manier
Ehh, ja, maar die hebben dan een lipje aan de onderkant, dus heb je weer een andere ring nodig...... Of gewoon een vlak glas in een H4 unit proppen. Past prima en is een hele snelle fix voor de oude looks.
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Re: 1969 project R op mijn manier
kweet niet of ik goed meelees maar als je 356 koplampen nodig hebt moetje gewoon bij keverparts koplampen bestellen van een vw t1 bus die zijn exact hetzelfde
die zijn ook vw prijzen dat scheelt nogal met porsche prijzen ondanks hetzelfde artikel nummertje
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
29 maart 2011 19:33
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Re: 1969 project R op mijn manier
Het koplampglas van een T1-bus ligt horizontaal. Het lichtbeeld daarvan is anders en kan niet in een 356 of kever gemonteerd worden (kan wel, maar schijnt dan wel heel raar ).
Je kunt wel de koplampen van een eerste type kever gebruiken...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
29 maart 2011 21:28
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
Re: 1969 project R op mijn manier
Antoine je was me voor... Een keverkoplamp glas op een H4 unit plaatsen geeft naar ik heb begrepen ook een verkeerd lichtbeeld.
Ga op zoek naar een set gebruikte Bosch koplampen die hebben de beste kwaliteit.
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Re: 1969 project R op mijn manier
ik zei dat het heel heel heel heel erg besmettelijk is waar jij mee bezig bent
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
29 maart 2011 22:17
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972
Houten
Re: 1969 project R op mijn manier
roondejong schreef:
Antoine je was me voor... Een keverkoplamp glas op een H4 unit plaatsen geeft naar ik heb begrepen ook een verkeerd lichtbeeld.
Ga op zoek naar een set gebruikte Bosch koplampen die hebben de beste kwaliteit.
Ik heb de 'liggende' keverkoplamp-H4 en P911 Bosch-H4 naast elkaar gehouden en inwendig zijn ze identiek, dus het lichtbeeld zou gewoon goed te stellen moeten zijn. Kevers hebben ze met Bosch en met Hella glazen gehad(europeese versie met 'streuscheibe', dus niet de gladde/doorzichtige USA versie). De hella glazen lijken het meest op de 'gewone' Bosch H4 glazen, alleen liggen ze dus 'platter' en lijken dan meer op de SWB koplampen.
Moscht je toch problemen met het lichtbeeld hebben, kun je altijd nog een langer verstelboutje erin zetten, zodat je de spiegel verder kunt 'draaien'.
Lichtbeeld problemen zijn wel bekend van de 'USA' sealed beam versievan de Kever/356 en 911 SWB versie met het heldere glas. Daar zit dan ook een extra binnebak in met een eigen lampunit met verstrooiing in z'n eigen glas. Bij import werden die units er meestal meteen af gehaald en vervangen door H4.
Zo'n unit zoek ik nog een set van. Daar is de buitenste bak namelijk groter als bij de H4 en dan kan er dus een andere lamp in
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum