Zo kocht ik begin jaren 80 een nieuwe Golf GTI bij een VAG groep regio Leiden, de GTI werd door mij zakelijk ingezet en na een maand of 4 was de 1e 15.000 km (grote) beurt aan de orde.
Mijn enige klacht was dat de auto soms wat hakerig schakelde.
Naast het verversen van olie, filters en bougies en wat controlewerkzaamheden valt er met de km stand in zo'n korte tijd niet zoveel werkzaamheden te verrichten.
Naast de kosten van de grote beurt werden er 3 nwe ruitenwisserbladen, een fors bedrag aan klein materiaal, kosten voor het afstellen van het schakelmechanisme en nog iets buitensporig onzinnigs in rekening gebracht.
Na een flinke discussie, zoals "op afstellingen (schakelmechanisme) heeft u natuurlijk geen garantie"
Ik: "Hallo, mag ik van een dergelijke auto tenminste verwachten dat deze 4 maanden goed blijft schakelen?"
Uiteindelijk werden al deze kosten in mindering gebracht.
Ook hier, als niet een beetje deskundig bent (ik heb in een grijs verleden ooit een tijdje in de garagewereld vertoeft en zelf papieren gehaald), is de kans aanwezig dat je wordt gen..id.
En als ik gen..id word, wil ik zoenen ook
