Auteur |
Bericht |
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
backside valve adjust
Heeft iemand ervaring met deze methode op een 964?
|
24 maart 2011 14:38 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Re: backside valve adjust
|
24 maart 2011 14:39 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: backside valve adjust
Ik moet zaterdag toch de kleppen stellen en ga dit zeker eens proberen . Ik moet alleen nog even de maten die bij pelican staan even converteren naar metrische maten.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
24 maart 2011 21:49 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: backside valve adjust
Specialisten bij dealer en specialist en deze private vakman hebben (hadden ..) geen probleem met de officiële methode. Dus waarom dit handiger is? Beat me
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 maart 2011 21:59 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: backside valve adjust
Het stellen van de kleppen is geen probleem , maar het controleren hiervan wel. Een voelermaat van 0,1 mm tussen tuimelaars en kleppen stoppen is niet echt gemakkelijk. Als dit gemakkelijker gaat waarom niet ?
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
24 maart 2011 22:14 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: backside valve adjust
Ja ALS, dan heb je gelijk. 0,1 is heel onhandig dun, maar geen afstelmaat en 0,2/0,25, uit mijn hoofd, gaat er niet moeilijk tussen is mijn herhaalde ervaring met ~ 964 (= 3.2 )
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 maart 2011 22:26 |
|
|
Url
911 SCBelgie
|
Re: backside valve adjust
Ik heb vorige week de klepppen op mijn SC gesteld op de traditionele manier. Hoewel dit goed gelukt is ga ik deze methode volgende keer ook eens proberen, maar meer als tweede controle. Traditionele manier is nogal subjectief als je dit nog nooit gedaan hebt ...
|
25 maart 2011 10:45 |
|
|
Carrera80
Carrera 3.2 uit 84
|
Re: backside valve adjust
Is het trouwens noodzakelijk om motorolie af te tappen, bij de traditionele methode? Er zit net nieuwe olie in..
|
25 maart 2011 15:27 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: backside valve adjust
Aftappen van de olie hoeft niet , die loopt er ook wel uit als je de kleppendeksels losdraaid . Staat toch echt wel in de workshop manual dat dit 0.1mm moet zijn
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
25 maart 2011 23:19 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: backside valve adjust
Hoi, je hebt 2 aftappluggen , als je de olie van de motor aftapt (is +/- 1 liter) is dat genoeg , die van de oliebak hoeft niet
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
25 maart 2011 23:32 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: backside valve adjust
Danny, heb de klepspeling instelling niet meer bij de hand, maar 0,1 komt me niet bekend voor (voor een 3.2) Olie aftappen en kleppen stellen: het is handig om de totale beurt in een keer te doen en niet hapsnap. Betekent: olie aftappen carter en reservoir, filter demonteren, kleppendeksels demonteren (gaat wat olie betreft alleen om de uitlaat-/onderkant), kleppenstellen, nieuwe filter monteren, 2 aftappluggen monteren met verse ring, olie vullen ~ 9,5 liter, warm rijden, checken, eventueel bijvullen, ...
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
26 maart 2011 1:27 |
|
|
horch
911 T Targa
930 Turbo
991.2 TargaBreda
|
Re: backside valve adjust
In het najaar deze methode uitgeprobeerd (SC). Erg enthousiast over....
|
26 maart 2011 11:09 |
|
|