Auteur |
Bericht |
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
becker bluetooth - inkomend versus uitgaand
Ik heb een becker pro met bluetooth en nu doet zich het interessante fenomeen voor: - als ik gebeld wordt (ik heb een iphone 4) dan gaat ie wel over via de becker en de boxen, maar als ik opneem dan kan ik niet praten via de microfoon die in de auto is geplaatst en hoort degene die mij belt me niet, daarvoor moet ik de telefoon toch weer aan het oor leggen - als ik zelf iemand bel dan hoor ik de ander keurig via de boxen en hoef ik de telefoon niet bij het oor te hebben, maar kan hem rustig weg leggen.
Kortom inkomende telefoontjes gaan niet goed, uitgaande telefoontjes wel. Iemand een idee?
|
24 maart 2011 1:02 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: becker bluetooth - inkomend versus uitgaand
stekkerverbinding achterop de radio. de microfoon pennetjes worden op het laatst na installeren in de connector geduwd. als dit niet goed is gebeurd zitten de pennetjes los en kunnen ze na verloop van tijd lostrillen met uitval van de microfoon tot gevolg.
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
24 maart 2011 9:26 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Uitgaande gesprekken werken wel goed begrijp ik, dus dan kunnen ze je wel verstaan ? Indien ook niet, dan zou ik ook primair de microfoon (kabel, stekkertje) verdenken.
Ik zou ook eens even proberen met een andere telefoon; kijken hoe dat werkt. Dan weet je of je in de telefoon of in de radio moet zoeken.
Indien het aan de telefoon ligt: iPhone even rebooten (helemaal uit zetten en weer opstarten). In een iPhone wil ook wel eens een bitje fout blijven staan in de software...
Heb onlangs een Becker met BT geinstalleerd in mn Audi A3, ik ben er erg happy mee !
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
24 maart 2011 10:12 |
|
|
Rwin
Voorthuizen
|
Herkenbaar! Neem je toevallig het gesprek aan op de telefoon? Dat heb ik dan ook. Maar als je het gesprek aanneemt via de becker, werkt het goed. Ik ben er nog niet achter of dit een iPhone euvel, of een nog te vinden setting is.
|
24 maart 2011 22:49 |
|
|
Ferdi's Porsche
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.Regio Den Haag
|
Ik sluit me aan bij Erwin. je moet opnemen via de Becker anders denkt de telefoon dat je hem aan je oor wilt......
Als je belt vanaf je Iphone zal hij ws. ook op je display vragen of je het gesprek op de iphone of via bluetooth wilt.
|
24 maart 2011 23:04 |
|
|
porsche964
|
@Rwin: thanks voor de tip, neem hem inderdaad aan via de telefoon. Dat is dus het euvel. Want had het ook met een andere telefoon, die nam ik ook aan via de telefoon en zelfde probleem.
Ga het eens proberen met aannemen via de becker. Hoe gaat dat trouwens? Gewoon op knopje tel drukken?
|
24 maart 2011 23:18 |
|
|
Rwin
Voorthuizen
|
nee, gewoon op de OK knop (is rechterknop) drukken als je wordt gebeld. Je ziet inderdaad in het scherm waarschijnlijk de optie: aannemen/afwijzen oid staan, waarbij aannemen standaard is. Maar blijft het inderdaad ook wel een vreemd iets vinden, was er zelf de eerste paar keer ook redelijk gefrustreerd over.
|
24 maart 2011 23:24 |
|
|
porsche964
|
Ja precies, dat stond er 'aannemen/afwijzen" daarom nam ik hem altijd aan via de telefoon omdat ik hem niet wilde afwijzen. Kijk weer wat geleerd, thx!!!
|
25 maart 2011 9:59 |
|
|
sebastian
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994
Hiervoor: 968 en 944bij Eindhoven
|
heeft dat je probleem opgelost?
ik had nl iets vergelijkbaars met m'n HTC telefoon en Becker Cascade; uitgaande telefoontjes werkten prima, bij inkomende mankeerde het geluid.
Dat probleem was opgelost na een upgrade van de systeem software van versie 4 naar 5!
_________________________________________ kaufen, behalten, genießen...
|
13 apr 2011 20:46 |
|
|