Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 13:52



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
backside valve adjust 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C4
Amsterdam
Bericht backside valve adjust
Heeft iemand ervaring met deze methode op een 964?


24 maart 2011 14:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C4
Amsterdam
Bericht Re: backside valve adjust
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... adjust.htm


24 maart 2011 14:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: backside valve adjust
Ik moet zaterdag toch de kleppen stellen en ga dit zeker eens proberen . Ik moet alleen nog even de maten die bij pelican staan even converteren naar metrische maten.
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


24 maart 2011 21:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: backside valve adjust
Specialisten bij dealer en specialist en deze private vakman hebben (hadden ..) geen probleem met de officiële methode.
Dus waarom dit handiger is? Beat me 8)
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


24 maart 2011 21:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: backside valve adjust
Het stellen van de kleppen is geen probleem , maar het controleren hiervan wel. Een voelermaat van 0,1 mm tussen tuimelaars en kleppen stoppen is niet echt gemakkelijk. Als dit gemakkelijker gaat waarom niet ?
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


24 maart 2011 22:14
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: backside valve adjust
Ja ALS, dan heb je gelijk.

0,1 is heel onhandig dun, maar geen afstelmaat
en 0,2/0,25, uit mijn hoofd, gaat er niet moeilijk tussen is mijn herhaalde ervaring met ~ 964 (= 3.2 :wink: )
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


24 maart 2011 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC
Belgie
Bericht Re: backside valve adjust
Ik heb vorige week de klepppen op mijn SC gesteld op de traditionele manier. Hoewel dit goed gelukt is ga ik deze methode volgende keer ook eens proberen, maar meer als tweede controle. Traditionele manier is nogal subjectief als je dit nog nooit gedaan hebt ...


25 maart 2011 10:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Carrera 3.2 uit 84
Bericht Re: backside valve adjust
Is het trouwens noodzakelijk om motorolie af te tappen, bij de traditionele methode? Er zit net nieuwe olie in.. :(


25 maart 2011 15:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: backside valve adjust
Aftappen van de olie hoeft niet , die loopt er ook wel uit als je de kleppendeksels losdraaid .


Paul II schreef:
0,1 is heel onhandig dun, maar geen afstelmaat


Staat toch echt wel in de workshop manual dat dit 0.1mm moet zijn
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


25 maart 2011 23:19
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Bericht Re: backside valve adjust
Carrera80 schreef:
Is het trouwens noodzakelijk om motorolie af te tappen, bij de traditionele methode? Er zit net nieuwe olie in.. :(

Hoi,
je hebt 2 aftappluggen ,
als je de olie van de motor aftapt (is +/- 1 liter) is dat genoeg , die van de oliebak hoeft niet :salut:
_________________________________________
Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
Wie veel weet en niet vergeet WEET !!


25 maart 2011 23:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: backside valve adjust
Danny, heb de klepspeling instelling niet meer bij de hand, maar 0,1 komt me niet bekend voor (voor een 3.2) :idea:

Olie aftappen en kleppen stellen: het is handig om de totale beurt in een keer te doen en niet hapsnap.
Betekent: olie aftappen carter en reservoir, filter demonteren, kleppendeksels demonteren (gaat wat olie betreft alleen om de uitlaat-/onderkant), kleppenstellen, nieuwe filter monteren, 2 aftappluggen monteren met verse ring, olie vullen ~ 9,5 liter, warm rijden, checken, eventueel bijvullen, ... :mrgreen:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


26 maart 2011 1:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 930 Turbo 991.2 Targa
Breda
Bericht Re: backside valve adjust
In het najaar deze methode uitgeprobeerd (SC). Erg enthousiast over....


26 maart 2011 11:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.