|
Het puntenrijbewijs voor iedereen
Auteur |
Bericht |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
 Re: Het puntenrijbewijs voor iedereen
Net op het journaal tijdens een item over dit onderwerp: een agent aan het stuur al rijdende met 1 hand sturende en de portofoon in de andere hand.... 
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
25 maart 2011 21:12 |
|
 |
Martin K.
987Twente
|
Zo lang er geen punten te verdienen vallen, vind ik het een belachelijk systeem, goed gedrag dient ook beloont te worden...niet alleen straffen voor slecht gedrag. Het is imho een manier om simpelweg veel minder agenten kwijt te zijn aan controle en handhaving, dus domweg een botte bezuiniging, die dankzij moderne midddelen ( electronische controle systemen ) dus extra geld opleveren, voor de overheid een win-win systeem, voor de burger een verlies-verllies systeem.. Dus niet alleen punten kwijt, maar bv na 3 schadevrije jaren en nul overtredingen gewoon 1 volle punt erbij 
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
25 maart 2011 21:20 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Tegen om de simpele reden dat minimumstraffen idioot zijn en gewoon weer een stap verder richting politiestaat.
De rechter dient te beoordelen welke straf passend en geboden is. Niet de leugenaars van justitie die jaar in jaar uit bewijzen dat ze niet om kunnen gaan met hun bevoegdheden. En echte aso's pak je er niet mee, die rijden ook wel door zonder rijbewijs, gebruiken katvangers, enz.
|
26 maart 2011 1:09 |
|
 |
racebeus
Porsche 964 Jubilee (viola) van GT Spirit 1:18
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
+1 
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
26 maart 2011 1:36 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Die snap ik niet? Als je voor je werk dagelijks op de weg zit, moet je zorgen dat je "het autorijden" beter beheerst dan die zondagsrijder. Daarbij, als je je gewoon netjes aan de regels houdt, is er toch geen risico? Of begrijp ik je verkeerd? En nogmaals, het gaat ongetwijfeld niet om boetes van 5-10km te hard, want dat is blijkbaar bij iedereen een hekel punt! (wat ik ook al niet begrijp!)
|
26 maart 2011 15:51 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het zal best niet om boetes gaan van enkele km/u te hard. Maar steeds meer wegen gaan van 80 naar 60. Niet omdat dat nodig is, maar omdat dat in het kader van duurzaam veilig zo is afgesproken: x% van de wegen in alle gemeenten moeten een lagere maximumsnelheid krijgen.
En zo heb je wegen waar je 30 jaar terug, toen er een slechte klinkerweg lag, minder breed en de auto's minder veilig waren, mindere banden, minder goede verlichting... 80 km/u mocht en waar je nu met de huidige veilige auto's op een bredere asfaltweg bij 2x 91 km/u een half jaar zonder rijbewijs zit (hetgeen voor veel mensen een groot probleem vormt). Wegen waar in omringende landen 90 of 100 km/u gewoon toegestaan is.
Of wat te denken van 80 km/u wegen op de snelweg? 111 km/u x2: half jaar geen rijbewijs. Terwijl 120 km/u daar gewoon makkelijk en veilig kan.
Handhaving van limieten is normaal, maar limieten genadeloos handhaven terwijl ze gewoon feitelijk nergens op slaan... dat is te zot voor woorden.
En dat alles nog afgezien van de idiote trend om minimumstraffen in te willen voeren. Dat is gewoon een politiestaat. Dat is NL eigenlijk al jaren, het wordt alleen maar erger.
|
26 maart 2011 16:47 |
|
 |
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Ben het niet altijd met DS eens, dit keer wel!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
26 maart 2011 16:53 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
@Pascal: Ik rij zo'n 55.000 Km per jaar, vertrek 's-ochtends liever een uur eerder naar m'n afspraken dan dat ik in de file sta. Houd me meestal wel aan de maximum snelheid, hooguit 10 Km te hard op de teller,maar op een ritje Baarn-Maastricht wordt je gek van de wisselende limieten, en moet ik echt af en toe op de hectometer paaltjes kijken. Heb van de week meegemaakt dat zo'n klo$%#^k z'n BMW voor m'n bus gooide (invoegen wil ik het niet noemen)en vervolgens flink moest remmen, ik dus ook  Na een paar honderd meter kon ie eindelijk naar links en ging ie er vandoor. Werd ik een paar km verder aan de kant gezet door een motor agent; reden bumperkleven op 'n BMW  . Heb ruim een half uur staan praten tegen die motormuis maar hij had het gezien en de acceptgiro zou volgen. Tot mijn grote geluk mengde zich een vrachtautochauffeur in de discussie en die bevestigde mijn verhaal, en toen droop de motormuis af met een gezicht op onweer en de mededeling "dat hij het deze keer door de vingers zou zien" Ik bedoel maar, dit hoeft mij maar 1x te gebeuren zonder dat een getuige zich meldt en ik heb (even) geen baan meer.
|
26 maart 2011 17:19 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Ik ben altijd blij dat iedereen uitgaat van het beste in de mens  .... En ik vind het mooi om te lezen, dat iedereen al doemscenario's voor zichzelf in gedachten heeft, terwijl er een proefballon opgelaten wordt  Het voorbeeld is een vervelende, en dat zul je "altijd" houden Willem. Ik rij zakelijk ook zo rond de 45-50/jaar en heb ongelogen waar mijn laatste boete in 2003 gehad! Ik ben niet roomser dan de paus, en rij voornamelijk in het zuiden en rond Den Haag zegmaar, maar blijkbaar kost het mij weinig moeite om zelfs niet een "flauwe bekeuring van 5km/uur te hard" te krijgen. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het allemaal zo goed doe, maar wil ik aangeven, dat het wel KAN! Voor wat betreft DS, ben het ook wel met je eens, dat veel wegen onzinnig laag gehouden worden qua snelheid. Inderdaad provinciale wegen waar je voorheen 80 mocht, waar dat ook prima kan, en nu ineens maar 60 mag! Slaat inderdaad nergens op, MAAR, 91 is daar nog steeds te hard, ook voor die 80 grens, dus het echte probleem in zijn argument zie ik niet (jawel hoor, het is een "ik vind" argument). Ik leg me er op zo'n weg bij neer, dat ik daar maar 60 mag (en vaak ook kan, door prachtige drempels!), en rij er dan 60. Mijn tip van vandaag: koop allemaal een oudere sportwagen, dan voelt 100 op de snelweg nog aan als 200 
|
26 maart 2011 18:42 |
|
 |
thedutchguy
ex 993 Targa
|
ze bint van de pot erukt! Wa kost da wel nie?
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
26 maart 2011 20:18 |
|
 |
porschenot
ex 993 ex 996
|
ik ben ervoor als de maximum snelheid 200 wordt 
|
26 maart 2011 21:37 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Precies mijn gedachte. Je vergeet erbij te noemen dat ze als ze toch bezig zijn met die limiet verlagen ook maar meteen de middenstreep kilometers doortrekken. Uitzicht tot aan de horizon, maakt niet uit. Toppunt van betutteling.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
26 maart 2011 22:10 |
|
 |
Rad911
997 SLoosdrecht
|
Dit soort maatregelen zijn bedoeld om het verkeer veiliger te maken. Ze werken alleen maar als er ook daadwerkelijk grondig, overal en met enige regelmaat gecontroleerd wordt, anders blijft het willekeur en is de pakkans te klein en daarmee het positieve effect op de verkeersveiligheid. In Nederland is men niet in staat om dit structureel en goed verdeeld te controleren opdat iedereen een even grote pakkans heeft. Daarmee dupeer je alleen bepaalde groepen weggebruikers en daarom zal deze maatregel niet het gewenste effect hebben. Er zullen nog steeds te veel aso's (de mensen die het verkeer daadwerkelijk minder veilig maken, bijv. door roekeloos gedrag en alcohol misbruik) vrij uit gaan.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
26 maart 2011 22:43 |
|
 |
Devils son
|
Nee, het is harder dan toegestaan. Twee keer 91 km/u op een 80 km/u weg die onzinnig naar 60 is getransformeerd en dan je rijbewijs kwijt is gewoon overkill... Als de limieten in overeenstemming worden gebracht met de realiteit (en dan heb ik het niet eens over wat ik logisch vind, maar gewoon waar de ANWB zich mee kan verenigen) dan kun je eens gaan praten over hardere (nog hardere...) handhaving.
|
26 maart 2011 22:55 |
|
 |
Zoef Hausen
911 CabrioUtrecht
|
Hoe gaat het eigenlijk als je op de fiets door rood gaat, en je hebt geen rijbewijs? Als je wel een rijbewijs hebt kost het je punten ook zit je niet in de auto. Maar wat als je geen rijbewijs hebt? In dit soort gevallen ben ik voor ter plekke uitgevoerde lijfstraffen. Gewoon je hand op de bagage drager leggen en tjak. Scheelt een hoop bureaucratie.
_________________________________________ Viva Carrera
|
26 maart 2011 23:14 |
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
 |
|