Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:24

Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
3.2 -> 993 - Tiptronic of niet 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht Re: 3.2 -> 993 - Tiptronic of niet
horn schreef:
Jan A. (993 4S) schreef:
En dat gewauwel over die "ene seconde" langzamer :bang: . Dat komt toch nooit echt voor.

Is geen gewauwel. Ik haal met geen enkele auto die ik heb de sprintsnelheden die de fabriek opgeeft. Niet met mijn schakelbak en niet met mijn tip. Gewoon omdat ik zo hard trappen zonde van mijn auto vind. Maar ik merkte wel degelijk dat de tip langzamer was. en vanaf het moment dat ik wist dat het 1 seconde fabrieksopgave van 0-100 was, bleef ik daarvan balen. Was dus mijn gevoel, wat ik de topicstarter slechts als ervaring mee wilde geven. Bij het rijden met een tip is mijn ervaring dat een proefritje van een (half) uur niet voldoende is om te kijken 'of je wel een tip wilt kopen'.

Harald, wel dus. Hoe vaak ga je nu proberen om de 100 km/h volgens de fabrieksopgave te halen? Misschien één keer en dan dus inderdaad tot de conclusie komen dat het niet lukt. Voor de dagelijkse rijbeleving doet dat er helemaal niet toe. En ....als een half uurtje te kort is ga je een uurtje of net zolang als nodig :D.

Waarom eigenlijk de 3.2 met pijn in je hart weg doen?

27 maart 2011 11:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986
Zürich
3.2 was mijn jongensdroom en het is 3 jaar fantastisch geweest - maar wil wel weer eens open rijden. Gebruik de Porsche met name voor weekenden en tripjes en meer in de zomer dan in de winter.

Plan was eerst om er een cabrio naast te zetten - maar dat wordt iets te veel van het goede (volgens mijn andere grote liefde :wink:) - dan dus maar open en Porsche combineren!

Who knows - misschien koop ik er later nog wel een keer een terug. Voor het moment is de kogel door de kerk - 993 here I come!.

27 maart 2011 12:20
Profiel
Tip rijdt heerlijk in de stad en files.
Citaat:
Gebruik de Porsche met name voor weekenden en tripjes en meer in de zomer dan in de winter.

Dan zou ik voor de handbak gaan.

27 maart 2011 12:23
Profiel
M140i
Tip rijdt heerlijk op buitenwegen en snelwegen, in de zomer is het met tip lekker cruisen. Ik zou de tip doen.

27 maart 2011 12:35
Profiel
PorscheForum Rookie
993 Targa Tiptronic
Heb een 993 met tip. Handig in de file (zet 'm dan op automaat) en hij rijdt en schakelt verder prima!
Nadeeltje is dat het een 4-bak is en je zelfs vanuit z'n 2 kan optrekken. Dus een versnelling extra had geen kwaad gekund.
Maar ik heb er zeker geen spijt van.

27 maart 2011 13:23
Profiel
PorscheForum Rakker
3.0 SC 1983 Coupe
Ik vind het altijd geweldig als ik een 911 tegenkom, maar vind het altijd een tegenvaller (wat geluid betreft) als het een automaat is. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

27 maart 2011 13:42
Profiel
Moderator
PF #57
moet zeggen dat mijn 964 tip met cuprohr en k&n inlegfilter een prima geluid gaf. net als mijn 3 schakelbakken, dus verschil in (uitlaat)geluid bij een 964 kon ik niet echt ontdekken.

27 maart 2011 18:19
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Dat leek mij ook al.

27 maart 2011 18:52
Profiel
PorscheForum Rakker
provincie utrecht
nog nooit Tip gereden
ook geen behoefte aan

file rijden is in elke auto ellende :!:

buiten de files rijden en dan even doortrekken vind ik een beter alternatief :drive:

27 maart 2011 20:51
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
IK herken wel helemaal wat 917 schrijft over het geluid.

Gaat niet over het motorgeluid, maar over het optrekken/wegrijden en vervolgens opschakelen.
Aan een 'glijdend', luxe-wagen geluid herkent de kenner met ogen dicht een klassieke automaat met vloeistofkoppeling zoals de Tiptronic. Pas na het openen van de ogen blijkt het een sportwagen te zijn 8)

28 maart 2011 8:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Cabriolet
Nieuw Vennep
Joris, volgens mij heeft de 993 dezelfde tip-bak als mijn 968 Cabrio (als ik me niet vergis).....ik werk in Amsterdam en mijn 968 is mijn DD, je mag altijd contakt opnemen als je wilt weten/voelen/ervaren hoe de tip bak zicht gedraagt...... zal ik ff kijken of ik een uurtje vrij kan maken (moet wel lukken) :drive:

mvg,

Watersnip

28 maart 2011 11:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zürich
Ik heb dit weekend gereden in een 993 4s. Erg mooie auto en reed helemaal geweldig. 6 bak - en ik ben er toch wel uit dat het een schakel moet worden.

Vond de 993 al veel 'milder' dan mijn 3.2 - en wanneer ik dan ook nog voor een tip ga, dan wordt het verschil met de 3.2 te groot naar mijn smaak.

3.2 staat inmiddels particulier te koop - en wie weet ga ik hem wel inruilen op de 4S. Spannend hoor!

Wish me luck.

04 apr 2011 0:06
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
I wish you luck :!: :mrgreen:

04 apr 2011 9:07
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Jammer hoor, zal ook wel weer naar die Heimat verdwijnen.
:cry:

04 apr 2011 10:41
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
ideetje :?: , bij targaflorio komt mijn oude 993 targa binnen was toen ik hem wegdeed absoluut nieuw van duitse apotheker geweest en minitieus verzorgd. Tis dat ik zo tevreden ben met mijn cabrio anders kocht ik hem gelijk weer terug.

04 apr 2011 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Zürich
Zal ik eens naar kijken - een mooie targa is niks mis mee :D

Thanks, Joris

05 apr 2011 9:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 2.5 Tiptronic Audi A6 (2007)
Wassenaar
Zelf een boxster Tiptronic en na wat pech met een complete revisie van mijn complete tip bak, moet ik zeggen dat het wel super rijdt!
Een tiptronic bak schijnt bombproof te zijn (uitgezonderd de mijne dan :bang: ). Maar na een complete revisie voor een slordige 4000 euro ben ik weer helemaal verzot op de tip. Bovendien kan je met de Tip vrij vlot schakelen en (indien gewenst) ook fors optrekken! En heb je geen zin om te schakelen, zet je hem lekker in volledig automatisch, bijvoorbeeld in de stad of file ideaal.

Voor mij geld dan ook: een sportauto is gemaakt om sportief te rijden! Dus ook de tiptronic kun je prima mee sportief rijden, daar hebben ze bij Porsche prima voor gezorgd! Kick-down op de snelweg en hij knalt hem gewoon vol in zijn 3de versnelling en weg ben je. Tuurlijk ben je iets minder snel dan handgeschakeld, maar voor mij snel genoeg. Het hangt dus meer af van de berijder :cheers:

05 apr 2011 20:29
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2